Mitä teen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
En jaksa enään olla kotona lapsien kanssa, hermot menee sekunnissa ja kaikki masentaa. Töitä oon yrittänyt jo kivan aikaa saada vaan ei minulle mitään löydy :( Kouluunkaan en päässyt. Lapsetkaan ei tästä nauti, varsinkaan esikoinen joka tylsistyy vain täällä. Kiukuttelua, itkua ja hampaiden kiristelyä tää on joka päivä. Tuntuu, että oon jotenki oon umpikujassa! Rahaa ei ole viedä hoitoon, ellen saa töitä eikä siinä järkeä olisikaan. Paitsi että ehkä lapset ei traumatisoituis niin pahoin.. Tunnen olevani maailmankaikkeuden huonoin äiti :(

Mene työkokeiluun tai työharjoitteluun.
Koska et tienaa kuin työttömyyskorvaukset, ei hoitomaksut varmaan ole kovin suuret, ellei miehesi sitten tienaa hyvin.
Ja sitä kautta voit päästä sitten ihan palkkatyöhönkin :)

Huono äiti? Etpäs ole, vaan väsynyt kotonaoloon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten tuommoiseen työharjoitteluun sitten pääseekään?

Työvoimatoimiston kautta. Eli ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi jos et jo ole, ja sano työkkärissä että olisit kiinnostunut työkokeilusta tai harjoittelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Seurakunnan kerho on kakskertaa viikossa ja oliko se nyt melkein 3 tuntia ja muskaria yms.

Täällä meillä on tämän ikäiselle vain 1,5t ja kerran viikossa. Nyt on ekaa kertaa menossa esikko sinne ensi viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Työvoimatoimiston kautta. Eli ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi jos et jo ole, ja sano työkkärissä että olisit kiinnostunut työkokeilusta tai harjoittelusta.

Täytyy miettiä. Tosin rahatilannekkin on niin huono, että ei olisi paha ollenkaan jos työstä saisi myös palkkaa :) Välillä oon kyllä sitäkin mieltä, että ihan sama vaikka pitäis itsellä maksaa minä lähden täältä jonnekkin..!

Täytyy miettiä. Tosin rahatilannekkin on niin huono, että ei olisi paha ollenkaan jos työstä saisi myös palkkaa :) Välillä oon kyllä sitäkin mieltä, että ihan sama vaikka pitäis itsellä maksaa minä lähden täältä jonnekkin..!

Harjoittelusta saa työttömyyspäivärahan lapsikorotuksilla plus kahdeksan euron kulukorvauksen (veroton) per päivä. Mutta palkkaa siitä ei saa.
Se on kyllä totta, että ei raha ole kaikki kaikessa, vaan omaa jaksamistakin täytyy ajatella :)

Jotenkin oon jo menettänyt kokonaan toivon, että ikinä MINÄ pääsisin töihin. Tuntuu ihan uskomattomalta ajatukselta.. Ehkä pitäis ottaa yhteyttä työkkäriin, jos siitä olis apua. En ole ollut siellä kirjoilla nyt vuosikausiin vaikka töitä olenkin yrittänyt saada.

Työelämävalmennuksesta saa sekä kokemusta että jalkaa ovenväliin. Itse aloitin maanantaina työelämävalmennoksessa ja ainakin vielä olen tykännyt. Itse hommasin paikan menin sit työkkiäriin et olen sopinut tällaisesta harjoittelusta. Katso työkkärin sivuilta työharjoittelu paikat omalta kunnaltasi ja ota reippaasti yhteyttä työnantajaan.

Yhteistyössä