Mitä teette jos lapsi ei suostu nukkumaan päiväunia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
Alan olla epätoivoinen tuon 11kk pojan kanssa. Ei suostu nukkumaan, huutaa sängyssä ja huutaa jos ottaa pois sängystä, ja siis ihan selvästi väsyhuutoa on, ei mitään kipuitkua tms.

Laitan rattaisiin valjaisiin, otan hyvän kirjan ja istun keinuttamaan rattaita kunnes lapsi nukahtaa. Toimii myös illalla jos väsynyt lapsi ei muuten saa nukahdettua :)

Noin pieni kun on kyseessä, niin keinolla tai toisella yrittäisin saada nukkumaan. Nukahtaisko paremmin ulkona rattaissa? Tai vaikka auton kyydissä jos ei muuten. Yöunille sitten vain sänkyyn.

rattaisiin. joko partsille/pihalle, tai sit kävelemään. vaikka olis kiva viettää aikaa esim kahvikupin ääressä, niin mieluummin kuitenkin tekee sen kävelylenkin, jos lapsi ei nuku muuten. säilyis sit rytmi ja tapa nukkua niitä päikkäreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Valvatti:
Laitan rattaisiin valjaisiin, otan hyvän kirjan ja istun keinuttamaan rattaita kunnes lapsi nukahtaa. Toimii myös illalla jos väsynyt lapsi ei muuten saa nukahdettua :)

mä laitoin turvakaukaloon josta sit nostin sänkyyn kun oli nukahtanu:)

Itsepäisesti vain nukuttelin, kunnes nukahti.
Eli siis istuin vierellä ja silittelin massusta.
Meidän poika ei koskaan oikein nukkunut rattaissa, en tiedä miksi, mutta taisi olla 2kk kun ei kertakaikkiaan enään nukkunut niissä vaan tapittaa möllötti hereillä.

Mutta runsas ulkoilma on kyllä ihan ehdoton valttikortti lapsen väsyttämiselle..vannon sen nimeen :D

Kaihdin alas ja meidän sänkyyn kainaloon pötkölleen niin takuulla nukahtaa. Ja jos tää ei toimi niin rattaisiin ja mukulakiville jyrskkyttelemään :D siinä viimeistään nukahtaa. Jos menee ylikierroksille niin on hankala nukahtaa siis meillä. Siksi pitää olla melko tarkka aikataulu nukkumisilla ts. syömiset, ulkoilut, nukkumiset aina suunnilleen samaan aikaan samalla rytmillä, jos joku poikkeava päivä niin hakalaa tiedossa.

tuo ei enää rattaisiin suostu nukahtamaan, joten ei sekään ole ratkaisu :( ennen nukkui aina rattaissa mutta enää ei. eikä nukahda jos olen itse vieressä, sitäkin on yritetty...

On siinä vanhemmuus kateissa kun jo 11kk ikäinen pyörittää äitiä miten haluaa!

Itse nukuttelen noin pienet vaunuihin. Yli 1,5v. niin sänkyyn vaan ja ovi kiinni, kyllä se sinne jossain vaiheessa nukahtaa.

jos sä yrität sitä liian aikaisin unille??jos nukahtais vähä myöhemmin paremmin?Meillä ainaki on ollu kummallaki niitä siirtymävaiheita että ku eka on menty nukkuun klo10 nii sit ku on tullu isommaksi on päiväuniaika siirtyny klo12 ja vielä isompana klo13.

Yhteistyössä