Mitä teette kun..

Kaunishäntäinen orava

Aktiivinen jäsen
01.01.1970
4 772
2
36
..tuntuu siltä, että ahdistus musertaa kasaan?

Ei varsinainen paniikkikohtaus, mutta voimakas ahdistus, jota on kestänyt jo kai pari tuntia.

Onko teillä jotain rauhoittavia kikkoja? Hengitys- tai visualisointiharjoitukset ei onnistu nyt, enkä oikein keksi mitään mitä tekisin. Lääkettä en haluais ottaa.

Ahdistelenko nyt sitten menemään, vai mikä avuksi? :|

Mulla ainakin auttaa se, kun mietin, että en oo sekoomassa, en tietäis jos sekoisin, tää on taas tällänen paniikkikohtaus.. Mulla siis tosi pahoja paniikkikohtauksia ja etenkin nyt, kun rauhottavat on loppu, niin joutuu ihan omin voimin selviimään. :) Annan sen tavallaan tulla ja aattelen, et kohtapa se menee ohi.

Ai, tätäkö se räytyminen onkin.. :)

Liikuntatuokio on vietetty jo, kun siivosin raivokkaasti asuntoa aamupäivän.. ja ahdistuksen syitä on liian vaikea alkaa kaivella yksin.

Pimpelis, tuo on ihan hyvä ajattelumalli, mieki ajattelen joskus noin.. Ainahan ne menee ohi, sitä ei vaan oikein osaa edes tajuta, kun ne ahdistukset ja paniikit on niin inhottavia. :(

Hups, tässähän ei siis varsinaisesta paniikkikohtauksesta puhuttu :D Mutta ahistelen sen mitä ahistaa ja aattelen, että huomenna on toivottavasti parempi päivä. Mitä sitä turhaan stressaamaan, ahistaa vaan vielä enemmän. Meikäläisellä on sen verran paha ahdistuneisuushäiriö ja oppinu tässä vuosien saatossa aika hyvin elämään sen kroonisen ahdistuksen kanssa. :)

Hups, tässähän ei siis varsinaisesta paniikkikohtauksesta puhuttu :D Mutta ahistelen sen mitä ahistaa ja aattelen, että huomenna on toivottavasti parempi päivä. Mitä sitä turhaan stressaamaan, ahistaa vaan vielä enemmän. Meikäläisellä on sen verran paha ahdistuneisuushäiriö ja oppinu tässä vuosien saatossa aika hyvin elämään sen kroonisen ahdistuksen kanssa. :)

Ihan vaan uteliaisuudesta.. oppiiko sen kanssa pärjäämään ilman lääkkeitä? Mulla ei (vielä ainakaan) ole diagnoosina kroonista ahdistuneisuutta, mutta en ihmettele, vaikka kohta oiskin.

Eiköhän tää tästä.

Onko sulla jotain "helppoja" lempihommia, siis mistä kaikkein eniten tykkäät itse...ei tarvi olla hyödyllisiä siis.
Sauna, kylpy, elokuvan katsominen, kävely, lukeminen.

Jos tykkäät aromaattisista öljyistä, voi sitäkin varmaan kokeilla.
Tekisit jotain sellaista kuitenkin, joka siis on ihan laiskottelulinjalla ja omaa itseäsi lähinnä.

Olisin ykkösvaihtoehdoksi tuota ahistuksen syytä myös ehdottanut pohdittavaksi - mutta jos se ei käy niin sitten ehdotan, jonkinlainen hemmotteluilta /hetki.

Kannattaa jopa kokeilla lämmitettyä jyvätyynyä niskaan, hajusteilla tai ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja öä;23545375:
Onko sulla jotain "helppoja" lempihommia, siis mistä kaikkein eniten tykkäät itse...ei tarvi olla hyödyllisiä siis.
Sauna, kylpy, elokuvan katsominen, kävely, lukeminen.

Jos tykkäät aromaattisista öljyistä, voi sitäkin varmaan kokeilla.
Tekisit jotain sellaista kuitenkin, joka siis on ihan laiskottelulinjalla ja omaa itseäsi lähinnä.

Olisin ykkösvaihtoehdoksi tuota ahistuksen syytä myös ehdottanut pohdittavaksi - mutta jos se ei käy niin sitten ehdotan, jonkinlainen hemmotteluilta /hetki.

Kannattaa jopa kokeilla lämmitettyä jyvätyynyä niskaan, hajusteilla tai ilman.

JOO! Hei, tuo jyvätyyny on ihan kympin arvonen juttu, koska mulla on kaikki paikat ihan jumissa. Kiitos! :flower: Hemmottelu-/räytymisilta ei enää kuulostakaan niin ahdistavalta, jos siihen antaa luvan itelleen.

Kiitos teille. :)

Ja lupasin itelleni myös, että jos nämä vinkit ei auta, niin saan ottaa napin ja mennä nukkumaan. Ei se kumminkaan maailmaa kaada.

en tiedä häivyitkö jo -
mutta a ja o tässä on juuri tuo ANNA Lupa ITsellesi.

eli kaikki syyllisyydet pois pois pois pois heti.
ja näin pit. pystyy ajatteleen monta kertaa päivässä - melkein koko ajan...
sitä kantsii harjoitella paljon :wave: tsempit

Alkuperäinen kirjoittaja öä;23545433:
en tiedä häivyitkö jo -
mutta a ja o tässä on juuri tuo ANNA Lupa ITsellesi.

eli kaikki syyllisyydet pois pois pois pois heti.
ja näin pit. pystyy ajatteleen monta kertaa päivässä - melkein koko ajan...
sitä kantsii harjoitella paljon :wave: tsempit

Kombotin vähän teidän neuvoja, nyt lueskelen palstaa jyvätyyny hartioilla. ;) Ja juon rauhottavaa teetä.

Tuo luvan antaminen on hyvinki hyvä idea, ei tämä ahdistuneisuus kumminkaan oo minun vika. Kiitokset tsempeistä. :wave:

kyllä mä oon ainakin tullut siihen tulokseen että jos ei muu auta niin otan sen lääkkeen - siksi sitä on mulle lääkäri määrännyt ettei tartte hyppiä seinille. mutta noi pahat ahdistukset on jo takana, aika kun kuluu ja asiat jäsentyy mielessä, osaan antaa kanssa luvan sille pikkupahalle ololle joka seuraa lähes päivittäin. siihen auttaa tekeminen, mulla käsityöt.

ja oikein hyvää räytymisiltaa kaikille! =)

Uusimmat

Yhteistyössä