Mitä teette lastenne kanssa näin kesällä, jos olette kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Tiedän, että hyvästähän se olisi mieluummin olla kotona, kuin aina jossakin menossa. Ja lapsikin kyllä viihtyy hyvin kotona. Mutta itsestä nämä kotipäivät tuntuvat tosi pitkiltä. Kun ei kiinnosta siivoamiset sun muut kotityöt, niin päivä on pitkä kuin nälkävuosi. Ei aina kiinnosta täälläkään roikkua tai lukea kirjoja. Huomenna kyllä pitää käydä jossakin, vähän ainakin saa silloin päivän kulumaan nopeammin.

Eipä sitä ihmeitä tule tehtyä. Vedet kun lämpiää niin varmaan käydään rannalla joka ikinen lämmin päivä olemassa ainakin vähän aikaa. Se ei toi 6kk typykkä vielä kovin hyvin viihdy just missään joten ei voi päiväks rannallekaan mennä, lisäksi nukkuu vaunuissa huonosti. Leikkipuistoja kolutaan ja käydään kaverin luona leikkimässä. Siinäpä ne. Vanhempien mökillä tulenee käytyä myös kun siellä on pojalle trampoliini hypittäväksi välillä.

Kismett, olin minäkin kotiäitinä reilu 4 vuotta, mutta kun on jo jonkin aikaa ollut opiskelemassa ja työssäoppimassa, niin tuntuu taas kotona oleminen hieman puuduttavalta. Kyllä se lutviutuu, kun päästään kesässä pidemmälle.

raparperitaivas, leikkipuistohan on kanssa täällä lähellä. Siellähän voisikin taas alkaa käydä. Meillä taas lapsella ei ole kuin 1 kaveri jonka luona hän käy silloin tällöin leikkimässä. Ei lapsi oikein kavereita päiväkodistakaan saanut tai hän itse koskaan ole maininnut, että mennään sen tai tuon tai tämän luo leikkimään.

me käydään rannalla paljon, oittaalla kun siellä on ne vesiluikumäet joita saa laskea mielinmäärin pienellä hinnalla.

mökillä menee aikaa kanssa paljon. sit käydään ihan jäätelöllä jossain ja aika paljon lapset menee jo keskenäänkin puistoissa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kismett, olin minäkin kotiäitinä reilu 4 vuotta, mutta kun on jo jonkin aikaa ollut opiskelemassa ja työssäoppimassa, niin tuntuu taas kotona oleminen hieman puuduttavalta. Kyllä se lutviutuu, kun päästään kesässä pidemmälle.

Sori, olen tällä hetkellä "hieman" kyrsiintynyt tähän kotielämään.

Hauskaa kesää teille =)

No me ollaan paljon ihan vaan omalla pihalla, hommaillaan kaikenlaista. Sit käydään lähipuistoissa ja pyöräillään. Eli kun on hyvä ilma niin tekemistä löytyy, MUT sisäpäivät on kyllä piiiitkiä.

aamupala-puistoon-ruoka ja päikkärit-puistoon toinen ruoka-puistoon. välillä toki käydään lapsikavereilla ja meillä käy vieraita. Näin siis vapaa-päivinä. Tyttö viä jussiin asti päikyssä.

Mulla oli usein jokin proggis kesken. Tai sitten hassuttelimme lasten kanssa. Pihalle kahluuallas hyvällä ilmalla ja pulikoimaan. Metsäretkiä. Paikallisia nähtävyyksiä ja tapahtumia kierrettiin. Siis esim. kävelimme vaikka joenrantaa pitkin ja tutkimme luontoa. Eväät mukaan.

jaa niin meinaat näitä kotona möllötys päiviä?:) noh.. jos ei koti hommat natsaa niin kattellaan elokuvia, pelaillaan lautapelejä taikka pleikkarilla taikka nindentolla tai rakennellaan legoilla.. tai ihan vaan löhöillään.. mie lueskelen vaikka ja mukelot tekee omiansa:)

mutta harvemmin on tommosia kalsaripäiviä.. yleensä kun aina on koti töitä, ne ei lopu koskaan 5 hengen taloudessa ja kissa päälle:) ulkona käydään jo ihan siitä syystä että hermothan tuolla mejän terminaattorilla menis jos ei se pääsis energiaansa purkamaan:) puistoillaan, pyöräillään, vaunuillaan, käydään maggaraa paistamassa, kirppareilla käydään, mummoja moikataan, syödään jätskii.. ja kun vedet lämpenee niin joen ranta kutsuu!! Naatiskellaan siis kesästä!:)

Yhessähän voi myös tehä ruokaa, antaa jokaselle ikätasostanasa hommaa.. huomaamatta menee aika siinä porukalla touhuillessa:)

Autoa ei ole, joten liikumissäde on pieni. Pyörällä pääsee johonkin. Puistossa tylsistytään nopeasti kaikki, vanhin 6v erityisesti. Kavereille olisi kysyntää.

Vaikka sanotaan, että lapset viihtyy kotona ja niin ne viihtyykin, mutta kyllä yli 4-vuotiaat lapset nauttivat suunnattomasti myös retkistä ja matkoista. Silloin oli helpompaa olla vaan kotona kun kaikki lapset oli pieniä.

Että te olette energisiä. Mistä teille energiaa piisaa?? Jotenkin olen koko kevään ollut ihan vetämättömissä ja edelleen sama meno jatkuu, ei vain tule pirteää olotilaa - ei millään. Jotenkin vetelehtiminen jo alkaa tympiä, mutta kun ei sitten jaksa kotityötkään pahemmin napata. Pakolliset tekee ja se on siinä sitten.

Yhteistyössä