Mitä teette toisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apsi

Vieras
Mikä teidän elämässä ja huushollissa on se juttu, jonka teette oman päänne mukaan, eikä siksi, kun kaikki muutkin?

Meillä on kyse niinkin pienestä asiasta kuin siitä, että mulla on mahdollisimman vähän mattoja lattioilla. En pidä niiden siivoamisesta, ja muutenkin imurointi ja lattianpesu on ihanan helppoa ilman. Lattialämmitys pitää huolen siitä, ettei varpaita palele, ja villasukat on keksitty jos jollakin on kylmä.

Muutamalle henkilölle tämä tuntuu kuitenkin olevan hirmuisen iso asia. Meillä on kuulemma sen näköistä, kun olisimme menossa tai tulossa, mutta että emme ainakaan asuisi kämpässämme - vain mattojen puutteen takia. Tuulikaapissa, koiran makkarissa ja eteisessä on matot, muualla ei, ellei ole juhlat tms.

Samoin en halua tähän tietokonehuoneen tai kodinhoitohuoneen ikkunaan verhoja. Sälekaihtimet on. Esimerkiksi kodinhoitohuoneessa käydään vain pyykkihuollolla tai läpikululla varastoon, eli kodikkuuteen asia ei mielestäni vaikuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Menneiden joulujen haamu:
En omista yhtään viherkasvia, ei oo niille paikkaa enkä jaksa hoitaa.

Ei oo meilläkään kun yks tekokukka, on pari kertaa koitettu mut ne kuolee kun kukaan ei muista kastella, eikä oo kynttilöitäkään, kun pelottaa et lapset tai kissat kaatelis ne.

Tuli tuosta ylemmästä nikistä mieleen, että meillä on tuttu pariskunta, joka ei laita kämppäänsä joulukoristeita. Ei ole lapsiakaan, ja aikuiset pärjäävät ilmankin.

Helpompaa on sanoa, mitä teen kuten suurin osa muistakin
- meillä on telkkari, jääkaappi ja pakastin sekä pesukone
- meillä on sähkövalaistus ja juokseva vesi sekä vesivessa

Ap:ta peesaillen, meilläkään ei ole mattoja. Musta puulattia on ihana, meillä ei oo mattotelinettä ja niitten tuuletus ja tamppaus ei muutenkaan ole lempipuuhaa. Lastenhuoneessa on matto ja tässä tietokonetuolin alla kun alkanut lattian pinta mennä sälöille.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Tuli tuosta ylemmästä nikistä mieleen, että meillä on tuttu pariskunta, joka ei laita kämppäänsä joulukoristeita. Ei ole lapsiakaan, ja aikuiset pärjäävät ilmankin.

Meil on lapsi, mut en laita joulukoristeita ;) Tai laitan jos lapsi tuo päiväkodista.
Mummulassa ollaan kaikki joulut niin siel on koristeita siitäkin edestä.

Me ei tykätä järjestää juhlia ja ylipäätään ollaan tosi laiskoja emännöimään ja isännöimään vieraita. Ei oo ollu häitä, ei ristiäisiä/nimiäisiä, ei juurikaan edes synttäreitä( ehkä nyt lastenmyötä joudutaan tässä tekemään muutosta)...Mua ei kiinnosta sukulaisten mielipide tähän asiaan, kuten ei niiden mielipiteet muutenkaan hetkauta päätöksiäni ja elämäntapaani.

Me ollaan myös tosi tarkkoja siitä, että kyläilyistä sovitaan hyvissä ajoin, eli meillä ei yllätysvieraille avata ovea. Itsekään en lompsi kenenkään ovea kolkuttelemaan ilman kutsua.

Ihan konkreettisena erikoisuutena meidän kodissa on varmaan se verrattuna moneen muuhun kotiin, että meillä ei ole juurikaan yhtään koriste-esinettä tai taulua esillä. En tykkää haalia turhaa tavaraa ympärilleni.

Meilläkään ei montaa mattoa. Tytöllä on verho päiväpeittona. Lasten ikkunoissa on yksi iso verho ikkunassa. Ulkona on heinäseivasaita... tässäpä jottain.

Mä inhoon kans yllätysvieraita enkä muutenkaan välitä puolituttujen luona kyläilyistä näin työelämässä ollessani. Kotiäitinä ollessa oli pakko päästä kotoa milloin mihinkin, nyt riittää harvoina vapaahetkinä neljä seinää ja mies&lapset.
Ventovieraiden ja puolituttujen edesottamukset ei todellakaan kiinnosta pätkääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
jaa-a.
oisko se outoa/erilaista, että mä herään joka aamu herätyksellä tekemään miehelle aamupalan ja -kahvin ennenku hän herää ja lähtee töihin.

No mun korviin ainakin kuulostaa oudolta :D
Mä en suostuis ikinä tekeen noin :kieh:

:) no, ei muakaan kukaan ole siihen pakottanut.
mä niin rakastan niitä yhteisiä aamuhetkiä, kun lapsetkin usein vielä nukkuu ja mies taas muuten tekee niin pitkää päivää, ettei sitä aina ehdi näkemään muutenkaan .

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
jaa-a.
oisko se outoa/erilaista, että mä herään joka aamu herätyksellä tekemään miehelle aamupalan ja -kahvin ennenku hän herää ja lähtee töihin.

No mun korviin ainakin kuulostaa oudolta :D
Mä en suostuis ikinä tekeen noin :kieh:

en minäkään, ukko laittakoon itse, jos ei sen vertaa saa aikaan olkoon ilman

jaa-a.

Niin minäkin teen. Ja pakkaan myös eväät valmiiksi ja jos ei ole ruoka valmiina, vien sen miehelle töihin. Laitan myös kauluspaidat ym muut työvaatteet valmiiksi silitettyinä. :) Kaksi pöhköä tässä maassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä idea:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mulla on kristallit salusiineina keittiön ikkunassa :)

(tosin palstalta saatu idea, en muista keneltä, mutta kiitos siitä kuuluu jollekin toiselle :flower: )

saiskos kuvaa

Juu, kuva on liian iso tähän liitettäväksi, joten tässä linkki: http://www.aijaa.com/img/b/00755/4208543.jpg

Yhteistyössä