""Ei elämää tarkoitettu sellaiseksi, että kaksi tervettä ihmistä nysvää keskenään kahdella tietokoneella.""
Ja sinähän se olet valtuutettu sanomaan, millaiseksi elämä on tarkoitettu. Aika arrogantti asenne. Käsittääkseni sinulla ei ole oikeuksia sanella muiden elämän tarkoituksia millään tavalla.
""En haluaisi, että joku mies tuhraisi aikaansa vieressäni. Hänellä pitää olla tärkeämpääkin tekemistä.""
Minun mieheni ei ainakaan kestäisi elää kanssasi, enkä minäkään; tuollaiset suoritusvelvoitteet ovat kamalia. Kai ihminen saa vapaa-ajallaan tehdä mitä huvittaa, vaikka maata sohvalla. Sinäkin voisit oppia jotakin kiinalaisten viisauksista. Ei ole millään tavalla hyväksi olla jatkuvasti tekemässä ja suorittamassa.
""Pahoittelen, että pilasin teidän fiilistelyn.
Kylmä suihku maanantaiaamuna, kun luette jutun.""
Ja pyh, luuletko sinä tosiaan, että sinun valituksellasi on mitään vaikutusta vieraiden ihmisten ""fiilistelyyn""? Huvittavan egosentrinen ajatusmaailma.
""Ei maailman hätää pääse pakoon filtin alle pienessä punaviinipöhnässä. Nytkin hyvin moni palelee Pakistanissa.""
Juu ja pienet lapset nälkiintyvät Afrikassa. En minä silti ole syömättä, tai nauttimasta ruuasta. Mitä se auttaisi? Sinun logiikallasi jos yksi kärsii, niin kaikkien pitäisi kärsiä. Tosi fiksua. Se että jätän punaviinilasilliseni juomatta, ei auta ketään ei Aasiassa eikä Afrikassa. Rahalahjoitukseni ja tavarapakettini sen sijaan varmasti edes pikkuisen.
Ja jokainen ihminen tarvitsee ""filttinsä ja punaviinipöhnänsä"", missä muodossa se nyt sitten ilmeneekin. Kyllä sitä maailmaa on joskus jokaisen hyvä päästä pakoon.
""Ei vaivuta nirvanaan lihapatojen äärellä. Aika on kortilla.
Yhdentoista hetki raksuttaa. Tehdään jotain eikä vain viihdytä Ellien palstoilla vaikka se niin kivaa onkin.""
En tiedä mitä sinä oikein haluat että tehdään. Miksi pitää jatkuvasti tehdä? Siinä vain hujahtaa elämä ohi, jos ei pysähdy haistelemaan kukkasia. Ja jos kerran Ellien palstoilla ""on kivaa"", miksei täällä saisi ""viihtyä""?
Silloin kun minä makaan kuolinvuoteellani, en tasan halua miettiä että hyvä kun sain niin paljon suoritettua. Haluan ajatella, että onpa minulla ollut tasapainoinen, harmoninen ja onnellinen elämä, aikaa oli tarpeeksi ja kiirettä ei paljoakaan, ja sain olla ja viihtyä rakkaitteni seurassa -vaikka sitten tietokoneen ääressä tai filtin alla.