Mitä tehdä 3 v pojan kanssa, joka alkaa huutamaan jo kotoa hoitoon lähdettäessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dd

Vieras
On hoidossa ryhmiksessä ja ollut samassa paikassa jo 1,5 vuotta. Nyt huutaa jo herättyään ettei mene hoitoon... kiva viedä rimpuileva poika väkisin hoitoon. Hoitajien mukaan päivä menee kuitenkin hyvin, mutta on aika ohjelmanumero, kun me saavutaan sinne.....

Kuule, tee niin että hoidat sitä lasta itse. Mä en vois IKINÄ viedä tuon ikäistä hoitoon muille. Tämä on asia, jota mä en ymmärrä ikinä.
Mua ihan itkettää nämä pikkuset jotka väkisellä viedään hoitoon, että äiti ja isä saavat käydä töissä! Miks te teette lapsia jos ette hoida niitä itse? Selitykseksi ei riitä se, ettei muuten rahat riitä. Riittää ne.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Kuule, tee niin että hoidat sitä lasta itse. Mä en vois IKINÄ viedä tuon ikäistä hoitoon muille. Tämä on asia, jota mä en ymmärrä ikinä.
Mua ihan itkettää nämä pikkuset jotka väkisellä viedään hoitoon, että äiti ja isä saavat käydä töissä! Miks te teette lapsia jos ette hoida niitä itse? Selitykseksi ei riitä se, ettei muuten rahat riitä. Riittää ne.

läpäläpä lässynlää

Meil kans lomien jälkeen on protestointia ilmassa. Kyllä se menee taas ohi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:

Lapsesta tulee normaalimpi, kun saa olla ikäistensä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
On hoidossa ryhmiksessä ja ollut samassa paikassa jo 1,5 vuotta. Nyt huutaa jo herättyään ettei mene hoitoon... kiva viedä rimpuileva poika väkisin hoitoon. Hoitajien mukaan päivä menee kuitenkin hyvin, mutta on aika ohjelmanumero, kun me saavutaan sinne.....

Meillä on sit TOSI harvinainen tapaus... Menee juoksujalkaa hoitoon loman jälkeen :p Ei syönyt edes kunnolla aamupalaa kun niin kiire oli :D

Mä olen yrittänyt kunnioittaa lapsen tunteita mutta en ole kuitenkaan mennyt tuohon mukaan. Lapsella on oikeus olla ikävissään ja haikailla kesäloman auvoa. Mutta eihän kyseessä ole maailmanloppu. Totean, että on ihan ok, jos tulee välillä äitiä ikävä. Ja että isä tai äiti tulee aina kuitenkin hakemaan välipalan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ronsutar:

Meillä on sit TOSI harvinainen tapaus... Menee juoksujalkaa hoitoon loman jälkeen :p Ei syönyt edes kunnolla aamupalaa kun niin kiire oli :D

sama täällä, vaikka tätähän ei tässä ketjussa kysytty...

Alkuperäinen kirjoittaja Ronsutar:

Harmi juttu kun hoitoon lähtö on noin kurjaa. Meillä on myös se iloinen tilanne, että lapset odottivat innolla pääsevänsä loman jälkeen hoitoon. Ovat hoidossa yleensä 2-3 päivää/vko, joten hoitoon pääsy ja kavereiden näkeminen on heille aina ilon aihe! Toivottavasti teillä menee ohi tuo kurja vaihe.

Meillä tuossa 3 ikävuoden kohdalla alkoi myös eräänä päivänä päivähoitokielteisyys. Kuukauden verran vein aamuisin itkevän, surkean lapsen hoitoon ja jätin hänet huutavana hoitajansa syliin. Päivät meni kuitenkin sitten hyvin ja iltapäivällä ei ollut mitään kiirettä lähteä kotiin. Kyseessä oli siis testausvaihe ja samoin tulevina kuukausina meillä testattiin kaikki arkirutiinit syömisestä, nukkumaan menemisestä ja iltapesuista lähtien. Kuulemani mukaan monilla muilla saman ikäisillä oli näin eli kyseessä taisi olla se kuuluisa 3-vuotisuhma. Tuossa hoitoon menosta silloin aina sitten iltaisin lapsen kanssa kotona juteltiin ja selitin hänelle, miksi äiti käy töissä ja hän on hoidossa. Aamulla käyttöön otettiin tarrat eli reippaasta pukemisesta sai yhden tarran ja autoon tulemisesta toisen. Kiukuttelua ei tietenkään lapselta voinut kieltää, koska täytyi hänellä säilyä oikeus osoittaa tunteensa. Vähitellen ongelma poistui, yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin ja aamut alkoivat sujumaan taas ilman suuria ongelmia. Voimia! Tuo on todellakin raskas vaihe, mutta se loppuu aikanaan. Ja ihmettelijälle: Kyllä joidenkin vanhempien on ihan oikeasti pakko vain käydä töissä, jotta saa rahaa elämiseen. Ja minä haluan opettaa omalla töissä käymiselläni lapselleni vastuuta, että oma toimeentulo on ihan itse ansaittava. Lisäksi lapselle tulee mielestäni myös opettaa se, että kaikki asiat elämässä eivät ole välttämättä hauskoja tai kivoja, mutta silti ne vain täytyy tehdä. Ei minustakaan ole joka aamu mukavaa herätä töihin, mutta näin aikuisten on vain tehtävä.

Meillä sama juttu. Oli kyllä jo ennen lomaa ja alkoi taas samalla tavalla. Ikää on nyt 2,5v ja aloittaa tosiaan jo herätessään sanomaan, että "päiväkoti on kiinni", eli ei sinne haluaisi lähteä... Päivä menee kuitenkin ihan hyvin hoitajien mukaan ja iltapäivällä useimmiten haluaisi jäädä..

En tiedä helpottaako koskaan. Siskollaan tuo "aamuhuutaminen" jäi pois vasta eskarissa, kun sai kulkea sinne itsenäisesti. Toivottavasti tämä nuorimmainen kuitenkin aikaisemmin lopettaa.

Yhteistyössä