Mitä tehdä hoidon kanssa - 3 kk takana eikä vieläkään jäädä mielellään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän epätoivoinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän epätoivoinen äiti

Vieras
Saako täältä apuja? Meidän puolitoistavuotias on ollu nyt 3 kk päiväkodissa, mut ei vieläkään jää sinne mielellään :/ Ja odottaa pihalla portilla, kun tullaan hakemaan. Hoitajien mukaan syö hyvin ja nukkuu ja kaikki suht ok, mutta äitiä mietityttää.

Mitä ihmettä kannattaisi tehdä? Hakea perhepäivähoitoon? Jutella päiväkodin johtajan kanssa? Vai toivoa, että aika hoitaa?

Miten ootte toiminu?

Meijän 2,5v on ollu hoidossa 8kk. Ei edelleenkään jää mielellään, jos minä vien. Kun isä vie ei edes muista heippaa sanoa, kun jo touhuilee.. Auttaisiko teillä jos isä veisi? Pahinta on aina loman jälkeen taas viedä, silloin tulee itku pojalla (ja äidillä).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meijän 2,5v on ollu hoidossa 8kk. Ei edelleenkään jää mielellään, jos minä vien. Kun isä vie ei edes muista heippaa sanoa, kun jo touhuilee.. Auttaisiko teillä jos isä veisi? Pahinta on aina loman jälkeen taas viedä, silloin tulee itku pojalla (ja äidillä).

Kiitos. Me lomitellaan töihinmenoa/hakua niin, että isä aina vie ja mä haen. Oli tänäänkin aamusta touhuillu kotona ihan hyvällä tuulella, mut ku tarha lähestyy ja isä jättää sinne, nii ei vilkuta, on mutruhuulella :/ Oon ite ihan pari kertaa vieny ja sama juttu.

Mä juttelisin omahoitajan kanssa. Viihtyykö hoitopaikassa? Onko toiminnassa mukana, hymyileekö, jutteleeko, onko luottoaikuista, jonka syliin voi mennä? Tuon ikäiselle hoitajat on usein tärkeämmät kuin kaverit. Meillä kuopuksen oli yhteen aikaan hankala jäädä hoitopaikkaan ja lopetti mun mielesätni hymyilemisen. Hoitopaikan mukaan meni ihan hyvin. Meillä auttoi se, että pari hoitajaa otti lapsen enemmän huomioon, piti sylissä ja antoi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Mä juttelisin omahoitajan kanssa. Viihtyykö hoitopaikassa? Onko toiminnassa mukana, hymyileekö, jutteleeko, onko luottoaikuista, jonka syliin voi mennä? Tuon ikäiselle hoitajat on usein tärkeämmät kuin kaverit. Meillä kuopuksen oli yhteen aikaan hankala jäädä hoitopaikkaan ja lopetti mun mielesätni hymyilemisen. Hoitopaikan mukaan meni ihan hyvin. Meillä auttoi se, että pari hoitajaa otti lapsen enemmän huomioon, piti sylissä ja antoi aikaa.

Joo, täytyy varmaan jutella omahoitajan kanssa ensin. Juttelin asiasta viime viikolla ja kuulemma menee mukavasti, nauraa ja naurattaa muita :) Touhuaa kuulemma omiaan, mutta on esim. lauluhetkissä hyvin mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän epätoivoinen äiti:
Saako täältä apuja? Meidän puolitoistavuotias on ollu nyt 3 kk päiväkodissa, mut ei vieläkään jää sinne mielellään :/ Ja odottaa pihalla portilla, kun tullaan hakemaan. Hoitajien mukaan syö hyvin ja nukkuu ja kaikki suht ok, mutta äitiä mietityttää.

Mitä ihmettä kannattaisi tehdä? Hakea perhepäivähoitoon? Jutella päiväkodin johtajan kanssa? Vai toivoa, että aika hoitaa?

Miten ootte toiminu?

Kannattais laittaa noin pieni perhepäivähoitoon. Meillä päiväkodissa ei ainakaan oikeen ole aikaa noille ihan pienimmille niin paljon kun he tarvitsisivat huomiota ja apua.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vähän epätoivoinen äiti:

Miten ootte toiminu?

Kannattais laittaa noin pieni perhepäivähoitoon. Meillä päiväkodissa ei ainakaan oikeen ole aikaa noille ihan pienimmille niin paljon kun he tarvitsisivat huomiota ja apua.

Eli vaihtoon? Tätä mä mietin, mut voipi olla jo myöhästä syksyä ajatellen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
no kyllä tuon ikäisen paikka minusta on perhepäivähoitajalla...

Eli on parempi vaihtaa puolen vuoden sisällä paikkaa?

Itse en vaihtaisi. En kyllä muutenkaan laittaisi pph:lle. En luota kehenkään tuntemattomaan sillä tavalla, että jättäisin lapseni hälle ilman valvontaa. Voihan toki pk:ssa olla huonoja hoitajia, mutta siellä on monta hoitajaa, joten pidän epätonneköisenä, että mitään pahaa sattuisi. Meijän pojan tarhassa aloitti vuoden alussa tyttö 9kk ja hyvin on pärjännyt.

Yhteistyössä