Mitä tehdä koruille ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JJJ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JJJ

Uusi jäsen
28.04.2005
14
0
1
..joita en käytä ?
Korurasia pursuilee koruja, mutta en ole koruihmisiä.
Tytärtä ei ole, kummitytöille olis turhan arvokkaita..
Turhaa, kallista tavaraa.
On kultaa ja läjäpäin kammottavia Kalevala-koruja. Mihin ne vois viskata ?
Ostavatko liikkeet romukultaa, entä jalokiviä ? Taitaa tosin olla aika pilkkahinta..

Jos niiden arvo sinulle on liki roskiskaman luokkaa niin miten ne voi olla kummitytöille liian arvokkaita annettavaski?

Mä sain aikoinaan kummitädiltä kaikkia ihanuuksia, ja ne on vieläkin tallessa osa käytössä, eli kyllä kummilapsikin osaa niitä arvostaa. ;)

Mieluiten tietysti antaisin lahjaksi jollekulle, mutta kun ei nuo kummitytöt ole läheisiä, niin en halua antaa heille "satasien" arvoista lahjaa. Ja voi olla etteivät edes tykkäisi.
Korut ovat niin makuasia. Mulla on paljon Mummun ostamia "näyttäviä" eli suuria ja aika kammottavia virityksiä, jotka ovat maksaneet paljon..
Harmi, harmi ja anteeksi mummu ! Mummu ei pidä itsekään koruista, mutta jostain syystä osteli taannoin mulle toinen toistaan suurempia virityksiä. Sit onneksi alkoi keräämään mulle Teema-sarjaa. Ihanaa, en ole mikään krumeluuri !

Ja vielä; miksi sanotte minun kokevan ne "roskaksi". Ei suinkaan. Kyseessä on arvotavaraa jota en käytä, en tarvitse. En anna ilmaiseksi, mutta lahjaksi tai kohtuuhintaan !

Myy huutiksessa. Siellä ainakin hopeiset Kalevala-korut tekevät hyvin kauppansa, pronssiset ei niinkään, mutta niitä sinulla tuskin onkaan, kun sanoit että on ihan arvokkaita. Minä sain myymistäni hopeisista koruista saman mitä aikanaan olivat maksaneet kaupassakin, osasta jopa vähän enemmän (lopetettuja malleja).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:49 vieras kirjoitti:
Myy huutiksessa. Siellä ainakin hopeiset Kalevala-korut tekevät hyvin kauppansa, pronssiset ei niinkään, mutta niitä sinulla tuskin onkaan, kun sanoit että on ihan arvokkaita. Minä sain myymistäni hopeisista koruista saman mitä aikanaan olivat maksaneet kaupassakin, osasta jopa vähän enemmän (lopetettuja malleja).

Kyllä Kalevalakoru ottaa hirveesti hintaa epäjalostakin metallista.

No mitä jos hankkisit ensin läheisemmät välit kummilapseen ja kysyt häneltä vuosien päästä, haluaako hän niitä korua. Ties vaikka tykkäisi.

Tuskin ne korut sulta nyt kuutiota tilaa vie.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:53 juuei kirjoitti:
No mitä jos hankkisit ensin läheisemmät välit kummilapseen ja kysyt häneltä vuosien päästä, haluaako hän niitä korua. Ties vaikka tykkäisi.

Tuskin ne korut sulta nyt kuutiota tilaa vie.

Niin, ja ehkä sinulla joskus on miniä talossa. Tai pojalla tyttöjä.

Yhteistyössä