mitä tehdä kotona 6kk vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmh!

Vieras
Vauva on just oppinu ryömimään ja viihtyy lattialla lelujen parissa parikin tuntia ilman ongelmia. Mulle tulee siitä vähän morkkis,että pitäisikö mun mennä leikkimään lapsen kanssa vai mitä mun pitäisi tehdä? Kun menen lattialle niin lapsi menee ihan pakettiin ja keskittyy lähinnä hymyilemään minulle ja leikit jää kesken..

No joo. Yleensä niitä pieniä ei pidetä siellä yksin leikkimässä.... vaan leikitään sen lapsen kanssa! Isommat osaa jo leikkiä yksin. Etkö ole koskaan leikkinyt hänen kanssaan??

ei se pitkään siellä yksin enää viihdy ;)

voithan mennä mukaan, lukekaa kirjaa, tee palikkatornia jota vauva kaataa yms yms.
maalatkaa,menkää ulos.
ei toki koko aikaa tarvitse touhuta.

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
No joo. Yleensä niitä pieniä ei pidetä siellä yksin leikkimässä.... vaan leikitään sen lapsen kanssa! Isommat osaa jo leikkiä yksin. Etkö ole koskaan leikkinyt hänen kanssaan??

Siis olen mä välillä tuolla lattialla ja sylitellään ja leikitään esim. taputusleikkejä. Mutta lapsi suurimmaksi osaksi viihtyy parhaiten lattialla yksin,räpläilee lelulja ja tykkää hirveesti ryömiä esim. pallon ja helistimen perässä pitkin olohuoneen lattiaa.

Kyl mä annan jonkun aikaa touhuta itsekseen tosin ihan maks. mitä on viihtynyt on puolisen tuntia. Muutoin vauva on mukana kaikessa... Me kuunnellaan musiikkia, tanssitaan, seurustellaan, jumpataan, ollaan kurkistusleikkiä, vauva rakastaa mun ilmeilyy jne.

Kotihommia tehdessä istuu joskus pöydän ääressä ja hakkaa kapustoilla pöytään :) Jne jne.

Peili on kans kiva...

Jatka samaan malliin, joskus voi leikkiä lapsen kanssa tai tehdä yhdessä juttuja, muttei lasta tartte siihenkään opettaa, että olet joku viihdytyskeskus. Hyvä, että viihtyy, saat tehtyä omia hommiasi jne. Lapsi ei ole yksin, ellet sinä poistu paikalla. Läsnäolosi riittää lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Kyl mä annan jonkun aikaa touhuta itsekseen tosin ihan maks. mitä on viihtynyt on puolisen tuntia. Muutoin vauva on mukana kaikessa... Me kuunnellaan musiikkia, tanssitaan, seurustellaan, jumpataan, ollaan kurkistusleikkiä, vauva rakastaa mun ilmeilyy jne.

Kotihommia tehdessä istuu joskus pöydän ääressä ja hakkaa kapustoilla pöytään :) Jne jne.

Peili on kans kiva...

Juu,meilläkin istuu aina syöttärissä jos teen keittiössä kotihommia. Mutta toi mukula viihtyy helposti 1,5 tuntiakin tuolla lattialla. Räpläillen lelujaan ja ryömien tuolla. Saattaa olla keskittynyt noihin leikkeihinsä ku joskus suuttuu kun otan pois lattialta. Meillä vaipan vaihto,syönnit ja sitten unilta tulo on sellaisia special-hetkiä päivässä joissa tehdään yhdessä kivaa

Tuon ikäiset ei vielä leiki vaan tutkii ympäristöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:

Näin. Lapsi kyllä ilmoittaa, jos tarvii enemmän seuraa kuin sen, että äiti on lähellä ja tekee vaikka kotitöitä.

Kunhan se ipana siitä kasvaa ja oppii leikkimään, sitä saa kyllä tehdä ihan tarpeeksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:

Näin. Lapsi kyllä ilmoittaa, jos tarvii enemmän seuraa kuin sen, että äiti on lähellä ja tekee vaikka kotitöitä.

Kunhan se ipana siitä kasvaa ja oppii leikkimään, sitä saa kyllä tehdä ihan tarpeeksi ;)

Peesaan tätä. Aiemmin meilläkin tyttö oli pitkiä toveja lattialla tai matollaan tutkien kaikkea, oikeasti rimpuili takaisin maahan kun koettin sylitellä jne. Ei tarvinnut juurikaan olla viihdyttämässä.
Mutta nyt sitten on kyllä tilanne toinen kun hän on kodin joka kolkan tutkinut ja äksöniä pitäisi olla jatkuvasti. Roikkuu jalassa ja alkaa tehdä kiellettyjä juttuja jos vaikka pottuja koetan kuoria. :D
Joten AP, nauti nyt tuosta vielä kun voit! Älä kanna huonoa omatuntoa

Yhteistyössä