Mitä tehdä kun lapselle tulee pissahätä leikkipuistossa talvella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitiliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitiliini"

Vieras
Meillä tyttö 2v11kk, ja on juuri vasta opettelemassa vaipoista pois. Osaa ilmottaa hädästä, mutta varmuudeksi laitetaan ulos mennessä vielä vaippa. Leikkipuistossa sanoi että pissattaa, ja sanoin sitten että kun on vaippa niin siihen voi pissata.

Ulkona kova tuuli, lunta ja tytöllä toppavaatteet päällä. Miten pissiminen onnistuu ulkona toppavaatteissa tytöltä? Kun pitää riisua koko haalari alas asti että pystyisi pissimään. Ja sitten kun sitä pissiä saattaa lorista esim. haalarin huppuun tai lahkeille...

Meillä leikkipuistoon 2km matka yhteen suuntaan, ja vaikka kotonta lähtiessä käytiin pissalla niin kyllä se hätä vaan yllätti. Leikkipuistossa ei ole vessaa ja puisto on omakotitalojen ympäröimä. Muutama puu siinä ympärillä on, niidenkö juurelle pitäisi mennä?

Mietin, että ehkä olisi parempi pukea tyttö housuihin ja takkiin kuin haalariin, mutta housut ja takki on aika huono yhdistelmä lumileikeissä kun menee lunta selkään...

No varmaan samaa kuin kesällä. Vai etkai sä ole niitä äitejä, jotka pissattaa lapsiaan siihen leikkikentän reunalle, samoihin puskiin missä muut lapset leikkii? Täälläpäin kyllä valitettavan moni tekee niin, minkä suosituimpien puistojen ympäristössä valitettavasti haistaa. Jopa puistossa, jonne on rakennettu yleisöwc, äidit pissattaa lapsia puskiin, koska LAPSET EI TYKKÄÄ KÄYDÄ SIELLÄ VESSASSA KUN SE ON NIIN KOLKKO! Äly hoi...ja sit ihmetellään, kun teinit ja aikuiset kuseksii minne sattuu samalla kun kehutaan omaa lasta ihan samanlaisesta käytöksestä.

Jos lapsi ei oikeasti ole niin kuiva että pystyy pidättelemään vessaan asti, niin sit se tarttee vaipat, niinkuin olet laittanutkin. Et kai sä kauppakeskuksessakaan sitä pissata mihinkään marketin nurkkaan vaan siksi, että vessa on niin kaukana että tulis matkalla housuun.

Jossain marjametsässä keskellä korpea asia on eri, mutta että ihan asuinalueella suunnilleen toisen ihmisen pihalla...ei se pikkulapsen pissa sen raikkaampaa ole kuin aikuisenkaan.

Paat sen vaipan vaan. Mä aattelin laittaa meidän 3v.llekkin nyt kun mennnään eräälle "retkelle", on kuiva mutta tekee joko pottaan tai supistajan kanssa pönttöön.

Mä kans mietin, milloin kannattaa sitä vaippaa laittaa. Kuitenkin tyttö ollut jo kuukauden verran päiväkuiva ja osaa myös vähän pidättää, mutta en ihan täysin vielä siihen luota että kovin pitkiä aikoja pystyis pidättämään. Kuinka kamala asia se on, jos muutoin päiväkuivalle lapselle laittaa vaipan esim. Lentokoneeseen? Oon jopa miettiny, et täytyykö sitä supistajaa tai jopa pottaa alkaa kuskaamaan mukana kun ei kovinkaan mielellään suostu pöntölle ilman supistajaa ja joka paikassa ei pottaa ole.

Miten olette toimineet esim. lomamatkoilla ulkomailla? Me ollaan matkusteltu paikoissa, joista on ollut välillä vaikea löytää vessoja ihan itsellekin, saati sitten pissahätäisen lapsen kanssa alkaa sitä etsimään. Toki ihan täällä suomessakin tulee välillä tilanteita, ettei vessaa oo lähellä, kai sitä sit vaan sinne puskaan? Jotenki vaan oudoksuttaa ajatus..f

Matkoilla ekaan raflaan vaan vessaan. Eivät melkei. Missään veloita kun näyttää/kertoo että lapsella hätä. Lentokoneessa on wc.

Lentokoneessa on vessa joo-o, mutta niihin saa kyllä jonottaa aikalailla. Paha sitä on tietää kuinka hyvä pidätyskyky lapsella on ja valitettavasti suomalaiset ei kyllä päästä edes lapsen kanssa jonojen ohi, koettu on :( eikä aina esim. huonojen lento-olosuhteiden vuoksi edes pääse vessaan.

Eikä niitä ravintoloitakaan ihan joka nurkalla ole.

[QUOTE="äitiliini";23320768]Meillä tyttö 2v11kk, ja on juuri vasta opettelemassa vaipoista pois. Osaa ilmottaa hädästä, mutta varmuudeksi laitetaan ulos mennessä vielä vaippa. Leikkipuistossa sanoi että pissattaa, ja sanoin sitten että kun on vaippa niin siihen voi pissata.

Ulkona kova tuuli, lunta ja tytöllä toppavaatteet päällä. Miten pissiminen onnistuu ulkona toppavaatteissa tytöltä? Kun pitää riisua koko haalari alas asti että pystyisi pissimään. Ja sitten kun sitä pissiä saattaa lorista esim. haalarin huppuun tai lahkeille...

Meillä leikkipuistoon 2km matka yhteen suuntaan, ja vaikka kotonta lähtiessä käytiin pissalla niin kyllä se hätä vaan yllätti. Leikkipuistossa ei ole vessaa ja puisto on omakotitalojen ympäröimä. Muutama puu siinä ympärillä on, niidenkö juurelle pitäisi mennä?

Mietin, että ehkä olisi parempi pukea tyttö housuihin ja takkiin kuin haalariin, mutta housut ja takki on aika huono yhdistelmä lumileikeissä kun menee lunta selkään...[/QUOTE]

Jos pissahätä yllättää, olen kyllä vetänyt haalarit alas ja pissattanut. Näin on tapahtunut kolmisen kertaa juuri vaipanpoisjäännin jälkeen. Esikoiselle sama juttu ja silloin asuimme Italiassa. Totta kai ennen uloslähtöä kävimme vessassa, mutta aina ei pienen rakko pitänyt ja yllätyksiä tuli.

Kyllä lapsille ja meille teineille on vaan ihan erilaiset säännöt nimittäin kun lähettiin poikien kesken eliaksen (9v) kanssa leikkipuistoon ja se on vaan mulle tosi arka sanomaan noista vessahädistä mutta kerran se sitten lopetti leikit ja rupes pitelemää munistaan kiinni ja mää arvasin että sitä kusettaa ja mää menin sinne pusikkoon ja sanoin sille että käydään yhdessä pissalla nii se nolona sitten. Yhtäkkiä sieltä alkaa tuijottamaan joku mummeli ja tulee lähemmäks ja tulee valittamaan mulle etten minä saisi tänne pissata muttei puhunut pojasta mitään.

Yhteistyössä