Mitä tehdä kun lapsen isä haukkuu minua lapselle aina kun hän lasta tapaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti82

Vieras
Tyttö sit suuttuessaan minulle huutelee näitä juttuja mitä isä on puhunut hälle. Tämä pitäis loppua, ei auta että isälle sanon, yrittänyt olen. Mitä tässä voisi tehdä?

Minun ex puhui minusta pahaa lapsille sekä ennen että jälkeen eron ja kun sain uuden miehen haukkui häntä lapsille ihan surutta.

Lapset vastoin kaikkien odotuksia olivat enemmän varautuneita isäänsä kuin minua tai uutta miestäni kohtaan.

Vuodet ovat tasoittaneet tilannetta eikä tuollaista enää esiinny. Ilmeiesti kaikki osapuolet alkavat olla sinut asian kanssa...

Minun miehelläni on 10v,ja nyt emme enää jaksa heräillä joka yö hänen jokaöiseen itkuun ja painajaisiin.Ollut meillä viikon, tätä ollut joka yö.se alkaa 1 yöllä ja tonne 6 asti.Asuu äitinsä kanssa on meillä joka toinen viikonloppu.Mutta nyt loma niin on kauemmin.Veimme hänet kotiin emme jaksaneet viikon valvottu.Pojalla ollut tämä öinen heräily muutaman kuukauden.Äiti ei oikein välitä tästä heräilystä,koska psykologi sanoi tämän kuuluvan 8-10v ikään ja aivot kun kehittyvät niin tulee tällaisia oireita kuin yöheräilyt,itku,painajaiset.Ja me kun emme tuohon usko.Kertokaa mitä mieltä te olette.? Me sitä mieltä että poika pitäisi saada tuohon apua.Mutta äiti ei usko meitä,vaan psykologin sanomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
Minun miehelläni on 10v,ja nyt emme enää jaksa heräillä joka yö hänen jokaöiseen itkuun ja painajaisiin.Ollut meillä viikon, tätä ollut joka yö.se alkaa 1 yöllä ja tonne 6 asti.Asuu äitinsä kanssa on meillä joka toinen viikonloppu.Mutta nyt loma niin on kauemmin.Veimme hänet kotiin emme jaksaneet viikon valvottu.Pojalla ollut tämä öinen heräily muutaman kuukauden.Äiti ei oikein välitä tästä heräilystä,koska psykologi sanoi tämän kuuluvan 8-10v ikään ja aivot kun kehittyvät niin tulee tällaisia oireita kuin yöheräilyt,itku,painajaiset.Ja me kun emme tuohon usko.Kertokaa mitä mieltä te olette.? Me sitä mieltä että poika pitäisi saada tuohon apua.Mutta äiti ei usko meitä,vaan psykologin sanomaan.

Olen kuullut ja kokenut tuon vaiheen itseni kohdalla joskus ja oman lapseni kohdalla, joten voi hyvinkin pitää paikkansa. Pahinta mitä voitte lapselle tehdä tuossa tilanteessa, on se että rankaisette häntä viemällä teiltä pois. Ette ehkä omasta mielestänne rankaise lasta, mutta jos lapsi joskus saa tietää syyn kotiutukseensa, voi hänen öiset ''kohtauksensa'' jopa pahentua.

Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja2:
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:

Olen kuullut ja kokenut tuon vaiheen itseni kohdalla joskus ja oman lapseni kohdalla, joten voi hyvinkin pitää paikkansa. Pahinta mitä voitte lapselle tehdä tuossa tilanteessa, on se että rankaisette häntä viemällä teiltä pois. Ette ehkä omasta mielestänne rankaise lasta, mutta jos lapsi joskus saa tietää syyn kotiutukseensa, voi hänen öiset ''kohtauksensa'' jopa pahentua.

Rankaisemisesta ei nyt ole lainkaan kyse,ja ei täällä poikaa rankaista viemällä kotiin.Kyllä siitä keskusteltiin pojan ja hänen äidin kanssa.Ja yhteistuumin päädyimme kotiuttamiseen.Koska meillä alkaa maanantaina työt.Saadaan huilia ja äidillä alkoi nyt loma.Ja on se kuule raskasta kun joka yö valvot viikon putkeen 1 yöllä aamu kuuteen.Et viikkoon ei saa nukuttua.

Yhteistyössä