Mitä tehdä, kun lapsen päiväkodissa on kadonnut lapsen repusta pipo ja sormikkaat, eikä kukaan tunnu tietävän mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miiru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miiru"

Vieras
Tein lapselle itse pipon, ainutlaatuinen siis, ja sormikkaat ostin Espanjasta kesälomareissulla. Lapsi ehti olla viikon hoidossa ja sitten molemmat hävisivät. Kyselin alkuun päiväkodilla, että voisiko olla sekoittunut jonkin toisen lapsen tavaroihin tai olisiko jossain muualla. Viikon ajan "etsivät" näitä pipoa ja sormikkaita, mutta ei löytäneet, jolloin syyllisyys käännettiin minuun: "oletko varma ettei ne ole kotona, ei niitä täällä päiväkodilla ainakaan ole". No joo, olen varma ettei ole kotona, kun on kotona etsitty eikä löydy, lisäksi muistan selvästi laittaneeni ne hoitorepun taskuun, eikä hoitoreppua ole viety kotiin välissä.

Eihän siinä mitään, tavaroita voi (kai) kadotakin satunnaisesti. Mutta eilen kävin ruokakaupassa illalla ja sattumalta näin kaupassa yhdellä lapsella itse tekemäni pipon ja samat sormikkaat (erikoiset, Espanjasta), joten miten voi olla? Onko tuo lapsi myös päiväkodissa hoidossa ja ovat joko varastaneet/vahingossa ottaneet minun lapseni asusteet, vai miten se on mahdollista? Toisia samanlaisia ei tule vastaan varmasti. Tästä mainitsin päiväkodissa, kaikki hoitajat olivat sitä mieltä, että ei ole mahdollista, että joku olisi ne ottanut lapseni repusta. En tiedä, outoa on.

Mitä teen? Vai annanko asian olla?

Jos on valmis ottamaan ainutlaatuisen pipon päiväkotiin, täytyy myös ymmärtää että häviämisen mahdollisuus on olemassa. Ne tädit on siellä hoitamassa sun lasta, ei heidän toimenkuvaan kuulu vahtia tai etsiä kenenkään vaatteita.

Kirjoitin itse HUKKUNUT-lapun jossa kuvailin vaatteen yksityiskohtaisesti ja pyysin "löydettäessä" palauttamaan lapseni lokerikkoon. Pyysin saada laittaa sen osaston oveen. Parin päivän päästä vaate oli palautunut.

On mahdollista, että ovat ostaneet ne jostain kirpputorilta, missä alkuperäinen viejä on ne myynyt.

Yhdessä päiväkodissa yksi hoitaja kerran kertoi, että kummasti sieltä oli tavaraa kadonnut ja epäiltiin sen menevän kirppareille myyntiin.

Suosittelen kysymään seuraavan kerran kun näet, että mistä sen pipon on saanut.

Haiskahtaa provolle mutta vastaanpa silti. Miksi ihmeessä et mennyt sanomaan kaupassa lapsen vanhemmille, että mistäs nuo on peräisin, ja sitten sanonut että meiltä juuri ktosi tuollaiset tai jotain vastaavaa?

Meidän lapselta kerran pöllittiin lippis, joka oli suht erikoinen (ei mitään tusinatavaraa). Vähän sen jälkeen näin samanlaisen yhdellä pojalla. Kysyin hänen äidiltään, että hei, mistä olette tuollaisen lippiksen löytäneet? Kertoi kaupan, joka oli sama josta olin omamme ostanut. Jos ei olisi tiennyt, niin olisin pyytänyt saada katsoa lippiksen sisälle (että olisiko poikani nimi lukenut lapussa).

Laita lappu päiväkotiin jossa kuvailet kadonneet asusteet. Sitä on kyllä sattunut että joku lapsi on ottanut kaverin tavaroita tai asusteita. Ei ne tädit jokaisen lapsen kantapäillä ehdi kulkemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28881133:
Missä käytetään jo sormikkaita :O?

No ainakin täällä Oulussa on ollut muutamia päiviä heinäkuussa jo, että piti laittaa lapselle sormikkaat, eilen aamulla viimeksi. Nyt onneki taas hellii lämpö.

Itse epäilin, että joku olisi varastanut päiväkodissa lapseni harvinaiset aurinkolasit. Laseja ei löytynyt mistään. Pistin siis lapselle uudet lasit mukaan. Viikko eteenpäin kun olin hakemassa lastani, huomasin, kun hän jätti nämä lasti päiväkodin pihan nurkkaan leikkiessä. Näin olivat siis hävinneet aikaisemmatkin lasit. Unohtuneet pk:n nurkkaan ja joku näppäräsorminen illan aikana napannut ne.

Päiväkotiin EI KUULU viedä uniikkeja tai rakkaita vaatteita ja tavaroita, koska joskus jotakin voi mennä hukkaan, eikä sillä ole merkitystä onko se patterin takana avai pöllikö sen joku. Päiväkoti ei voi vastata siitä, jos jonkun vanhemman tai lapsen taskuun jotakin päätyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28881133:
Missä käytetään jo sormikkaita :O?

Ei täällä käytetä joka päivä, mutta esim. eilen oli vain +11 astetta illalla, oli näköjään joku laittanut lapselleen sormikkaat käteen kauppaan. Siitä huomasinkin tutut sormikkaat. Paikkakunta Kainuussa.

Pipo ja sormikkaat oli varalla lapsen hoitorepussa, ei siis jokapäiväisessä käytössä vaan kylmiä säitä varten odottamassa.

[QUOTE="Siis";28881189]Näit itse tekemäsi pipon toisella muttet mennyt mainitsemaan, oletit että tädit hoitavat?

Tuskin varastettua pipoa tarhaan laittaa, ei sitä sieltä löydä...[/QUOTE]

Joo, en tajunnut mennä ko. lapsen luokse kysymään mistä sait. Oli isänsä kanssa liikkeellä ja kassoilla kun minä painelin kauppaan. Jälkikäteen vasta aloin miettiä, että oli pakko olla minun tekemäni ja olisi pitäny kysyä. Mainitsin hoidossa, että onko täällä hoidossa tuntomerkkeihin sopiva lapsi (iso pk) niin kukaan hoitaja ei "muistanut" eli ts. onko kiellettyä kertoa.

[QUOTE="Vieras";28881200]Ajatella, joku vieras pitää kesähelteellä teille kuuluvia pipoa ja sormikkaita.[/QUOTE]

Heh :D ei ollut ihan kesähelteistä kyse. Oli vain +11 kun illalla joskus seiskan jälkeen kaupassa kävin. :D

No ihan ei nyt mene läpi tämä juttu.

"Näin ne vaatteet vieraan lapsen päällä, mutten tehnyt mitään, kun ajattelin, että pk hoitaa".

Joopa joo.

No ei se nyt ihan noin mennyt. Menin kiireellä kauppaan, piti ehtiä hakemaan lapsi harrastuksestaan. Kauppaan mennessä huomasin jotain tuttua kassalla, porteista sisään käveltyäni tajusin sen olleen samanlainen pipo kun lapsellani ja sellaiset samanlaiset hanskat kuin mitä ostin Espanjasta (neonväriset, sateenkaariraidalliset, "timantteja" selkäpuolella) ja sitten välähti että ne juuri katosi lapselta hoidosta mutten tajunnut mennä kysymään onko meidän tai mistä saatu. Enkä tiedä olisinko ehtinytkään, kun olivat kassalla maksamassa ja lapsi kassan päässä. Ei käynyt mielessä, että päiväkoti hoitaa. Vasta kaupassa myöhemmin ja kotona mietin, että olisi pitänyt reagoida nopeammin ja tajuta kysyä. Siksi sitten kyselin pk:ssa tästä lapsesta. Mutta eipä tuo nyt maailmaa kaada, vaikkei niitä pipoa ja sormikkaita löydykään, olisihan nuo olleet kivat ja lasta harmittaa mutta teen uuden pipon... Espanjaan en lähde sormikkaita hakemaan. :D Jos sattuvat uudelleen kauppaan, ehkäpä kysyn. Ja täällä joku ehdotti "hukkuneet" lappua, senkin taidan tehdä. :)

Hukkunut-lappua yrittäisin itse. Ne voi olla ihan vahingossakin päätyneet väärälle lapselle, lapset käy itse välillä hakemaan varavaatetta hoitorepuistaan ja pikkulapsi saattaa vahingossa päätyä väärälle repulle.

Meillä on kahdet rukkaset kadonneet pk-hoidon aikana, molemmista laitettiin lappu seinälle. Toiset katosivat pysyvästi, toiset palautuivat lokeroon vuotta myöhemmin. Oletan että vanhemmat kaivelivat sillon esiin edellisen talven rukkasia ja huomasivat silloin, että eivät olekaan omat (oli siis nimetyt). Eivät kehdanneet suoraan tulla palauttamaan vaan jättivät huomaamatta lapsen lokeroon. :D

Niin toki on mahdollista, että ovat vahingossa päätyneet väärälle lapselle mutta tuo ihmetyttää että miten sitten toisella lapsella oli samanlaiset kaupassa... tokihan sekin on mahdollista, että joku ottanut ja myynyt kirpparilla tms. mutta outoa on. Kokeilen nyt ekana tuota hukkuneet-lappua, ehkä siten saan ne takaisin, en tiedä.

Mietin sitäkin, että jos tosiaan on vahingossa päätyneet kaupassa näkemäni lapsen reppuun, isä pukenut lapsen iltasella kauppaan, eikä tiennyt/tajunnut ettei vaatteet ole lapsen omia... meillä ainakin mies on pihalla lapsen varusteista. :D

Meillä ainakin laitettiin lappu jossa pyydettiin tarkistamaan oisko tavarat mennyt vahingossa kotiin...kuvailtiin millaiset hanskat,pipo ja kenen lokeroon voi laittaa mikäli ne löytyy! Välillä niitä vain häviää! Oliko niissä NIMI??

Niin toki on mahdollista, että ovat vahingossa päätyneet väärälle lapselle mutta tuo ihmetyttää että miten sitten toisella lapsella oli samanlaiset kaupassa... tokihan sekin on mahdollista, että joku ottanut ja myynyt kirpparilla tms. mutta outoa on. Kokeilen nyt ekana tuota hukkuneet-lappua, ehkä siten saan ne takaisin, en tiedä.

Mietin sitäkin, että jos tosiaan on vahingossa päätyneet kaupassa näkemäni lapsen reppuun, isä pukenut lapsen iltasella kauppaan, eikä tiennyt/tajunnut ettei vaatteet ole lapsen omia... meillä ainakin mies on pihalla lapsen varusteista. :D

Kyllä meilläkin mies voisi vieraan pipon laittaa lapselle päähän, olettaisi todennäköisesti että minä olen ostanut lapselle uuden pipon. :)

Yhteistyössä