Mitä tehdä, kun lapsen päiväkodissa on kadonnut lapsen repusta pipo ja sormikkaat, eikä kukaan tunnu tietävän mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miiru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Siis";28881483]Söpö yritys keksiä äkkipäiten jotain mahdollisimman erikoista ja silmiinpistävää "ei voi olla muilla" -asustetta.

Mutta joo, mitä sä tähän provoon haluat vastaukseksi? Näit sen pipon jo vieraalla lapsella, eli se on vieraalla lapsella. Muuta kysyttävää?[/QUOTE]

Mikä söpö yritys? Ihan sellaiset ne oli. Ja kuten jo alussa kerroin, oli erikoiset. Ei tule joka lapsella vastaan. Pinkkiä, limeä, keltaista, sinistä ja sellaisia kiiltäviä kiviä (timantin näköisiä) oli tähtikuviossa käden selkäpuolella).

Sitä vaan kysyin, että jos tuo vieraalla lapsella ollut pipo oli mun tekemä ja hanskat kans mun ostamat eli pk:sta kadonneet niin mitenhän ne vois saada takaisin. Tai en minä tiedä. Vinkkejä tilanteeseen kaipasin, mutta sitten taas joku alkaa haukkumaan provoksi. Onneksi sain jo hyvän vinkin ainakin.

Mikä söpö yritys? Ihan sellaiset ne oli. Ja kuten jo alussa kerroin, oli erikoiset. Ei tule joka lapsella vastaan. Pinkkiä, limeä, keltaista, sinistä ja sellaisia kiiltäviä kiviä (timantin näköisiä) oli tähtikuviossa käden selkäpuolella).

Sitä vaan kysyin, että jos tuo vieraalla lapsella ollut pipo oli mun tekemä ja hanskat kans mun ostamat eli pk:sta kadonneet niin mitenhän ne vois saada takaisin. Tai en minä tiedä. Vinkkejä tilanteeseen kaipasin, mutta sitten taas joku alkaa haukkumaan provoksi. Onneksi sain jo hyvän vinkin ainakin.

Jos ne on vahingossa viedyt niin hukkunut-lappu saattaa auttaa, jos joku on ne tarkoituksella nyysinyt niin ette saa niitä takaisin mitenkään.

Meillä ainakin laitettiin lappu jossa pyydettiin tarkistamaan oisko tavarat mennyt vahingossa kotiin...kuvailtiin millaiset hanskat,pipo ja kenen lokeroon voi laittaa mikäli ne löytyy! Välillä niitä vain häviää! Oliko niissä NIMI??

Ei ole nimeä kun ei siihen neulokseen saanut kirjoitettua eikä ollut mitään lappua. Maalarinteipin meinasin laittaa mutta ajattelin ettei kuitenkaan kestä.

Ei ole nimeä kun ei siihen neulokseen saanut kirjoitettua eikä ollut mitään lappua. Maalarinteipin meinasin laittaa mutta ajattelin ettei kuitenkaan kestä.

Sitten ne on kyllä uuden "omistajan" vaikea palauttaakaan, kun ei tiedä kenelle kuuluu.

Apteekissa myydään sitä Leukoplast-"kangas"teippiä, nimeän sillä kaikki tuontapaiset vaatteet. Pysyy kiinni aika hyvin pesussakin. Siihen vaan tussilla nimi.

[QUOTE="Lissu";28881527]Sitten ne on kyllä uuden "omistajan" vaikea palauttaakaan, kun ei tiedä kenelle kuuluu.

Apteekissa myydään sitä Leukoplast-"kangas"teippiä, nimeän sillä kaikki tuontapaiset vaatteet. Pysyy kiinni aika hyvin pesussakin. Siihen vaan tussilla nimi.[/QUOTE]

Päiväkodissa on sellainen pyykkinaru, johon voi palauttaa nimettömät ja siihen ne hoitajatkin laittaa nimettömät vaatteet. Tuota ihoteippiä meillä on mutta ei sekään kestä kunnolla neuloskankaassa.

:D No sitten on kyllä vanhempien vikakin kun ei ole nimeä,ei muuten mutta ryhmässä saattaa olla 26lasta ja kaikilla on sormikkaat+pipot mukana..sitten kun niitä venyy eteisen lattialla on MAHDOTON muistaa ainakaan eka viikolla mikä pipo kuuluu kellekkin! Nyt saattaa naurattaa mutta kyllä joskus on jopa pesuaine-hajun tai lapsen ominaishajun perusteella on laitettu lokeroon paitaa,housua,sukkaa ym. Siinä saa käyttää mielikuvitusta jos kaikista puuttuu nimet että mikä laitetaan kenellekkin. Tämän takia korostan NIMIKOIKAA VAATTEET ja kaikki tavarat mitä päiväkotiin mukana otatte.

Noo, en mä yhtään ihmettele jos lapsi oli isänsä kanssa liikkeellä. Meillä miehellä ei mitään hajua millasia pipoja ja sormikkaita lapsilla on, hyvinkin voisi kaivaa pk-repusta jotkut, jo ei muuta löydy.

Se miten ne sinne vieraan lapsen reppuun ovat päätyneet on arvoitus, mutta noitahan nyt sattuu.

Rollolainen: kaikki ei ole niin tarkkoja jos vieras tavara omien sekaan sekoittuukin!! Jos kaikki olisikin rehellisiä ja palauttaisi kaikki mitkä ei omaan kotiin kuulu,niin tuskimpa näitä "häviämisiä" tapahtuisi! :/ Kerran etsittiin koirien ja kissojen kanssa yhtä vaatetta,oli lappuaki ovessa. Keneltäkään ei tavaraa löytynyt,kunnes eräänä päivänä kaivettiin toisen lapsen reppua kun olimme varavaatetta etsimässä ja sieltä se löytyi. Laitettiin sievästi vain lapsen lokeroon ja vanhemmat oli tyytyväisiä :) Kaikki ei edes viitsi reppuja tarkistaa koska jos varavaatteita ei ole kulutettu,niin sinne ei tarvitse lisätä mitään. Yleensähän hoitajat kyllä reput käy läpi jos joku on hukassa,mutta tuossakin tapauksessa vaate oli ollut toisen kotona useamman päivän.

meillä kans on hävinny päiväkodista tavaraa, mm UUSI REPPU! missä oli lapsen nimi. Ei todellakaan voi noin vain kadota. Samoin yks meandi:n pipo... Meillä ei enää laiteta pk muuta ku jotain rytkyjä mukaan...

Mun mielestä on ihan ihmeellistä, että joku huutelee täällä provoa. Totta kai tuollaista tapahtuu päiväkodissa, se on selvä. Ei ne hoitajat tasan tarkkaan muista, mitä uniikkivaatteita teidän kultamussukat käyttää. Ei, vaikka miten uniikkia yrittäis ostaa. Meidänkin tytöllä oli kerran jalassa vieraat sukkahousut ja sillä toisella lapsella oli ollut sitten meidän tytön sukkahousut :D

Mutta sitä pidän ihmeellisenä, jos joku ei oikeesti tiedä, onko tämä kyseinen vaate oma vai ei. Kyllä kai jokainen tietää, millaiset ryysyt lapselleen ostaa. Muistan ainakin itse vielä jokaisen vaatteet kohdalta, mistä olen sen hankkinut tai keneltä saanut.

Jos se on varastettu niin sitten voi olla vaikeampi saada takaisin.

Näin käy, kun ei osaa toimia oikealla hetkellä (siis mennä juttelemaan sille miehelle jonka lapsen päällä rytkyt olivat),- joutuu avautumaan palstalle ja kyselemään neuvoja. Ensi kerralla kun noin sattuu, menet muina miehinä sanomaan että anteeksi mutta nuo sormikkaat ovat minun virkkaamat ja hävisivät tänään tarhassa.

Ja hei- se on vaan pipo ja hanskat. Tarviiko sellaisten perään huudella? Jos häviää, ostat uudet. Menet vaikka sinne Espanjaan ostamaan samanlaisen pipon.

Jos ne oli uniikit, toivottovasti sulla on valokuva niistä. Kuva tarhan ja vaikka ko. kaupan seinälle että kadonneet. Jos varastettu niin ei rosvo kauaa niitä kehtaa käyttää kun ne on tunnistettavissa.

[QUOTE="vieras";28884675]Mulla tuli ensimmäisenä mieleen, että joku toinen päiväkotilainen (lapsi) olisi tykännyt niin paljon lapsesi piposta ja sormikkaista, että olisi ne varastanut :D[/QUOTE]

Siinä on vaan se ongelma, että lapsi ei omien sanojensa mukaan ole käyttäny niitä sormikkaita ja pipoa hoidossa, olivat vain repussa odottamassa. Että jonkun on täytynyt kaivaa reppua ja ottaa ne sieltä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28884763:
Jos ne oli uniikit, toivottovasti sulla on valokuva niistä. Kuva tarhan ja vaikka ko. kaupan seinälle että kadonneet. Jos varastettu niin ei rosvo kauaa niitä kehtaa käyttää kun ne on tunnistettavissa.

Voi kun olisikin kuva. Taitaa sormikkaista ehkä olla joku kuva reissussa otettuna, mutta en muista millainen, saako selvää millaiset ovat. Piposta nyt ei ainakaan ole. En kuvaa vaatteita kuin myyntiä varten.

Ongelma tässä olikin sellainen, että luulisin niiden olleen toisella lapsella käytössä, koska samanlaisia tuskin tulee tässä kaupungissa vastaan toisella... että mitenköhän saan ne takaisin, tai sitten vaan täytyy hyväksyä etten saa. Kun en tosiaan tajunnut sanoa kaupassa... ehkä on jo myöhäistä. Mutta hoidon asenne ärsyttää myös, kun syyttävät minua että itse olen hävittäny ne tai vienyt kotiin. Ei ole kotona, en ole ottanut repusta, eikä reppu ole käyny edes kotona. Itse lupasivat katsoa, jos tulee vastaan... no, ok, ei ole varmaan tullut, mutta miksi syyttää minua eikä oteta todesta kun sanoin että näin ne tällä ko. lapsella kaupassa. Ehkei se lapsi sit ole tässä pk:ssa hoidossa. Äähhh, antaa olla.

Voihan tosin olla että tuo lapsi olisi vaikka kahden kodin lapsi, eivätkä vanhemmat tiedä mitä toinen on mukelolle hankkinut, eikä siten tiedä mikä on omaa ja mikä ei.
Josko se vieras lapsi on ihastunut vain noihin ja vienyt ne.

Kaipa lapset ovat uteliaita ja tonkivat yhdessä tai yksin omaa ja toistensa reppua. Varsinkin varmaan tytöt tahtovat esitellä hienoja uusia vaatteitaan?

Olethan ap omaltasi kysynyt onko näytellyt noita kamppeita kavereille?

Yhteistyössä