Mitä tehdä kun mies ei suostu lapsettomuustutkimuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niiliäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niiliäinen

Vieras
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta?

Kohta vuosi ollaan yritetty lasta, eikä yhtäkään plussaa :(
Minulla on lapsi edellisestä liitosta, miehellä ei yhtään. Epäilemme lapsettomuuden siis johtuvan miehestä.
Pelkääkö että menettää miehisyytensä kun ei suostu lähtemään lääkäriin? Millä saan hänet suostuteltua?
Rakastan häntä todella paljon, eikä minua haittaa vaikkei yhteistä lasta saataisikaan, mutta olisihan se mukava tietää voisiko jollain helpolla toimenpiteellä antaa meille mahdollisuuden nauttia yhteisestä lapsesta..

Ainakaan vielä ei asiasta ole tullut meille riitaa tai paniikkia, toivottavasti ei tulekaan.

Kunnalliselle puolelle ei tuossa vaiheessa vielä pääsisikään. Tiedän kokemuksesta että odottavan aika on pitkä mutta vuosikin on vielä normaali aika yrittää vaikka aiemmin olisikin tärpännyt nopeasti. Kummassakaan ei siis välttämättä ole mitään vikaa. :hug:

no mun mies ei suostunut,ei se pakottaminen ja painostus tuossa asiassa auta,se vaan pahentaa tilannetta...
mulle jäi kaks vaihtoehtoa joko erota tai jäädä suhteeseen ja salaatoivoa että tärppäisi...
kuten tekikin,mies oli onnensa kukkuloilla kun kuuli,nyt on iskän silmänterä 2v..

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Kunnalliselle puolelle ei tuossa vaiheessa vielä pääsisikään. Tiedän kokemuksesta että odottavan aika on pitkä mutta vuosikin on vielä normaali aika yrittää vaikka aiemmin olisikin tärpännyt nopeasti. Kummassakaan ei siis välttämättä ole mitään vikaa. :hug:

Julkiselle puolelle on ainakin aiemmin päässyt, kun on vuosi yritystä takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiliäinen:
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta?

Kohta vuosi ollaan yritetty lasta, eikä yhtäkään plussaa :(
Minulla on lapsi edellisestä liitosta, miehellä ei yhtään. Epäilemme lapsettomuuden siis johtuvan miehestä.
Pelkääkö että menettää miehisyytensä kun ei suostu lähtemään lääkäriin? Millä saan hänet suostuteltua?
Rakastan häntä todella paljon, eikä minua haittaa vaikkei yhteistä lasta saataisikaan, mutta olisihan se mukava tietää voisiko jollain helpolla toimenpiteellä antaa meille mahdollisuuden nauttia yhteisestä lapsesta..

Ainakaan vielä ei asiasta ole tullut meille riitaa tai paniikkia, toivottavasti ei tulekaan.

Haittaisiko miestä vaikka lasta ei kuuluisi? Onko innokas lapsenhankintaan?
Tää on varmasti liioittelua mutta paranoidisena ihmisenä tulee heti mieleen, että mies on käynyt leikkauttamassa itsensä eikä halua paljastua.
Älä ota tosissaan tätä. Kunhan funtsin.

Selitä miehellesi ystävälliseen sävyyn miten helppo on tutkia siitiöiden laatu ja miten tärkeä asia se sinulle on. Itse aikanaan varasin miehelleni ajan ja kyyditsin hänet sinne, kun jännitti tietty. Hänen puolestaan asiat oli kunnossa ja kun sain itselleni ajan, niin olinkin jo raskaana. Joskus näinkin.

Enpä mä osaa sulle poppakonstia vinkata tuohon asiaan liittyen. Me kävimme saamassa vähän apua julkiselta puolelta, kun yritystä oli vuosi takana... miehellehän nuo tutkimukset ovat helpot, sen kun runkkailee vaan purkkiin. Nainen kärsii enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:

Julkiselle puolelle on ainakin aiemmin päässyt, kun on vuosi yritystä takana.

mistä ne muka tietää et kuinka kauan on pari yrittänyt, haloo!!! sanoo et viis vuotta, eiköhän rupea hoitoja irtoamaan!!!

Kyllä julkiselle puolelle pääsee tutkimuksiin vuoden yrittämisen jälkeen, sama kuin kolmen peräkkäisen km:n jälkeen, vaikkei olisi vuottakaan mennyt.

Mutta tilanteessasi, pakottaminen taitaa olla paha juttu suhteelle, mutta hienovaraisesti voisi tuosta jutella, koska jos ootte valmiita lapseen, ootte valmiita myös aikuisesti juttelemaan noista. Miehes varmaan luulee tietävänsä että hänessä vika ja voi kuvitella että sinä jätät kun on mustaa valkoisella? Ja syyhän voi olla sinussakin, siitä huolimatta että olet jo äiti, hormonit voi heittää hetkessäkin häränpyllyä.
Tsemppiä teille keskusteluihin´ja tärppionnea!

Sun kannattaa nyt oottaa vähän aikaa ton asian kanssa. Jos ette oo vielä vuotta yrittäny, niin ei sinne tutkimuksiin ees kannata vielä mennä. Yritä puhua asiasta uudestaan vaikka muutaman kuukauden päästä. Meillä mies ei oikein tykänny ajatuksesta tutkimuksista, mutta kyllä sitten mentiin ja vaikka vikaa löytyki, niin nyt on helpottavaa kun tietää, että missä mättää ja mitä sille voi tehä :)

Tiedän että mies haluaa kovasti lasta, on hieman maltillisempi tosin kun minä :D
Mutta kiva kuulla ettei vuoden yritys ole vielä ns mitään :) Jatketaan yrittämistä nyt siis rauhassa ja jos ei kesään mennessä ole tapahtunut mitään niin raahaan ukon väkisin tutkimuksiin, ainakin puoliväkisin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
mistä ne muka tietää et kuinka kauan on pari yrittänyt, haloo!!! sanoo et viis vuotta, eiköhän rupea hoitoja irtoamaan!!!

Jotkut meistä on rehellisiä.

Juu, aivan, joillekin toi on vaan niin tärkeä asia et voittaa kyl rehellisyyden mennen tullen :D

Ja miksi ihmeessä joku tahtoisi raskaisiin lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin vaikka pari kk vasta yritettyään??!! :o

Jos menet itse tutkimuksiin niin yhtenä tutkimuksen osana on miehen siittiöiden tutkiminen. Tämä voisi kannustaa miestä, eli sun lääkäriltä tulee sitten lähete/määräys siittiöanalyysiin eikä miehen tarvitse kuin toimittaa näyte labraan. Miehen ei siis tarvitse sitten mennä itse lääkärille, jos se on se kynnyskysymys tässä tapauksessa.
Meillä myös tutkimukset alkamassa ja mies on vähän nihkeä siihen siittiöanalyysiin vaikka lähete jo saatiin. Jos ei tästä menossa olevasta kierrosta tärppää niin sit se vaan on tehtävä, että tutkimukset etenee.
Nainen tosiaan käy läpi paljon rankemmat asiat kuin mies - jalkoväliä esitellään ja pimpsaa sörkitään, verinäytteissä rampataan ja ties mitä. Miehet ei todellakaan ymmärrä että yks purkkiin veto on pientä siihen verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

Ja miksi ihmeessä joku tahtoisi raskaisiin lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin vaikka pari kk vasta yritettyään??!! :o

Kaikilla varmaankin on syynsä, mielestäni ei kuitenkaan pitäis olla yhteiskunnan tai palstalaisten päätettävissä kuka mitenkin nopeasti hoitoihin haluaa.

Yhteistyössä