Mitä tehdä kun mokailut ahdistaa? Muita joilla samaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen henkisesti kovin epätasapainoinen ihminen, ollut aina. Olen loukannut ihmisiä uudestaan ja uudestaan, sekoillut kännissä (esim. saanut raivokohtauksia baarissa ja saanut pari porttikieltoa eli nolannut itseni), heilastellut ja paneskellut ihan väärien ihmisten kanssa (huoran maine), saanut itseni vaikuttamaan aivan sekopäältä ym. Töissä olen ja omistan asunnon, eli siltä osin olen onnistunut, mutta etenkin miessuhteet ovat aina olleet todella hankalia ja niitä varjostavat huonommuuden tunne ja pelko kelpaamattomuudesta, joka sitten saa aikaan ihmisten loukkaamista ja sekoilua, kuten rikosilmoituksen häiriköinnistä. Tunnen suurta vihaa ja etenkin humalassa se saattaa tulla esiin.

Välillä tuntuu, etten halua edes mennä kaupungille. Tunnen jatkuvaa huonoa oloa. En pääse mokailujen yli millään! Etenkin baarisekoilut ahdistaa kun en koskaan tiedä mitä ihmisiä kaupungilla tulee vastaan. Olen kuin vankilassa.

Mun mokailut on vähän erilaisia, mutta joo kyllä ne ahdistaa enkä meinaa päästä niistä yli, joku 20v vanha asiakin saattaa edelleen mieleennoustessa ahdistaa ja hävettää.

Varmistuskysymys: ookkonää bipo?
Vaikkei se taida tähän liittyä...

Mitään mielisairautta ei ole todettu. :) Silloin tällöin olen psykologilla ja lääkärillä ravannut ahdistuksen takia, mutta en koskaan pitkäjaksoisesti että olisi mitään diagnosoitu. Kovin epävakaa vaan olen. Nolottaa erityisesti kun esim. töissä ja muuten ihmisillä on kuva ujosta, hillitystä ja fiksusta ihmisestä.

Ap

Mitään mielisairautta ei ole todettu. :) Silloin tällöin olen psykologilla ja lääkärillä ravannut ahdistuksen takia, mutta en koskaan pitkäjaksoisesti että olisi mitään diagnosoitu. Kovin epävakaa vaan olen. Nolottaa erityisesti kun esim. töissä ja muuten ihmisillä on kuva ujosta, hillitystä ja fiksusta ihmisestä.

Ap
Mut kuuluisko pieni hävetys ihan elämään? :thumbsup:

Rikosilmoitus tuli täysin selvinpäin. Minua oli petetty pahasti ja tästä sitten silmittömän raivon vallassa aloin toimimaan. On siis todella vaikea kontrolloida vihantunteita. Elämä tuntuu olevan yhtä vihaa ja raivoa ja surua. Kännissä hetken hauskaa, paitsi silloin kun raivo iskee silloinkin.

Ap

Rikosilmoitus tuli täysin selvinpäin. Minua oli petetty pahasti ja tästä sitten silmittömän raivon vallassa aloin toimimaan. On siis todella vaikea kontrolloida vihantunteita. Elämä tuntuu olevan yhtä vihaa ja raivoa ja surua. Kännissä hetken hauskaa, paitsi silloin kun raivo iskee silloinkin.

Ap
Kyllä sulla sit vois olla jokin vihanhallintaongelma. Mut mielenterveyspalveluihin on vaikea päästä käsittääkseni. Pystytkö kanavoimaan tunteesi jollain muulla. Mind fullness, nukkekotien rakentelu, nyrkkeil... älä ota mitään väkivaltalajia... Seinäkiipeily? :)

Yhteistyössä