Mitä tehdä kun naapurin lapsi pelkää hysteerisenä koiraamme?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koirallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koirallinen

Vieras
Koiramme on Basset, joten ei todellakaan ole vihainen vaan tuollainen lupsakka, hidasliikkeinen ja muutenkin äärimmäisen rauhallinen yksilö. Aina kun lähdetään pihalle, joudumme kävelemään lasten leikkipaikan ohitse, jossa usein naapurin lapsikin leikkii. Alkaa huutamaan heti meidät nähdessään ja juoksee ihan hysteerisenä sisälle ja karkuun. Onko tämä normaalia? Olen yrittänyt, että tulisi tutustumaan ja jutellut äidin kanssa, että onko jäänyt jotain traumoja koirista. E kuulemma ole, koska ei tässä pihapiirissä ole koiria aikaisemmin ollutkaan. En tiedä. En jaksa tätä jatkuvaa varpailla oloa, kun aina pitää kiljua ja huutaa.

Onkohan joku muksuista kusettanut lasta? Tiedän erään koiran, jota pelättiin siksi, kun joku lapsi keksi kertoa siitä pienemmille hurjia valheita....

Jospa huikkaisit pelokkaalle lapselle etukäteen, että olet nyt lähdössä koiran kanssa liikkeelle, että ei tule yllätyksenä.

Lapsi varmaan joskus pelästynyt koiraa. Ei varmaan ole "synnynnäistä" . Meillä muuten ujo ja arka lapsi mut eläimet kiinnostaa, hän 1v5kk. Itse olen rauhallinen ja "normaali" koirien ym seurassa niin ei itsekään hätäile. Ja myös koiranomistajan vastuulla ettei tule pelottavia tapauksia.

Pelko voi olla luontaista. Meillä lapsi pelkäsi jopa karvaisia leluja. Jos kissa kulki tien yli, niin kuului hysteerinen huuto. Koiria pelättiin myös. Pelkoon auttoi, kun varovasti tutustui eläimiin. Vähitellen eläimistä tuli rakkaita. Allergiat vaivaavat lasta, joten omia lemmikkejä meille ei voi tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Koirallinen:
Koiramme on Basset, joten ei todellakaan ole vihainen vaan tuollainen lupsakka, hidasliikkeinen ja muutenkin äärimmäisen rauhallinen yksilö. Aina kun lähdetään pihalle, joudumme kävelemään lasten leikkipaikan ohitse, jossa usein naapurin lapsikin leikkii. Alkaa huutamaan heti meidät nähdessään ja juoksee ihan hysteerisenä sisälle ja karkuun. Onko tämä normaalia? Olen yrittänyt, että tulisi tutustumaan ja jutellut äidin kanssa, että onko jäänyt jotain traumoja koirista. E kuulemma ole, koska ei tässä pihapiirissä ole koiria aikaisemmin ollutkaan. En tiedä. En jaksa tätä jatkuvaa varpailla oloa, kun aina pitää kiljua ja huutaa.

No jotkut lapset vain ovat hysteerisiä, anna naapurille aikataulu milloin käytätte koiraa ulkona niin tietää pitää lapsen sisällä juuri silloin. Ei siitä tule mitään jos lapsi hysteerisenä kirkuu. Miten muut lapset suhtautuu koiraan? Luulisi hysteerikon ottavan mallia muista lapsista.

No onpa tosi ärsyttävää, meillä on kans naapurissa 6v. tyttö joka on meidän neidin kaveri ja aina kun se tulee meille käymään niin laitetaan koira olohuoneeseen että pääsee yläkertaan menemään, se pelkää myös meidän kissoja. Jotenkin ymmärrän ton koirapelon paremmin, mut kissathan vaan makaa ja on eikä edes välitä k.o. lapsesta. Oisko teillä jotain muuta reittiä jota voisitte käyttää kun lähdette lenkille? Vois olla helpoin ratkaisu ongelmaan.. Tuskin noin hysteeristä lasta saa opetettua ettei koiraa tarvitse pelätä.

Yhteistyössä