Mitä tehdä (sairaala-asiaa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epävarma

Vieras
Äitini on ollut usein hoidettavana sairaalassa ja viimeisen vuoden sisään parissa leikkauksessa, toinen niistä päivystysleikkaus. Minulle on puhelinkeskustelussa äitini ja hoitohenkilökunnan kanssa aina todettu vain, että kaikki on sujunut hyvin. Nyt kuulin siskoltani, että hänelle oli viimeisimmän(?) sairaalassaolon aikana soitettu ja kysytty, vieläkö äitiämme elvytetään. Oli ollut kuulemma ruokakaupassa ja aika järkyttynyt. Itse olen nyt vielä järkyttyneempi: tällaista minulle ei ole kerrottu! Siskoni tosin usein myös liioittelee asioita todella vahvasti, kuten äitimme sekavuutta tms.

Olen ollut siinä luulossa, että sairaalasta soitettiin minulle, ja siinä luulossa on äitimmekin. Siskoni on jotenkin onnistunut puskemaan itsensä väliin, ok. Mutta miten selvitän onko tuo mainitsemani asia totta?

Miksi äitimme ei ole kertonut asiasta minulle vai voiko ollamahdollista, ettei hän edes tiedä?

Siskosi lienee käsittänyt väärin. Todennäköisimmin on soitettu ja kysytty, elvytetäänkö JOS sellainen tilanne tulee. Ei sitä nyt kesken elvytyksen aleta omaisille soittelemaan ja moista kyselemään.

Niin siis äitisi on kaiketi niin huonossa kunnossa (tai muutoin tilanne ei tule olennaisesti paranemaan) ja siksi kyselivät mahdollisesta elvytyksestä. Eli siis ei ole vielä elvytetystä tarvittu, mutta halusivat kysyä, onko tarkoitus ylläpitää elintoimintoja, vaikka toivoa ei ole paranemisesta. Olisiko näin?

[QUOTE="vieras";26408770]Siis oletettavasti tarkoitettu, että elvytetäänkö mahdollisen sydänpysähdyksen tapahtuessa vai ei, eli halutaanko elvytyskielto.[/QUOTE]

Lisään vielä, että jos haluat, voit tiedustella asiaa sairaalasta, puhelinkeskustelusta pitäisi olla merkintä potilastiedoissa.

Yhteistyössä