Mitä tehdä; talossa virhe, välittäjä ei vastaa sähköpostiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puallaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puallaa

Vieras
Kerroin jokin aika sitten palstalla, kuinka osatamassamme talossa on virhe. 5 eri huoneessa on seinälle asennettu termostaatit, mutta niitä ei ole kytketty lämmönjakotukkeihin. Välittäjä mainosti kahteen otteeseen (sekä asuntoesittelyssä että kuntotarkastuksen yhteydessä) meille, kuinka kätevästi tässä talossa pystyy säätämään eri huoneiden lämpötilaa termostaateista ja pyöritteli niitä. No, saahan niitä pyöritellä, mutta koska niitä ei ole kytketty, niin ei niistä säädy yhtään mitään.

Ongelmana kytkemisessä on se, ettei talosta löyty LVI-piirustuksia. Muutenhan ne olisi helppo kytkeä paikoilleen. Nyt urakasta tulee isompi (ja hintavampi) ja ongelmallisempi.

Kuluttujaneuvoja antoi ohjeen, että viasta pitää valittaa ennen korjaamista sekä välittäjälle että myyjille. Voivat sitten keskenään neuvotella, onko syy myyjissa vaiko välittäjän antamista virheellisitä tiedoista. Probleema on se, ettei meillä ole myyjien yhteystietoja, eikä niitä löyty esim Eniron kautta. Välittäjällä on heidän puh.nronsa ja sähköpostiosoitteensa. Laitoin välittäjälle viikko sitten tiedoksi tämän talon virheen ja pyysin, josko hän voisi joko antaa minulle myyjien sähköpostiosoitteet jotta voisin laittaa valituksen heille, tai sitten laittaisi itse valituksen heille kopiona.

Välittäjästä ei ole kuulunut yhtään mitään, ja nyt en tiedä,onko valitus mennyt myyjille asti vai ei. Välittäjä on töissä, tänäkin viikonloppuna näköjään päivystysvuorossa lehden mukaan. Ärsyttää...kyseessä vielä iso välitysfirma. Jotenkin on vaan tosi loukattukin olo. sama välittäjä myi tässä kaupassa meidänkin entisen talon ja lähes 10000 euron välityspalkkio kyllä kelpasi ja tuolloin vastasi heti viesteihin. Nyt, kun kaupat on tehty, ei äijästä kuulu mitään.

Ajattelin laittaa vielä tänään kysymyksen, onko hän kenties laittanut valitukseni eteenpäin myyjille vaiko ei. Mutta jos hän ei vatsaa siihenkään postiin - prkl. Korpeaa niin, että tekisi mieleni laittaa hänelle pari valittua sanaa ihan vaan käytössäännöistä.

Otat yhteyttä firman ylempiin tahoihin.

Monet välittäjät on juurikin tuollaisia, rahat saatuaan ei kiinnosta asiakas enää. Kuitenkin vastuu virheellisestä tiedosta on firmalla - heidän se tulee selvittää.

Huh. Mä varmaan tossa tilanteessa marssisin johonkin näyttöön, missä kyseinen välittäjä yrittää kaupata uutta kämppää. Siinä kaiken yleisön edessä sitten pyytäisin arvon välittäjää hoitamaan hommansa. Tietenkin putiikin esimiehiin voi olla kanssa yhteyksissä.

Itse marssisin johonkin esittelyyn jossa välittäjä on paikalla ja menisin kysymään kysymykset päin naamaa.
Ei ole sinun ongelmasi jos välittäjän sen hetkinen työ häiriintyy, jos ei muuten vastaa niin sitten kysytään päin näköä. Tuleepahan muillekin selväksi minkälainen välittäjä on kyseessä jos ei kerran työtään hoida kunnolla.

Jos et muuten saa kiinni niin mene hänen pitämään asuntoesittelyy. Eiköhän ala löytymään aikaa, kun ei varmasti halua että muut mahdolliset asiakkaat kuulevat hänen virheistään.

Eiköhän puhelimella saisi ihan kätevästi kiinni? Jos ei vastaa puheluihinkaan, niin sitten yhteyttä esimieheen. Itse en lähtisi suoraan johonkin asuntonäyttöön marmattamaan, jos on sattunut vaikkapa joku viba tuossa sähköpostissa. Mutta jos olisin soittanut eikä välittäjään saa yhteyttä, niin ehkä siinä tapauksessa.

Niin, soittaminen kai olisi kätevää, mutta mulla on kamalan paha olo ja mieli kun ajattelenkin sitä. Koko kauppojen ja oman talomme välittämisen ajan hän keskusteli ja hoiti yhteydenpidon ainoastaan mieheni kanssa. Minusta tuntui, kuin olisin ollut ilmaa... Silloin, kun oli puhetta kuntotarkastuksen ajankohdasta ja mieheni ei töittensä vuoksi pääsisi siihen, sanoin että minähän voisin mennä. Välittäjältä pääsi tahaton hymähdys/pyrskähdys.

Jotenkin vaan tuntuu, että olen ollut hänelle joku näkymätön bimbo. Nyt, kun mieheni on työmatkalla, on tämä asia hoidettavanani kuitenkin.

Miten voi olla totta, ettei ota myyjien tietoja ylös. Aina ja aina kannattaa ottaa yhteystiedot talteen. Kyllähän tuon nyt pystyy selvittämään, marssi sinne toimistoon tai johonkin näyttöön missä ko. välittäjä on ja kysy suoraan jos ei viikkoon kerta ole vastausta tullut.

[QUOTE="aapee";24972780]Niin, soittaminen kai olisi kätevää, mutta mulla on kamalan paha olo ja mieli kun ajattelenkin sitä. Koko kauppojen ja oman talomme välittämisen ajan hän keskusteli ja hoiti yhteydenpidon ainoastaan mieheni kanssa. Minusta tuntui, kuin olisin ollut ilmaa...[/QUOTE]

No, nyt lopetat tuon nöyristelyn ja SOITAT. Soittaessasi olet tiukkana ja sanot, että jollei yhteistyöhaluja löydy niin otat yhteyttä välittäjän esimieheen (ja myös toteutat uhkauksen).

[QUOTE="aapee";24972780]Niin, soittaminen kai olisi kätevää, mutta mulla on kamalan paha olo ja mieli kun ajattelenkin sitä. Koko kauppojen ja oman talomme välittämisen ajan hän keskusteli ja hoiti yhteydenpidon ainoastaan mieheni kanssa. Minusta tuntui, kuin olisin ollut ilmaa... Silloin, kun oli puhetta kuntotarkastuksen ajankohdasta ja mieheni ei töittensä vuoksi pääsisi siihen, sanoin että minähän voisin mennä. Välittäjältä pääsi tahaton hymähdys/pyrskähdys.

Jotenkin vaan tuntuu, että olen ollut hänelle joku näkymätön bimbo. Nyt, kun mieheni on työmatkalla, on tämä asia hoidettavanani kuitenkin.[/QUOTE]

Toi on kyllä niin tuttua, että vaan miestä kuunnellaan. Itekin törmänny tohon välinpitämättömyyteen. Tilanne on kyllä siinä vaiheessa mukavasti itteäni naurattanut kun välittäjä on ruvennu miehelle jotain selittämään ja mies sanonu, että kerropa tuolle vaimolle kun se on asiantuntija :D on muutaman kerran jääny välittäjältä suu auki :p

Yrittäisit nyt ensin oikeasti saada sen välittäjän kiinni, jos ei vastaa sähköpostiin, ni tietysti soitat ja jos ei sittenkään vastaa, niin naamakkain häntä tapaamaan. Ihme tapa nykyään, et sähköposti olisi ainoa tapa yrittää saada kiinni ja sit valitetaan, kun ei muka saa tyyppiä kiinni.

[QUOTE="aapee";24972857]Toisaalta mietin, että myyjien tiedot taitavat olla välittäjällä salassapidettäviä, eli että hän ei saa levitellä niitä ympäriinsä.[/QUOTE]

Toisaalta mietin, että oletko edes ostanut taloa, jos et ole myyjää nähnyt?

[QUOTE="sama";24972871]Toisaalta mietin, että oletko edes ostanut taloa, jos et ole myyjää nähnyt?[/QUOTE]

No toki olen myyjän nähnyt, mutta kun ne yhteystiedot lukee aika harvalla otsassa.

[QUOTE="höh";24972716]Huh. Mä varmaan tossa tilanteessa marssisin johonkin näyttöön, missä kyseinen välittäjä yrittää kaupata uutta kämppää. Siinä kaiken yleisön edessä sitten pyytäisin arvon välittäjää hoitamaan hommansa. [/QUOTE]

Välittäjähän on hoitanut hommansa. Kaupat on tehty. Ei siinä ole välittäjällä enää hoitamista.

[QUOTE="sama";24972862]Eikun siis välittäjän asiakas on myyjä. Meni kirjoituksessa sanat sekaisin[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Välittäjän vastuu ei lopu myyntihetkeen. Välittäjällä on vastuu antamiensa tietojen oikeellisuudesta välitystilanteessa. Lisäksi välittäjä saattaa joutua myymisen jälkeen vielä sovittelemaan asioita myyjän kanssa yhteistyössä.

Yhteistyössä