Mitä tehdä tässä tilanteessa? Hoitolapsen isästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pph"

Vieras
Minä olen eronnut ja yksinhuoltaja. Minulla on hoidossa ihana 3v. poika muiden lasten lisäksi. Mutta tämän lapsen isä... Hän on selvästi alkanut kiinnostumaan minusta. Ja eikä sillä, kyllä minuakin kiinnostaa. Mies on mukava, hauska ja ystävällinen. Me keskustelemme pitkään ja kipinä on ihan selvästi havaittavissa. Kumpikaan vaan ei "uskalla" tehdä aloitetta ja minusta oman työni puolesta se on arveluttavaa. Nimittäin mies on naimisissa ja vuoroin äidin kanssa tuovat ja hakevat lapsen hoidosta. Minusta keskustelut äidin kanssa tekevät osani kiusalliseksi, sillä äiti on mukava ja täysin tietämätön tästä "kuviosta".

Mitä te palstamammat sanotte? Alanko jäätäväksi ja teen selväksi näin, että ei kiinnosta vaikka oikeasti kiinnostaakin vai annanko palaa ja katson mihin tämä vie vai viekö mihinkään? Mua ahdistaa se, että minulla on tällaisia tunteita...

Aikuiset ihmiset hoitakoon mun puolesta suhteensa miten haluavat. Mutta kylläpä olisi todella ahdistava tilanne pienelle lapselle olla päivähoidossa isänsä uuden hoidon luona.

"Oman työn puolesta arveluttavaa". Ei siis muuten arveluttavaa?

Joskus on vaikea käsittää ihmisten kykenemättömyyttä nähdä kokonaisuuden kannalta parasta tapaa toimia, kykyä nähdä vastuunsa toisen ihmisen onnesta tai onnettomuudesta. Surullista.

"Oman työn puolesta arveluttavaa". Ei siis muuten arveluttavaa?

Joskus on vaikea käsittää ihmisten kykenemättömyyttä nähdä kokonaisuuden kannalta parasta tapaa toimia, kykyä nähdä vastuunsa toisen ihmisen onnesta tai onnettomuudesta. Surullista.

Ammatillisesti todella epäammattimaista.

Moraalisesti todella epäilyttävää, varattu mies jolla on perhe. Mitä sä tässä niinkun mietit, itseäsi pelkästään?

Toivon että olet trollipeikko.

Mä voin olla se vastarannankiiski, joka sanoo ääneen sen mitä ei saisi... ;)
No ei vaiskaan. Mut mieti, onko teillä OIKEESTI kemiaa (eikä vaan ihan kivaa ja mukava jutella - se nyt ei vielä mihinkään riitä). Mut jos ihan aidosti koet, että tämä on elämäsi mies ja sinä hänen elämänsä nainen vaimostaan huolimatta, niin sit varmaan kannattais sanoa se tälle miehelle ja katsoa mitä hän asiasta tuumaa.

On myös mahdollista että mies on ystävällinen ja välitön luonne, jolloin se, että "annat palaa" johtaakin aika kiusallisiin tilanteisiin... Plus että kävipä tuossa miten tahansa, niin voipi olla aika hankala saada sen jälkeen enää hoitolapsia hoitoon. En itse ainakaan veisi sellaiselle, jonka tietäisin toimineen noin. Eli toivottavasti sitten asut isossa kaupungissa, missä potentiaaliset muut hoitolasten vanhemmat eivät sinua tunne.. Tuossa kuviossa sinulla on vain hävittävää jos lähdet asiakkaita iskemään. Minunkin sydämeni sanoo että tekisi kovasti mieli ottaa mitä haluaa maksamatta siitä mitenkään mutta se järki...

[QUOTE="erin";27093121]siitä helposti voi käydä niin että saat töistäs kenkää(tai ainakin varoituksen)jos mies kertookin vaimolleen ja vaimo tuohtuu ja soittaa sun pomolle..[/QUOTE]

Näin. Ja sit kun juttu alkaa kiertää niin et saa enää ollenkaan töitä. Kukaan ei halua tuoda sulle lastaan kun pelkäävät että vokottelet niiden miehet. Mies pelästyy kohua ja kertoo vaimolleen sun olleen kaikessa aloitteellinen ja ettei olisi tehnyt mitään mutta sä "kävit päälle". Sit oot työtön ja muutenkin hyljeksitty ja yhtä yksin kuin nyt.

Käyttäydyt ystävällisesti ja kohteliaasti niin kuin käyttäytyisit muitakin vanhempia kohtaan, mutta et anna mitenkään päin ymmärtää että olisit kiinnostunut. Olisi ensinnäkin tosi epäammattimaista, ja toisekseen, haluaisitko todellakin rikkoa hoitolapsesi perheen?

Se että mies on mukava, hauska ja ystävällinen ei tarkoita sitä, että hän olsi kiinnostunut sinusta.
Se tarkoittaa vain sitä, että hän on mukava, hauska ja ystävällinen.

Itse jouduin nuorempana joskus hankalaan välikäteen, kun normaali ystävällinen ja iloinen käytökseni tulkittiin flirtiksi.

Olihan taannoin vauva/kaksplus tm. lehdessä juttua uusperheestä jossa rouva oli miehen lasten entinen hoitotäti. Ja käsittääkseni olivat molemmat vielä parisuhteessa silloin kun alkoivat teerenpeliä pitämään.

Itse pph:na pidän tuollaista enemmän kuin arveluttavana! Se on moraalitonta ja vastenmielistä. Jos isällä on kiinnostusta etsiä muuta seuraa niin silloin hän tekee pesäeron eukkoonsa ensin ja rupeaa virittelemään suhteita sitten. Jos ei eroa, ei ole riittävän kiinnostunut. Ja sinä olet lasten hoitaja, et mikään vamppi joka työajalla voi vokotella perheenisiä.

Huh, kaikkea sitä.

Onkohan tää taas provo...

Eikö se nyt kaikessa koulutuksessa ole selvä juttu että asiakkaiden kanssa ei ruveta suhteilemaan. Hoitolapsen isä on sinulle asiakas siinä kuin lapsikin; olet ammattilainen, jonka kuuluisi tukea häntä hänen lapsensa hoidossa ja kasvatuksessa, ja kaikenlainen flirttiin vastaaminen tai sen tulkitseminen joksikin on out of choice.

Olen lääkäri ja terapeutti. Kaiketi tässä on jo monenlaista lähentymisyritystä tietysti saanut osakseen sekä miehiltä että naisilta; se nyt kuuluu asiaan että asiakas voi viehtyä ihmisestä joka on hänen asioistaan kiinnostunut. Ammatillisuutta on ohjata huomio muualle ja asettaa se omaan kontekstiinsa. Jos ammattilaisella (missä tahansa ammatissa) on yksinkertaisesti päässä periaate, että asiakkaat ovat asiakkaita ja omat suhteet ihan muualla, niin tämmöisiä tilanteita ei tarvitse syntyä.

Hei oikeesti...ja sä vielä KEHTAAT tulla tänne kertomaan asiasta? Ja vielä oikein pph-nimimerkillä?

Tää on trolli, kukaan ammatti-ihminen ei TÄNNE kirjoittaisi moista!!!

On se kumma kun nykyään ystävälliset eleet tulkitaan flirtiksi ja ihastukseksi. Hei haloo! Onko ne muut isät vittumaisia? Vai onko kaikki isät susta kiinnistuneita?

Jos mä tulkitsisin noin, niin kuvittelisin että kaikki firman 14 miestä on kiinnostuneita musta, kun juttelevat ja hymyilevät.

JOS kuitenkin kiinnostusta on ilmassa, niin jäädy!

[QUOTE="vieras";27093552]Se että mies on mukava, hauska ja ystävällinen ei tarkoita sitä, että hän olsi kiinnostunut sinusta.
Se tarkoittaa vain sitä, että hän on mukava, hauska ja ystävällinen.

Itse jouduin nuorempana joskus hankalaan välikäteen, kun normaali ystävällinen ja iloinen käytökseni tulkittiin flirtiksi.[/QUOTE]

---

Niin peesi! Suomalaiset ovat outoja, varsinkin naiset! Kaikki ystävällisyys, puheliaisuus vastakkaiselta puolelta luullaan olevan ihastusta. Outoa kansaa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja häpeä ap!;27093772:
Hei oikeesti...ja sä vielä KEHTAAT tulla tänne kertomaan asiasta? Ja vielä oikein pph-nimimerkillä?

Tää on trolli, kukaan ammatti-ihminen ei TÄNNE kirjoittaisi moista!!!

pph-ammatti-ihminen? Työtön, omat hoitaakseen ja rahaa saadakseen ottaa vieraita. Siinä on hyvä vamppailla varattuja miehiä näiden yh:den.
Ei koskaan pph:lle!!!

Yhteistyössä