Mitä tehdä Teneriffan Playa de las Americasissa lasten kanssa? Ja pari muuta kysymystä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ok sinä vastasit jo ihan selvästi. :D Onko siellä helppo ajaa? Että suomalainen mies pärjää autolla sen liikenteen seassa? :) Sitä minäkin mietin, että retkibussi on varmaan helpoin mutta pienten lasten kanssa voi olla viisampaa (vai onko?) vuokrata auto ja ajella oman aikataulun mukaan.

Onhan siellä liikenteen rytmi omanlaisensa. Keskivertomiehestä en osaa sanoa, omani on ammattiautoilija. mutta eikös ne kaikki miehet ole erinomaisia kuskeja ;)

Pikkumatkoja varten ei autoa kannata ottaa, kävelee vaikka kauppaan ja tulee taksilla takaisin.

Finnmatkoilla sanottiin että heiltä saa vuokrattua edullisemmin mutta minimivuokrausaika on 3 vrk joten en tiedä kannattaako sitten vuokrata kun emme kai tarvitse autoa niin pitkäksi aikaa. Toki lyhyet kauppa- ja rantareissut tehdään kävellen mutta mietinkin että tuleekohan sitä käytyä missään niin pitkällä useita kertoja, että vuokra-autoa tarvitsee. :)

Itse olen vuokrannut siellä auton monta kertaa ja ajanutkin sitä. Ei se liikenne ole mitenkään kummallinen, reippautta vaan peliin.
Europcarilta varmaan ollaan ainakin vuokrattu, muita en muista.
Sillä sitten käy kätevästi isommissa kaupoissakin, ts. kunnon supermarketeissa, jos on huoneistohotelli, kuten meillä aina on. Loro Parkkiin olen ajanut, eihän sinne ole kuin parin tunnin ajomatka.

Minun mielestä autonvuokraus on ihan järkevää ja Teneriffalla tosi edullistakin.
Loro Parqueen en pienten lasten kanssa lähtisi julkisilla tai retkibussilla, minä ainakin haluan itse määrätä aikataulut kun lähdetään johonkin, enkä mennä toisten aikataulujen mukaan.
Ja koska vuokraus on niin edullista, mun mielestä ei kannata otta paineita vaikka sillä ei 3 päivää aamusta iltaan ajaisikaan, näkemista kyllä riittää moneksikin päiväksi. Me esim. viimeksi vuokrattiin 3 päiväksi auto ja yhtenä päivänä käytiin Loro Parquessa, yhtenä päivänä Teidellä ja yhtenä päivänä hengailtiin ihan Americasissa, eli käytiin ostoskeskuksessa ja vähän isommassa marketissa kunnolla kaupassa.
Ainut inhottava puoli autossa on sen parkkeeraaminen, joten ensin kannattaa tarkistaa onko hotellilla parkkipaikka, se helpottaa elämää kummasti.

Ja auto me ollaan vuokrattu kerran Europcarilta ja kerran joltain paikalliselta vuokraamolta, oisko ollut Sicar tai jotain sinne päin. Jatkossa suositaan Europcaria, oli paljon parempi auto ja ei tarvinut mennä kentältä hakmaan autoa ja lastenistuin oli paljon siistimpi.

Ja ei siellä ajamisessa ollut mitään ongelmaa, vaikka ei minun mies mikään ammattikuski ole, pärjättiin hyvin. Tosin on vuokrattu autoa ihan ympäri maailmaa ja kokemusta on kertynyt niin lomakohteista kun miljoonakaupungeistakin. Mut navigaattorin kanssa on ihan sama missä sitä ajelee, auto toimii samalla tavalla....

[QUOTE="Minna";27925863]Jos siis olette lähdössä tammi-helmikuussa, turha on mitään uimarantoja kysellä. Eihän siellä ole lämmin tähän aikaan vuodesta. Tai en minä ainakaan Suomessa enää lasten kanssa rantsuun mene, jos on 16-17 astetta vaan.

Itselläni on se kokemus, että Kanariansaarilla ei ole mitään järkevää tekemistä huonolla ilmalla. Älä ainakaan lupaile lapsille uimarantaa - altaalla voitte ehkä pärjätä jonkun aikaa.[/QUOTE]

Siellä on erittäin lämmintä, 23-26 riittää vallan mainiosti, meressäkin polskimiseen! Millä huonolla ilmalla? Käyty kanarialla vuosittain eikä koskaan huonoa ilmaa. Pohjois-Teneriffalla on viileämpää, americas takuu lämmin.

Me olimme siellä viime viikolla ja meilläkin 1 vuotias ja nelivuotias mukana.

1. Kannattaako vuokrata auto? Ja jos kannattaa niin mistä? Emme vuokranneet, emme kokeneet tarpeelliseksi. Busseilla ja takseilla pääsee.

2. Kannattaako käydä Teidellä? Jaksaako lapset? Emme käyneet, koska olisi vaatinut patikointia eikä se olisi onnistunut rattaiden kanssa.

3. Mikä on paras uimaranta? Vai onko väliä? Minusta parhaat olivat Los Cristianosin puolella, mutta kaikki rannat näyttivät mukavilta.

Me kävimme Loro Parquessa paikallisbussilla. Todella näppärää ja melko edullistakin. Meidän matkanjärjestäjä olisi värjjestänyt retken hintaan 64 euroa per aikuinen ja reissussa olisi oltu 7.30 (olisimme jääneet siis ilman aamiaista)- 18.30. Ominnokkinemme lähdimme hieman ennen kymmentä ja olimme takaisin ennen kuutta ja ihan taatusti ehdimme nähdä joka ikisen eläimen ja shown, syödä ja käveleskellä hieman Puerto de la cruzissa. Hintakin oli reilun kympin halvempi per aikuinen niin puisto- kuin bussilippuineenkin ja taksimatkoineen. Muuten liikuimme lähinnä kävelemällä rannoilla ja hotellin uima-altaalla. Alueella on paljon mukavia leikkipuistoja. Jos olisimme tajunneet aiemmin, olisimme käyneet bussilla vielä Santa Cruzissa, tuolla rannalla kun ei oikein ole mitään shoppailumahdollisuuksia (ne turistibasaarit ja pari ketjuliikettä). Lämmintä oli joka päivä noin 22- 26 astetta joten ei ollut kylmä ja meressäkin kahlasimme, mutta totta on, että säät voivat olla epävakaiset tähän aikaan. Sadepäiviä on kuitenkin harvoin ja Teneriffan etelärannoilla on aika lailla sama lämpötila ympäri vuoden, joten tammikuu ei sinällään ole yhtään viileämpi, ainoastaan tuulisempi ja tosiaan niitä sadepäiviä saattaa olla. Vähän tylsä kohde tuo on aikuiselle, jos on tottunut lähinnä kaupunkilomiin täynnä aktiviteetteja, mutta kun asennoituu rentoutumiseen ja virikkeiden etsimiseen lapsille, saa oikein mukavan loman.

Yhteistyössä