mitä tehdä ton 3,5v:n kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap väsyy...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap väsyy...

Vieras
Siis voimat aivan loppu. Ensinnäkin ruokapöydässä, EI PYSTY istumaan rauhallisesti, kokoajan on pakko tehdä jotain muuta, heilua pyöriä, äännellä... Kokoajan saa olla sanomassa, että syö nyt nätisti. Sit ku pistää pöydästä pois, ni hetkenpäästä huutaa nälkää, mä en yksinkertaisesti enään vaan jaksa kuunnella hänen kiukkujaan.. Muutenkin kaikki on vastaa, jokaikiseen asiaan sanoo ei, en tykkää, en alua, yökyök, en mene.. plaaaplaaplaaa...

Koska voisi oikeesti ajatella jotain adhd:ta?

Poika? Vaikka sama kait se. Meillä ihan samanlaista, poika täyttää tosin jo neljä vuotta ja näyttää siltä että aina välillä saattaa kulua pieniä hetkiä ettei IHAN kaikesta tarvi olla jankkaamassa. Tosin niitä hetkiä on harvoin. Mä välillä mietin kans adhdta mutta toisaalta kaikki kriteerit ei täyty.. Luulen että enemmän se on vaan tää iiiiihana ikä. Ja se pitää vaan kestää vaikka mieluummin iteki välillä muuttaisin Siperiaan.. ;)

Uskomatonta, etkä sinä ymmärrä että pikkulapset harvoin pystyvät istumaan paikoillaan kuin
robotit. Jos näin olisi, lapsessa olisi vikaa!
Ainahan pienet liikkuvat, heiluvat, pyörivät ja ääntelevät!!!
Jos lapsi olis täysin hiljaa, eikä liikkuis, se olis sillon täysin "zombie".
Ja uhmaikäkin on päällä.
Ethän sä voi pistää pöydästä pois jos nyt vähän vääntelehtii.
Lapsi ei ole aikuinen.
3,5-vuotias on pikkulapsi.
Täällähän olis kaikilla adhd jos tuota sun kertomusta ajatellaan.

Ei ihme että väsyt kun otat paineita normaalista pikkulapsen käytöksestä.

Vähän isompi lapsi jos vääntelehtii jne. silloin voidaan ajatella että onpa huono juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Uskomatonta, etkä sinä ymmärrä että pikkulapset harvoin pystyvät istumaan paikoillaan kuin
robotit. Jos näin olisi, lapsessa olisi vikaa!
Ainahan pienet liikkuvat, heiluvat, pyörivät ja ääntelevät!!!
Jos lapsi olis täysin hiljaa, eikä liikkuis, se olis sillon täysin "zombie".
Ja uhmaikäkin on päällä.
Ethän sä voi pistää pöydästä pois jos nyt vähän vääntelehtii.
Lapsi ei ole aikuinen.
3,5-vuotias on pikkulapsi.
Täällähän olis kaikilla adhd jos tuota sun kertomusta ajatellaan.

Ei ihme että väsyt kun otat paineita normaalista pikkulapsen käytöksestä.

Vähän isompi lapsi jos vääntelehtii jne. silloin voidaan ajatella että onpa huono juttu.

Ai, että sinun mielestä saa tehdä ihan mitä haluaa ruokapyödässä, vaan koska hän on lapsi? Höpöhöpö, kyllä kuule pienillekin lapsille täytyy rajat asettaa..

Et voi tehdä lapsestasi robottia joka ei liiku, ei puhu. Silloin olet jo tehnyt "pahaa jälkeä".
Sattumalta tiedän äidin joka kasvatti lapset niin ettei kukaan uskaltanut enää puhua.
Jäykistyivät pelosta ja kauhusta, vielä isonakin samanlaisia.
Olen nähnyt paljon pikkulapsia ja jokainen ääntelehtii ja sanoo jos ei tykkää jostakin.
Tuo kuuluu ikään, uhmaa ei voi kitkeä pois.
Ja tuon ikäinen ei täysillä ota vastaan antamiasi rajoitteita.
Ei ihme että elämä on hankalaa jos yrität kitkeä normaalin käytöksen pois kokonaan.
Lue lapsen kehityksestä kertovia kirjoja.

Yhteistyössä