Mitä tehdä; työ, opiskelu, lastenhoito..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt

Vieras
Olen hoitovapaalla, nuorempi lapseni on kohta 11kk. Minulla on vakituinen työpaikka. Nyt huomasin että olisi mukavan tuntuinen työpaikka auki n. 30km lähempänä kotiamme kuin vakituinen paikkani, työmatkaa olis vain 10km. Olisi kivaa hakea paikkaa mutta..

1) Haluaisin olla ehkä vielä vähän pidempään kotona, taloudellisesti se onnistuu kun teen viikonloppuisin sijaisuuksia. Toisaalta, eihän vissiin yksikään lapsi ole pilalle mennyt vaikka vuoden iässä olisi hoitoon mennyt..

2) Opiskelu on kesken. Opintovapaata tuskin voin hakea heti uudessa paikassa eikä aikuiskoulutustukea saa ennenkuin on vuoden ollut töissä. Vakituisessa paikkassani olen ollut pari vuotta.

3) kuinka nopeasti lapsilla saisi hoitopaikan? Tämä työ, jos se saisin, alkaisi jo 1.7.

Ihan näkökulmia kaipaan, jos jollain joku mielipide nyt sattuis olemaan..

Pystyisitkö laittamaan opinnot hetkeksi jäihin ja jatkamaan niitä myöhemmin? Onko niiden suorittaminen
miten akuuttia tulevien työnsaantimahdollisuuksiesi kannalta? Sinänsä opiskelu on aina hyvä sijoitus, joten
varmasti jollain aikavälillä kyllä kannattaa tehdä loppuun.

Olisiko tämä uusi työ myös vakituinen? Entä olisiko se muutoin kaikin puolin parempi kuin nykyinen lyhyemmän työmatkan lisäksi. Sinuna varmaan laittaisin ihan paperille plussia ja miinuksia asian suhteen, selkeyttää monesti
ajatuksia:)

Jos päätät hakea paikkaa ja saat sen, voisiko lasten isä jäädä joksikin aikaa kotiin hoitamaan lapsia? Se voisi
olla hyvä ratkaisu, jos epäröit laittaa noin pientä hoitoon. Tosin, niin kuin sanoit, eihän se lapsi siellä hoidossa
varmasti pilalle mene ja onhan pidemmällä tähtäimellä myös lapsen kannalta hyvä, jos vanhemmilla on mielekäs
työpaikka. Jos saat työpaikan kunta on velvollinen järjestämään lapsille hoitopaikan kahdessa viikossa.
Ei kuitenkaan välttämättä läheltä kotia. Jos hoitopaikkahakemus jätetään ilman akuuttia kiirettä, paikka on
löydyttävä neljässä kuukaudessa.

nyt hakemuksen, hoitopaikka on löydyttävä neljässä kuukaudessa.

Yhteistyössä