Mitä tehdä työpaikan suhteen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sanokaas nyt viisaammat kanssaihmiset miten olis nyt viisainta toimia.

Mulla on nyt tilanne se, että olen vakituisena töissä tällä hetkellä. Mutta, nyt työnkuvani tulee muuttumaan niin täysin etten tiedä haluanko sitä enää tehdä. Lisäksi perhettämme rasittaa se kun työ on kolmivuoroa, mies on jo pitkän aikaa pyytänyt katsomaan jotain muuta kun rytmi on aina ihan sekaisin koko perheellä kun mulla sekavuoroa..

Ja nyt olis toinen työpaikka tiedossa. Pienempi palkka, paljon pidempi työmatka,mutta säännöllinen päivätyö..lapset menisivät nykyisen sijasta joka päivä samaan aikaan hoitoon..arkityö viikonloput vapaat. Ei niinkuin nyt, kun on joka 6 viikonloppu vapaa..
Mies on ehdottomasti tuon uuden työn puolesta, mutta itse en ole ihan 100% varma..ei ole vakituinen työ, tällä hetkellä en edes tiedä kuinka kauan mahdollisesti jatkuis. Sanoivat että saattais olla vakipaikka tulossa vuoden vaihteen jälkeen taloon ja että muutakin vois löytyä jos tämä kyseinen työ loppuis.
Nyt en osaa kyllä yhtän valita..ja kun nykyinen työ on sinällään ihan ok..mut noista muutoksista en tule kyllä pitämään YHTÄÄN!
Sanokaas miltä tämä tilanne kuullostaa ulkopuolisen korvaan, kumman valitsisit??

Vaikea sanoa, mutta jos nykyinen työsi tulee muuttumaan niin paljon että et enää pidä siitä, niin miksi jäädä sinne roikkumaan? Perheen kannalta säännöllinen työ olisi varmasti parempi ja vaikka se, että uusi paikka ei ole vakituinen työ ei merkitse sitä että jäisi puille paljaille ja eihän vakituinenkaan paikka takaa enää nykyään mitään vakituista, kuten juuri itse huomaan...hommat vaihtuu ja yt-neuvottelut jyrää. Vaihda rohkeasti työpaikkaa!

Niin mä jotenkin olen ajatellut että olisi järkevämpää vaan vaihtaa kuin jäädä sellaiseen jossa ei viihdy, mut talossa kauan olleena siihen juurtuu ja kiintyy..varsinkin työkavereihin..
Rohkeutta tämä just vaatiskin..

Eikö täällä muka ole enempää viisaita jotka joskus pohtineet työasioita..millaisia ratkaisuja olette tehneet??

Joidenkin mielestä pitää toimia koko perheen edun mukaisesti, mutta mikä on perheen etu vakituinen työpaikka vai muutaman kuukauden määräaikaisuus päivävuorossa pidemmällä työmatkalla. Sinuna katselisin vielä, josko löytyi muita työpaikkoja, eihän sinun näistä kahdesta ole pakko valita, sitä paitsi onhan kolmivuorotyössä omia etujakin kun on välillä arkipäivät kotona. Sinuna jäisin vielä nykyiseen ja katselisin muita työpaikkoja.

[QUOTE="vieras";22236441]Eikö siellä nykyisessä firmassa ole mitään mahdollisuuksia päästä tekemään pelkkää päivävuoroa?[/QUOTE]

Ei valitettavasti ole :(

Ja sitä mietin et onko se varmasti perheen etu että tekee säännöllistä päivätyötä..kun on kolmivuorotyössäkin kuitenkin plussa puolensa..hmm..vaikea tietää kun en ole perheellisenä tehnyt säännöllistä päivätyötä muuten kuin kotona pienen hetken.
Mutta nuo viikonloppu vapaat olisi kyllä iso plussa, koskaan ei ehdi tapaamaan ystäviäkään eikä menemään minnekään koska muut ihmiset tekee pitkälti arkena työtä ja ovat viikonloput vapaina ja itse on aina töissä :/

Yhteistyössä