Mitä tehdä ulkona 8kk ikäisen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumiakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lumiakka

Vieras
Mitä mä teen, pitäähän pienen nyt sentään ulos päästä. Vaunujen lykkääminen umpihangessa ei ole kovin miellyttävää minulle, mutta vauva ei ole kovin kiinnostunut muunlaisesta ulkoilusta. Se tuijottaa totisena yhteen pisteeseen eikä liikahdakaan. Kai ulkomaailma on olevinaan iso ja ihmeellinen paikka kun sitä katselee muualta kuin vaunuista. Pulkalla vetäminen toimisi minulle paremmin, mutta lapsi on kuin paraskin puujumala siinä kyydissä, ja elävöityy vasta kun tulemme sisään. Laitoin hänet yhden kerran hankipöykkyyn istumaan, siinä sitä pönötettiin suu viivana kunnes äiti heltyi ja kantoi sisälle. Tylsää on. Ideoita?

Alkuperäinen kirjoittaja lumiakka:
Mitä mä teen, pitäähän pienen nyt sentään ulos päästä. Vaunujen lykkääminen umpihangessa ei ole kovin miellyttävää minulle, mutta vauva ei ole kovin kiinnostunut muunlaisesta ulkoilusta. Se tuijottaa totisena yhteen pisteeseen eikä liikahdakaan. Kai ulkomaailma on olevinaan iso ja ihmeellinen paikka kun sitä katselee muualta kuin vaunuista. Pulkalla vetäminen toimisi minulle paremmin, mutta lapsi on kuin paraskin puujumala siinä kyydissä, ja elävöityy vasta kun tulemme sisään. Laitoin hänet yhden kerran hankipöykkyyn istumaan, siinä sitä pönötettiin suu viivana kunnes äiti heltyi ja kantoi sisälle. Tylsää on. Ideoita?

8 kk vauva ei osaa tehdä vielä mitään ulkona, joten tyydy vetämään vaan pulkalla ja anna lapsesi olla raittiissa ilmassa!!!

Hehe meillä ihan sama juttu. Vauva on 9 kk. Kaksi kertaa ollaan menty leikkipuistoon kokeilemaan pienten keinua, molemmilla kerroilla vauva oli ihan apaattinen, eikä nauttinut yhtään. Pulkkailua ollaan kokeiltu kerran, sama juttu. Ollaan tultu siihen lopputulokseen että kyllä niitä ulkoleikkejä ehtii leikkiä kyllästymiseen asti sitten vähän vanhempana. Eiköhän jo ensi kesänä ala ulkotouhut pikkuhiljaa kiinnostaa. Nyt vielä tuntuu että vauva on kaikkein onnellisin kun saa olla sisällä ja leikkiä leluillaan, tai leikkiä äidin tai isän kanssa. Kaikkein eniten tykkää, kun pompittaa häntä kainaloista pitäen. :heart: Ulkona tykkää olla vain rattaissa, ja katsella ympärilleen, tai nukkua.

Mua kiusaa tuo liikkumattomuus vaunujen ulkopuolella, ikään kuin mä tekisin jotakin väärin - mutta ei se kai sentään kauhusta jäykkänä ole. Kai se vaan tuo avaruus vetää vauvaa vakavaksi. Olisi kiva nähdä edes joku ilme, että pystyisi päättelemään, onko se pulkkailu ihan järkyttävän kamalaa vai ei.

meiän esikoinen istuskeli hiekkalaatikol ja katteli ku äiti teki hiekkakakkuja ja sit katteli ku isä teki töitä jne(elokuus siis ton 8kk),kuopus istu lumikasas,pulkas,vaunuis misä milloinki...onks sul suksia?mä voisin laittaa pulkkaa pitkä naru ja vetästä pienen lenkin nii et se vauveli istuis pulkas(tosin jos ei liki hiihto mahdollisuutta ni sit ei tietenkä)...pieni mäki ja vauveli laskemaa pulkalla??meillä tykkäs ja ihan ei edes mäki kelpas!

Kiitos Suzyanne, kuulostaapa tutulta. Lohtu sekin, ettei meidän pieni ole ainoa ei-niin-innokas ulkoilija. :) Tänään toki taas yritetään, kunhan vauva nyt herää päiväuniltaan

Meidän lapsi oli 8 - 10 kk kesällä eikä ollut yhtään kiinnostunut ulkona olosta. Tunsin itseni tosi huonoksi äidiksi, kun olimme leikkipuistossa vartin ja lähdettiin kotiin, kun lapsi vain istua pönötti.
Rataskävelyillä sitten käytiin ja polkupyöräilemässä. Näin saimme kumpikin ulkoilmaa.

Oikeastaan ihmettelin, että miksi sinne puistoon mennään niin pienten lasten kanssa. Vasta sen jälkeen, kun lapsi oppi kunnolla kävelemään puistoissa käynnitkin lähti sujumaan. Tietysti jos perheessä on isompi taapero, jonka haluaa puistoon leikkimään, niin toki sinne pitää mennä alle vuosikkaankin kanssa.

Toi on vähän jännä juttu, kun oltiin missä tahansa sisällä, niin vauva yrittää koskea kaikkeen ja kääntelee päätään nöähdäkseen mahdollisimman paljon. Sitä jotenkin odottaisi, että tekisi ulkonakin mieli koskea vaikka lumeen tai ihmetellä tavaroita ympärillä. Toki toppavaatteet jäykistävät noin pientä entisestään, mutta... No, viisainta on kai kasvattaa omaa sisua ja lähteä puskemaan vaunuilla halki kinosten :D Tähän aikaan vuodesta sitä asuisi mielellään jossakin talvihoidetun tien lähettyvillä

Yhteistyössä