Mitä tehdä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt?

Vieras
kun epäilen olevani raskaana ja sanoinkin siitä miehelleni ja hän on sitä mieltä että abortti tai hän lähtee?? Mitä tässä sitten voi enää tehdä jos näin on päässyt käymään?? Ymmärrän toisaalta miehen vaatimuksen, mutta kuka oikeesti saa päättää syntymättömän lapsen kohtalosta??

Mä antaisin miehen valita: elämä mun ja lapsen kanssa, tai elämä ilman minua.

Mun kroppa, mä päätän teenkö aborttia vai en - jos mies haluaisi lähteä niin heido sitten vaan, en jäisi kaipaamaan tuollaista.

Niin tota mä vähän ajattelin, mut oikeesti jos toinen on toista mieltä ja toinen toista niin kuka oikeesti saa päättää...
Ja siis olen käyttänyt ehkäisyä todella säännöllisesti, että tämä lapsi haluaisi sitten vaan syntyä :) Asia selviää sitten kun apteekit aukeaa, tällä hetkellä elän hieman ahdistavaa aikaa tuon asian suhteen...

Samaa mieltä Anatolian kanssa. Pystyisitkö jatkamaan onnellisena miehen kanssa jos tekisit abortin hänen mielikseen? Eri asia jos et itsekään halua pitää lasta, mutta jos tuolla tavalla laittaa sut selkä seinää vasten niin ei taida olla kovin hyvä tyyppi.

Nainen on se, joka oikeasti saa päättää.

Nainen ei joudu tekemään aborttia vastoin tahtoaan, vaikka mies sitä vaatisi.

Kivaahan se olisi, jos nainen & mies olisivat samaa mieltä asiasta, mutta ei se aina vaan mene niin.

niin ei kai se niin epäselvä olekaan, yritän vain ehkä myös miehen puolelta ajatella asiaa. Kyllä mun mies haluaa lapsia sitten kun on sen aika mutta ei vielä, siksi mä tässä mietin ja pohdin, mut voihan se olla, että jos mä olisin raskaana, niin hän sulaisi ajatukselle kuitenkin :) ei hän mitään pahaa ajattele sillä että haluais abortin

heh no joo toi kuullostaa ehkä aika kauheelta noin sanottuna :) meillä on ollut vähän erimielisyyksiä yleensäkin tässä muutaman kuukauden aikana, niin ehkä tuo oli vaan raju ilmaisu. Mutta tosiaan enhän mä tiedä edes että oonko raskaana vai en, pari päivää niin sitten tiedän, menkat eivät oo siis alkaneet ja edellisetkin olivat jotenkin kummallisen niukat...

Ja söpö vahinkovauva kyllä siloittaa teidän vähät erimielisyydet?

Toivottavasti et ole raskaana kuitenkaan. :(

Niin sen verran fiksu ja aikuinen olen, että tiedän ettei vauva silota mitään erimielisyyksiä, eikä koskaan pitäisi tehdä lasta vain siksi että suhde pysyisi kasassa.
Mä toivon myös tuota etten olisi raskaana ainakaan vielä vaan ehkä sitten joskus kun on sen aika...

Yhteistyössä