Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Minulla on kolme lasta, jotka olen lähes yksin kasvattanut. Olin päättänyt, etten halua enää yhtään lasta. Kauhukseni kuitenkin huomasin olevani taas raskaana. Pitkän mietinnän jälkeen päätin, etten pysty ja jaksa enää kasvattamaan neljättä lasta, olosuhteet ovat sellaiset. Kun kerroin miehelleni raskaudesta ja siitä, että aijon keskeyttää raskauden nyt kun se on aivan alussa, hän ilmoitti ottavansa eron jos niin teen. Tiedän kuitenkin, ettei hän jatkossakaan osallistuisi lasten hoitoon sen enempää kuin tähänkään saakka. Hän on nytkin kuin neljäs. iso lapsi joka menee ja tulee ilman mitään velvollisuuksia. Kaikki viikonloput hän on kavereiden kanssa baareissa rahaa tuhlaamassa. Hänelle tämä on kuin jotain leikkiä. Hän ei voi ollenkaan asettua minun asemaani ja miettiä mitä joutuisin kestämään. Olen joutunut jaksamiseni äärirajoille jo kolmen lapsen kanssa. Mitä siis tekisin...?Tiedän, että asia on minun päätettävissäni mutten varmaan kestäisi sitä, että hän haukkuisi minua murhaajaksi koko loppuelämäni ja varmasti kertoisi myös lapsillemme mitä äiti on tehnyt.

No voi että.
Kaikenlaisia pentuja se maailma päällään kantaa. Iso mies joka viikonloppu baareissa vaikka kolme lasta. Rakastatko häntä?

Minä en välittäisi siitä, mitä hän kertoo lapsille. Lapset ymmärtävät aikuisena tai eivät ymmärrä.

Tekisin sinuna päätökseni yksin ja ainoastaan sen mukaan, miten sinulle on parhainta. Miten sinä jaksat parhaiten. Sun vastuulla on kolmen lapsen elämä. Jos miehesi siitä muille puhuisi, kovettaisin vaan itseni enkä välittäisi jos joku katsoisi asiakseen arvostella.

Mitä tulee siihen, haluaisinko tuollaisen ihmisen kanssa loppuelämän viettää, en tiedä. Aika halpamainen ja itsekäs pentu totta tosiaan.
Miksi tuollaisen ihmisen kanssa olet perheen perustanut, joka rahat ryyppää? Todennäköisesti harkitsisin eroa, koska lapset siitä tuskin kärsisivät, jos hän ei nytkään heistä välitä eikä ole heille isä. He eivät siis menettäisi mitään?

Joka tapauksessa, miettisin mikä sulle itselllesi on parasta, koska se koituisi myös lasten parhaaksi. Jos sinä jaksat, lapsetkin voivat paremmin.

Radikaali ehdotus, mutta sanonpa sen kuitenkin eli ota itse ero mokomasta miehestä!

Tee abortti, ota lapset kainaloosi ja lähde! Yksiolo ei voi olla pahempaa kuin kasvattaa aikuista miestä yhtenä kakaroista ja niistä oikeista lapsistahan sinä olet jo ottanut yksin vastuun tähänkin asti.

Sinä et moista kakaraa enää vaivoiksesi tarvitse! Jos aikuinen mies ei älyä omaa parastaan ja perheensä arvoa, niin millä sinä ne enää 3 lapsen jälkeen aiot saada hänet oppimaan.

Näyttää siltä, ettei hän arvosta sinua ja lapsia, koska ei kerran anna itsestään mitään teille. Tästä syystä sinun ei pitäisi myöskään tuntea tunnon tuskia hänen mahdollisista syytöksistäänkään.

Minä rehellisesti luulen, että sinun elämäsi helpottuu, jos olet yksin oman elämäsi ja lastesi herra eikä sinun tarvitse kuunnella mokoman tyhjäntoimittajan mielipiteitä. Helppohan hänen on sanoa, jos ei kerran osallistu teidän perheen arkeen millään tavalla.

Rahasta voi tietysti tulla tiukkaa kun on yksinhuoltaja, mutta voi myös olla niin, että ehkä tapaat sellaisen miehen, joka osaa kantaa kortensa kekoon ja tehdä osansa yhteisen perheen eteen.

Ymmärrän sinua täysin :hug: Kolmen lapsen kasvattaminen vaatii paljon, on raskasta. Tärkeintä on, että he voivat hyvin ja Sinä voit hyvin. Sinun vointisi heijastuu lapsiin. Teet ratkaisusi omaksi parhaaksesi. Moni mies haluaa, että nainen tekee abortin, vaikka nainen ei haluaisi. Nyt sinun miehesi haluaa, ettet te aborttia.Mies varmaan sen takia haluaisi sen neljännen, että sinä pysyisit hänen vierellään. Monihan luulee, että lapsi pelastaa suhteen. Jos olisin sinä niin menisin kuitenkin keskustelemaan aiheesta perheneuvolaan niin sieltä saisit henk.koht. tukea valintaasi, ettei tarvitse jälkikäteen puntaroida asioita. Voimia ajatuksillesi :hug:

Jos olisin sinä,ottaisin eron,mutta tekisin lapsen.Hommaisin turvaverkoston,jossa lapsenhoitoapua saisi tarvittaessa.Ja todellakin,ei ole mahdotonta löytää aikuista miestä,joka huolehtisi teistä kaikista hyvin.Kaikkea hyvää sinulle,mitä sitten päätäkin :hug:

Sama tilanne, mutta niin, että mies vaatii ehdottomasti aborttia. Minä ehdin olla yhden päivän onnessani raskaudesta, sitten mies tipautti minut pilvilinnoistani maahan -pläts! Aivan kamala tilanne.

En tahdo aborttia, mutten myöskään haluaisi tehdä lasta vasten miehen tahtoa. Mitä siis teen??? Mies on kylmän ehdoton. Päätti yksipuolisesti abortista ja menee kuulema itse steriloitavaks...

Eihän se voi sitä mun puolesta päättää, mutta kun on noin ehdoton... En tiedä. Toisaalta epäilyttää, entä jos lapsi olisikin vammainen ja vaatisi hoitoa koko ikänsä, ei koskaan lentäisi pesästä...?

Olen aivan sekaisin ja ahdistunut. :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 11:47 surullinen kirjoitti:
Sama tilanne, mutta niin, että mies vaatii ehdottomasti aborttia. Minä ehdin olla yhden päivän onnessani raskaudesta, sitten mies tipautti minut pilvilinnoistani maahan -pläts! Aivan kamala tilanne.

En tahdo aborttia, mutten myöskään haluaisi tehdä lasta vasten miehen tahtoa. Mitä siis teen??? Mies on kylmän ehdoton. Päätti yksipuolisesti abortista ja menee kuulema itse steriloitavaks...

Eihän se voi sitä mun puolesta päättää, mutta kun on noin ehdoton... En tiedä. Toisaalta epäilyttää, entä jos lapsi olisikin vammainen ja vaatisi hoitoa koko ikänsä, ei koskaan lentäisi pesästä...?

Olen aivan sekaisin ja ahdistunut. :'(

ala tee aborttia vastoin omaa tahtoasi, jos mies on niin kylma ettei valita tunteistasi nyt niin tuskin jatkossakaan. tunnen monta yksinhuoltaja-aitia jotka ovat onnellisia paatoksestaan pitaa lapsi ja valittettavasti myos tapauksen jossa nainen teki monta aborttia eika saa enaa lapsia vaikka haluaisi. eras ystavani oli samassa tilanteessa jossa mies uhkaili ja vaati aborttia, ystavani naytti miehelle ovea eika ole katunut kumpaakaa ratkaisua ja on nyt todella suloisen lapsen onnellinen aiti.

alkuperaiselle aiheen lahettejalle: kuullostaa tekstisi perusteella etta ongelmana on miehesi eivatka lapset. voimia sinulle tehda oikea paatos joka on SINUN mielestasi oikea paatos, ei baarissa tuhlailevan miehen eika naapurin mummon eika kaverin kaverin paatos. luota itseesi niin paljon etta teet OMAN paatoksen.

:hug:
ps. vanha kiinalainen sanonta: ala pelkaa kulkea hiljaa, pelkaa pysahtya paikallesi