Mitä teidän 10kk osaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Nyt saa kehua :D
Meillä kävelee tuettuna, esim taaperokärryillä, nousee ite pystyyn ja kulkee huonekaluja pitkin. Osaa pinsettiotteen, osannu jo pitkän aikaa, Ymmärtää puhetta (just toi mulle roskan ku pyysin), harjottelee puhumista (kauhee pulputus käy), koskee joka paikkaan mihin ei sais, löytää kaikki tutit mitä minä en (koitetaan olla päivällä antamatta tuttia, mutta jostain se aina sen löytää). Osaa juoda taikamukista itse.
Muuta ei nyt tuu mieleen...

Oppi just konttaamaan, sanoo kakka ja namnam.Osaa pinsettiotteen ja juo nokkamukista itse. Hm.. mitäs vielä..ymmärtää aika hyvin puhetta ja taputtaa, vilkuttaa,pussailee yms Ihana poika ja ikää 9,5kk :)

Meillä ei tehdä mitään noista, ei edes ryömitä. Sen sijaan käydään ahkerasti fysioterapiassa ja juostaan lääkäreissä. Kyllä mua jurppii rankasti nuo teidän muiden hehkutukset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei tehdä mitään noista, ei edes ryömitä. Sen sijaan käydään ahkerasti fysioterapiassa ja juostaan lääkäreissä. Kyllä mua jurppii rankasti nuo teidän muiden hehkutukset.

Vastasimme vain siihen mitä ap kysyi. Ei kannata avata ketjua jos tulee paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joskus se menee näin. Minullakin yksi lapsistani konttasi ja käveli ja taputti ja jokelteli ja nauroi juuri ns. ajallaan, vaan diagnosoitiin tänä syksynä käyttäytymisen säätelyn ja tarkkaavaisuuden häiriö. Eli emme me etukäteen koskaan tiedä. Tänään hehkutetaan tätä, ja huomenna surraan tuota.

meillä ryömitään takaperin ja kovaa kun tulee seinä vastaan kääntyy ja jatkaa matkaa, juo nokkamukista itse,sanoo namnam,nukke ja ikko(sisko)
ymmärtää puhetta: anna äidille niin antaa,missä korva? etsii korvan ja räkättää,
Istua nakottaa paikoillaan ja katsoo pororon tunnarin
sanoo kädellä moi!
tanssii kun tulee hyvää musiikkia (heijaa itseään ja jos seisoo sylissä niin hyppii)
Vääntelee naamallaan hauskoja ilmeitä ja tietää tekevänsä sen.Niin ja se pinsetti ote oli jo 6kk

tässä ne asiat joita meillä osataan vaikka on sairastellu 2kk asti niin silti aika paljon

Meillä pian 10 kk kävellyt kuukauden ilman tukea. Huiskuttaa heippa, hytkyttelee musiikkia kuullessaan, nyökkää "joo", pudistaa päätään "ei", sanoo "anna" kun näkee sisaruksilla keksiä (nolohymiö), pöristelee pikkuautoilla toisten kanssa, juo juotettuna kupista, pinsettiotteella poimii roskat ym. suuhun, veikeilee ja tulee paijaamaan, äitiä, isiä ja sisaruksia ja huokaa "aiii".

Yhteistyössä