Mitä teidän 5-6 v toivoo lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "abc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"abc"

Vieras
Nyt vinkkeja kaipaisin kun kohta on taas se jokavuotinen synttäri-jouluongelma...
Ja minkähintaisia lahjatoiveita ootte yleensä kummeille ja isovanhemmille esittäneet?:)

Viime vuonna tyttö toivoi lautapelejä, Monster High-tavaraa, koriste-esineitä, kanteletta ja kitaraa (kumpaakaan ei soita :D )
Yöpuvun, kameran, Muumimukeja, hopeisia koruja, värikyniä, askartelutarvikkeita, Barbie-nukkeja, kirpparikierrosta mummun kanssa, yökyläreissua papalle, leffailtaa iskän ja äidin kanssa (näitä kaikkia tapahtuu muutenkin kyllä =) )
Kirjoja, pehmosukkia, siilitumput.
Nämä nyt ne, mitä muistan kirjoittaneeni Joulupukin kirjeeseen.

Jos joku kysyy lasten lahjatoiveita, luettelen yleensä koko listan jättäen ne kaikista kalleimmat toiveet pois. Esim. tuosta viime vuoden listasta jätin sanomatta kanteleen ja kitaran, samoin kameran.

Meillä on kaikki kolme tuon ikäisinä toivoneet - toivovat tosin vieläkin - että saisivat sekä sen pehmeän että kovan paketin. Eli vaatetta, kiitos ja sitten jotain toiminnallista lahjaa. Kirjat ovat olleet in, legot, Angry Brids- häspäkkeet, barbit, kauko- ohjattavat jutut, askarteluvermeitä, (yhteinen) kiva dvd.... Hirveän hankala on muuten lähteä jotenkin erikseen erittelemään, koska meillä ainakin ovat niin tyytyväisiä siihen mitä ikinä tulevatkaan saamaan :).

Kummeille olemme kysyttäessä yleensä vinkanneet sellaisesta lahjasta mikä on max. jotain parikymppiä, mutta pakettia aukaistessa olemme saaneet huomata, että aina siellä sitä extraa on yli tuon nimellisen summan. Isovanhemmille on ollut aivan turha lähteä puhumaankaan mistään tietyn hintaisesta paketista, koska - no, heillä levähtää asia aina käsistä :D.

Meillä pojat ovat nyt 5-6 -vuotiaina olleet kiinnostunieta lähinnä pikkulegoista, Lego city -sarjaa on keräilty. Viimeksi saivat poliisiaseman yhteisenä lahjana ja nyt toiveena on siihen lisää esim. poliisirekka. Toiset isovanhemmat antavat minulle lahjarahat ja ostan heidän puolestaan pojille jotain toivomaansa. Antavat aina 50€/lapsi. Jos joku muu kyselee lahjatoiveita, en yleensä sano mitään tiettyä, jotta lahjanantaja saa itse valita sopivan hintaista, mutta yleisesti saatan mainita että toivotaan leikkiautoa, askartelutarvikkeita, legoja, palapelejä tms.

[QUOTE="Nelli";30201102]Meillä pojat ovat nyt 5-6 -vuotiaina olleet kiinnostunieta lähinnä pikkulegoista, Lego city -sarjaa on keräilty. Viimeksi saivat poliisiaseman yhteisenä lahjana ja nyt toiveena on siihen lisää esim. poliisirekka. Toiset isovanhemmat antavat minulle lahjarahat ja ostan heidän puolestaan pojille jotain toivomaansa. Antavat aina 50€/lapsi. Jos joku muu kyselee lahjatoiveita, en yleensä sano mitään tiettyä, jotta lahjanantaja saa itse valita sopivan hintaista, mutta yleisesti saatan mainita että toivotaan leikkiautoa, askartelutarvikkeita, legoja, palapelejä tms.[/QUOTE]

Joo, Legot on varmasti mieluisat, mutta olen ostanut käytettynä 10 kg legoja, eli kaksi isoa muovilaatikkoa....tarviiko niitä vielä?:)

Onko tyhmä pyytää esim. leffaliput, litsirannekeet jne...siis sellaisia asioita mitä vanhempien pitäisi kustantaa?....samaan mun miehen mielestä menee myöskin vaatteet, vaikka itse olisin todella tyytyväinen jos osa lahjoista olisi myös "käytännöllinen" :)

Yhteistyössä