mitä teillä syödään ens viikolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
ma:
lounas: eilistä lasagnea
päivällinen: nakkikastike ja perunat

ti:
lounas: pyttipannu (eiliset perunat)
päivällinen: hernekeitto

ke:
lounas: hernekeitto
päivllinen: broilerkiusaus

to:
lounas: broilerkiusaus (eilinen)
päivällinen: suikalelihakastije ja perunat

pe:
lounas: eilistä suikalelihakastiketta ja makaronia
päivllinne: pinaattikeitto

la:
lounas: nakkikeitto
päivällinen: kebab ja riisi

su:
lounas: tonnikalapasta
päivllinen: palapaisti ja perunat

Joka aterialla lisäksi kasviksia/salaatteja/vihanneksia eri muodossa

Alkuperäinen kirjoittaja yks mama:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti :
lounaalla: minä ja 2 lasta
päivällisellä ja viikonloppuisin: minä, mies ja 4 lasta.

Ehditkö tehdä mitään muuta ku ruokaa

Teen paljonkin muuta.... Laatikko ruuat valmistuu uunissa itekseen, keitot ja kastikkeet hautuu hellalla...

Sen tiedän, et huomenna syödään karjalanpaistin loppuja ja tiistaina jotain kanasta (on siis odottamassa jääkaapissa ) ja lauantaina ollaan mummolassa, ja siellä syötäneen kalaa, mutta ei muuten mitään tietoa.

No ei mitään hajua vielä. Mennään sen mukaan miltä tuntuu ja mitä jääkaapissa tai pakastimessa sattuu olemaan. Siitä pidän kiinni että on tuoreita kasviksia ja kerran viikossa kalaa.

minun on pakko suunntiella, koska en haluu käydä ruokakaupassa joka päivä ja toiseksi olen huomannut että säästää aika sievoisen summan suunnittelulla.
Toki nyt kun olen kotiäitinä niin rahaa ei liiemmälti ole.

Ens viikolla syödään
lihapullakastiketta ja keitinperunoita,
nakkikastiketta ja pastaa,
porsaanleikkeitä ja perunoita,
hernekeittoa ja pannaria,
jauhelihakeittoa,
silakkalaatikkoa tai -pihvejä ja perunaa
sekä
uunilihaa, -juureksia ja -perunoita.
Ja joku kaaliruokakin, esim. kaalikeitto tai -laatikko tulee varmaan tehtyä, jos ei ruuaksi niin pakkaseen ainakin.

Päivistä en vielä tiedä, että minä päivänä mitäkin. Joka ruualla on lisäksi tuoresalaattia, -raastetta tai joku kasvislisuke.

Ma
Lounas: Mulle tonnikalasalatti + leipää. Mies ja lapsi jauhelihalasagnette + salaatti + leipää. Vauvalle oma liharuokansa + salaattia + leipää.

Päivällinen: Mulle kahtia jaettu välipalapäivällinen, sillä olen töissä liikunnanohjaajana myös päivällisen aikana. Mies ja lapsi aamupäivän lasagnette + salaattia + leipää. Vauvalle hedelmäsose + leipää.

Tiistai:
Lounas: Minä ja mies lounaalla kaupungilla. Lapsi lihapullia ja muussia. Vauvalle oma liharuoka.

Päivällinen: Minulle, miehelle ja lapselle Kanaa ja Ungle Benz kastiketta sekä riisiä + salaattia + leipää. Vauvalle hedelmä + leipä-ruoka.

Ke
Lounas: Minä, mies ja lapsi maksalaatikkoa + salaattia + leipää, vauvalle liharuoka.

Päivällinen: Puuro-ruoka ja soppa.

To-su ruokailemme isovanhempien luona.

Poikkeusviikko, sillä mies viimeistelee isyyslomansa ja lähdemme reissuun. Aamupalalla olemme koko perhe. Syömme poikkeuksetta puuroa ja lisukkeena esimerkiksi soppaa tai marjoja. Yleensä lounaalla minä, 4-vuotias ja 8kk vauva. Minä syön usein ruokaisan salaatin, jonka tuhdistan tytölle perunalla tai pastalla. Päivällisellä koko perhe. Iltapalalla koko perhe, jolloin vanhemmat ja lapsi syövät muroja, jogurttia, leipää, hedelmiä jne. oman valintansa mukaan. Vauva syö puuroa.

Lisään vielä, että pyrimme syömään lauantaisin lohta. Joka viikko on jokin keitto-ruoka, puuro-ruoka, laatikko-ruoka ja salaatti-ruoka. Eineksiä syömme todella vähän. Pakasteessa on aina silti lihapullia, nugetteja ja nakkeja pahan tilanteen varalle. Maksalaatikko on ainoa täysin valmisruoka, jonka kelpuutan. Hernekeittoa en myöskään tee alusta saakka itse. Tuunaan lisukkeilla kaupan purkkikeiton :)

Eipä ole harmainta hajuakaan, huomenna täytyy mennä kauppaan...
Kalaa ainakin yhtenä päivänä...

tänään vielä toissapäivänä tehtyä kaalilaatikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
ma:
lounas: eilistä lasagnea
päivällinen: nakkikastike ja perunat

ti:
lounas: pyttipannu (eiliset perunat)
päivällinen: hernekeitto

ke:
lounas: hernekeitto
päivllinen: broilerkiusaus

to:
lounas: broilerkiusaus (eilinen)
päivällinen: suikalelihakastije ja perunat

pe:
lounas: eilistä suikalelihakastiketta ja makaronia
päivllinne: pinaattikeitto

la:
lounas: nakkikeitto
päivällinen: kebab ja riisi

su:
lounas: tonnikalapasta
päivllinen: palapaisti ja perunat

Joka aterialla lisäksi kasviksia/salaatteja/vihanneksia eri muodossa

Lapset syö päiväkodissa päiväkodin ruokaa. Kohta teen jauhelihakeiton, josta syödään päivällinen maanantaina ja tiistaina. Loppuviikon ruokalistaa en vielä tiedä :)

Huoh!En jaksa edes miettiä sitä mitä syödään.Koululaiset saa koulussa päivä ruuan ja me pärjätään oikeestaan jollain napostelulla ja sit teen mitä kaupassa tulee mieleen et'mitä kokkaan ja tekee mieli =)En tosiaankaan osaa sanoa koko viikon ruokia!Ja nakkikastike pastan kera ei meillä menis ainaka...Perunat kastikkeen kera kyllä!=)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
OOH, varmaan kaikkia ihania Italian herkkuja:) NAM
Etkö sinä pidä ruoan laitosta
t. Italiafani

Jahas, ilmeisesti myös tiedossa mieheni alkuperä. Juu, hän tekee kyllä hyvää ruokaa. En tykkää kokata, ehkä pitäisin siitä enemmän jos viitsisin opetella. Mutta ei ole minun lajini ja meillä toimii hyvin näin, että mies laittaa ruoan. Tuntuisi hassulta, että minä laittaisin ruokaa vain koska "perheen äidin täytyy", vaikka olen siinä huomattavasti kehnompi enkä edes nauti koko puuhasta.

ma: broileri-kasviskiusausta ja salaattia ja puolukkahilloa
ti: sitä samaa broileri-kasviskiusausta ja salaattia ja puolukkahilloa
Ke: hernekeittoa, pannaria ja marjasalaattia
to: Kalaa jossain muodossa, luultavasti lohipastaa ja salaattia
pe: perheestä kummallisen hyvää Helinän erikoista (perunoita ja jauhelihanokareita kypsennetään tosikauan natriumglutanaatti vapaiden liemikuutioiden maustamana niukassa vedessä tiukasti suljetussa padassa pitkään haudutellen uunissa) ja kasviksia/salaattia
la: Kasvissosekeittoa ja pitsaa
su: jotain kalaruokaa, ehkä juuresmuusia ja sienikastiketta.

Aamulla, illalla ja välipaloina marjoja monessa muodossa. Lounailla eilisen jämiä tai yleensä puuroa pakastemarjojen kanssa.