Mitä teillä syödään kun tilillä on 0€?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heini"

Vieras
Mulla ja miehellä on 0€ tilillä ja molemmat saamme lopputilin 15.11. Rahat mennyt nolliin, kun naksoimme lainaa ja vastiketta ennakkoon. Mies alkaa pian saada ansiosidonnaista ja työmarkkinatukea kun meni kouluun. Minulla alkaa uusi työ joulukuussa.

Tänään meillä syödään possun sisäfilettä kermakastikkeella ja perunamuusia. Illaksi teen yrtti-auringonkukansiemensämpylöitä. huomenna basmati riisiä ja kanaa.

Mitä teillä syödään, kun rahasta on tiukkaa?

Jos olis oikeasti rahat ihan nollissa, sen verra tuolta kaapista löytyis että yhden kerran vois tehdä makaronimössöä. Siinä se, mulla ei oikeastaan ole mitään ruokavarastoja.

Mikä tämän aloituksen pointti oli? Meillä on ainakin kaksi pakastinta, toinen normiruoalle ja toinen marjoille ja mehuille. Omasta maasta otetaan talveksi kaikki mahdollinen, pensaista sekä metsästä marjat. Vaikka oltaisiin kolme-neljä kuukautta ilman rahaa niin ruoka ei lopu kesken.

Viimeksi kun oli pakko käydä dyykkaamassa tilin näyttäessä nollaa, niin elintarvikkeita löytyi kahdesta roskiksesta mukaan n. 500 euron edestä. Monipuolista ja terveellistä ruokaa.

Eikä edes otettu lähellekkään kaikkea, vaan sinne jäi valehtelematta vähintään tuplamäärä odottamaan tuhoamista.

Siis kyse oli yhden ainoan kaupan kahdesta roskakorista.

Miettikää sitä!

Eipä ole koskaan tili nollille päässyt.

Mutta kuvittelisin, että tuossa tilanteessa syötäisiin lohta, lihapullia, makaronilaatikkoa, linssikeittoa, kasvisrisottoa, puuroja yms. Eli kaikkea mitä kaapeista ja pakastimesta löytyy.

pakastimessa olevia lihoja. OStetaan useinkin ruokaa kerralla paljon, etä on muulloinkin. M Suosittuja emillä on slloin keitot, laatikot ja mannat tai riisipuuro. vihanneksia ja hedelmiä silloin ei trjoilla, mutt aei siiehn kuole jos nitä ei saa joka päivä

Siis teillä ei ole YHTÄÄN rahaa? No ensimmäisenä tottakai katsot pakkasen ja jääkaapin ja kuiva-ainekaapit läpi, että mitä sieltä keksis.
Teille kuitenkin on tulossa rahaa piakkoin, vai? Onko luottokorttia? Jos ei, niin itse lainaisin joltakulta, ja jos ei ole ketään keltä lainata niin ottaisin muutaman kympin pikavipin. Vaikka ne oliskin kuinka saatanasta, täytyyhän sitä syödä.

Yhteistyössä