O
opetteleva äiti
Vieras
2v10kk lapsi. Kysyin aamulla mitä haluaa aamupalaksi syödä,ja vastaus oli banaani. Annoin banaanin,mutta lapsi kieltäytyi syömästä itse,yritti vaatia että syötän (eli pidän banaania kädessä ja hän haukkaa). En suostunut,ja siitähän show alkoi. Kiristys (ennen ei voida lähteä ulos..) ja uhkailu (jos et nyt syö,menet koppiin) ei toiminut,joten 1,5 tunnin taistelun kuluttua luovutin ja sanoin että voidaan lähteä pois keittiöstä,mutta koska lapsi ei syönyt aamupalaa niin ulos ei voida lähteä. Parku ja jankutus loppui siihen paikkaan,lapsi leikkii tyytyväisenä mutta itsellä päivä pilalla.
Miten mun pitäis tästä jatkaa? Jos nyt kuitenkin lähdemme ulos (itselle olis mukavampi&helpompi lähteä ulos ja tehdä tälle päivälle suunnitellut asiat) niin vesittyykö homma ihan lopullisesti? Mikä olis vastaavassa tilanteessa järkevä kiristys/uhkaus? Periaatteessa olen sitä mieltä että kiristys ja uhkailu on ok kunhan pysyvät järkevissä mitoissa ja sanotut asiat myös toteutetaan.
Pahoittelut jos vaikutan tyhmältä,uhma vaan on meillä vielä aika uutta. Tähän asti lapsi on ollut oikein reipas ja tottelevainen..
Miten mun pitäis tästä jatkaa? Jos nyt kuitenkin lähdemme ulos (itselle olis mukavampi&helpompi lähteä ulos ja tehdä tälle päivälle suunnitellut asiat) niin vesittyykö homma ihan lopullisesti? Mikä olis vastaavassa tilanteessa järkevä kiristys/uhkaus? Periaatteessa olen sitä mieltä että kiristys ja uhkailu on ok kunhan pysyvät järkevissä mitoissa ja sanotut asiat myös toteutetaan.
Pahoittelut jos vaikutan tyhmältä,uhma vaan on meillä vielä aika uutta. Tähän asti lapsi on ollut oikein reipas ja tottelevainen..