Mitä tekee kuva taide artesaani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaakkua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaakkua

Vieras
Liekö kirjoitin edes oikein tuota...
Kakku tilattiin valmistuvalle artesaanille ja jotain aiheeseen liittyvää täytyis kakkuun tulla.

Sivellin ja väripaletti? Kuuluukos tuo kuva taide artesaanin "tykalustoon"?

Vinkkejä ja ideoita otan kiitollisena vastaan!

Oletko sinä kakun tekijä ihminen? Koetapa, jos google tietäisi kuva taide arsenaalin työn kuvasta. Tieto kone ja intter netti ovat kyllä oivallisia apu välineitä tiedon haussa. Joissakin pulmissa myös perus koulu on osoittanut tarpeellisuutensa!

kuva artesaani (en tiiä miten kirjotetaan.. bildartesan mä kirjotan aina) maalaa tai ottaa kuvia.
vaikee selittää ku ei osaa niitä hienoja sanoja suomeks, mut oikeestaan se järjestää kuvan.

tyylinn: laitan tän omenan tähän, banaanin tähän ja vähän rypäleitä tuonne ja tuonne, nyt mä maalaan tän tai otan tästä kuvan.

lyhyesti: kamera tai sivellin ja maalit vois olla hyviä :)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
kuva artesaani (en tiiä miten kirjotetaan.. bildartesan mä kirjotan aina) maalaa tai ottaa kuvia.
vaikee selittää ku ei osaa niitä hienoja sanoja suomeks, mut oikeestaan se järjestää kuvan.

tyylinn: laitan tän omenan tähän, banaanin tähän ja vähän rypäleitä tuonne ja tuonne, nyt mä maalaan tän tai otan tästä kuvan.

Ok, kiitos kovasti =) Kakun tilaaja ei osannut itsekään sanoa tarkemmin mitä työvälineitä kyseisen ammatin harjoittaja käyttää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ok, kiitos kovasti =) Kakun tilaaja ei osannut itsekään sanoa tarkemmin mitä työvälineitä kyseisen ammatin harjoittaja käyttää..

No olisiko se jonkun ehdottama Google mitään?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva-artesaani

"Kuva-artesaani on kuvallisen ilmaisun perustutkinnon tutkintonimike. Tutkinnon laajuus on 120 opintoviikkoa. Tutkinto suoritetaan 3 vuodessa kuvallisen ilmaisun koulutusohjelmassa. Opinnoissa erikoistutaan graafiseen suunnitteluun, kuva- ja mediataiteeseen tai valokuvaukseen.

Kuva-artesaani voi työskennellä kuvallisen ilmaisun, taiteellisen suunnittelun sekä tuotesuunnittelun ja -kehittelyn tehtävissä esimerkiksi kuntien tai yritysten palveluksessa. Kuva-artesaani voi toimia myös itsenäisenä yrittäjänä. Tyypillisiä ammatteja saattavat olla valokuvaaja, graafikko, kuvanveistäjä tai taidemaalari."

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

se on niin laaja että en minäkään tietäs ellen ois sitä ite opiskellu,ja siellä kysyny :) meijän luokka oli toinen siinä koulussa (svenska yrkesinstitutet i nykarleby) joka tuon ammattinimikkeen sai ku valmistu. mä vaan en valmistunu vielä...

Yhteistyössä