Mitä tekisin vai teenkö mitään? Jonkinlainen inha epäily kalvaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pissitään silmään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pissitään silmään

Vieras
Mies "jäi kiinni" kesällä exälleen viestittelystä. Kyseinen ex jätti mieheni selittämättä vuoden seurustelun jälkeen noin 15 vuotta sitten. Me olemme olleet yhdessä noin 12 vuotta. Mies ja tämä ex tapaavat satunnaisesti samasta harrastuksesta johtuen ja mies oli halunnut poistaa tilanteen vaivautuneisuuden sillä, että oli lähettänyt viestiä ja olivat sopineet, että juttelu kyseisen harrastuksen parissa olisi ihan ok ja että on tyhmää vältellä toisiaan. Tämä exäkin on jo perheellinen ja asumme eri kaupungeissa (välimatkaa noin 150km).

Minulle koko tuo juttu oli asiana ihan ok ja ymmärsin ajatuksen sen takana. Itse asiassa meillä oli siitä ollut juttua aiemmin, vaikka mies ei kertonutkaan juuri kyseisenä ajankohtana viestittelystään exälle.

Mieheni kuitenkin on sanonut, että ei ole muutoin tekemisissä tämän exänsä kanssa, vaan ainoastaan vaihtavat muutaman sanan jos sattuvat harrastuksen parissa törmäämään. Tänään sitten kävi todisteellisesti ilmi, että mies on ainakin pari päivää sitten ollut yhteydessä exäänsä. En ole kertonut miehelleni, että tiedän asiasta. En tajua, miksi sen pitää salailla asiaa. Mies, johon olen voinut 12 vuotta luottaa kuin kallioon, ei enää kerrokaan kaikkea. Mä en tiedä, olenko vainoharhainen, mutta minusta tuntuu, että ovat ainakin silloin tällöin tekemisissä puhelimitse myös harrastuksen ulkopuolella.

Mä en tällä hetkellä tiedä, mitä tekisin asian suhteen. En ainakaan vielä paljasta tietäväni asiasta. Mitä te tekisitte ja miksi luulette miehen salailevan asiaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Jos ei kertonut vaikka siksi, että ei pidä asiaa niin merkittävänä, että siitä pitäisi erikseen mainita?

Voihan se olla. Mua rassaa tässä eniten se, että mies tietää, ettei mulla ole mitään sitä vastaan, että he ovat tekemisissä. Mutta mies tietää myös sen, etten voi sietää salailua asian suhteen ja siltä tuo nyt ikävästi ainakin tässä tunnetilassa haiskahtaa. Voi tietty olla, että ylireagoin. Taidan koettaa jossain sopivassa tilanteessa "udella" asiaa kautta rantain. Näkee sit, kertooko vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Jos ei kertonut vaikka siksi, että ei pidä asiaa niin merkittävänä, että siitä pitäisi erikseen mainita?

Voihan se olla. Mua rassaa tässä eniten se, että mies tietää, ettei mulla ole mitään sitä vastaan, että he ovat tekemisissä. Mutta mies tietää myös sen, etten voi sietää salailua asian suhteen ja siltä tuo nyt ikävästi ainakin tässä tunnetilassa haiskahtaa. Voi tietty olla, että ylireagoin. Taidan koettaa jossain sopivassa tilanteessa "udella" asiaa kautta rantain. Näkee sit, kertooko vai ei.

Älä ole noin yltiöutelias. Käy mielen päälle. Ei sen tarvitse sulle jokaista liikettään / sananvaihtoaan selostaa, ei se ole normaaliakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Saa kai sitä nyt olla tekemisissä harrastuksen ulkopuolellakin, oli ex tai ei. Jos mies tietää sun negatiivisen asenteesi, eikä ole viittinyt sanoa, ettei tulis hälyä.

Mä itse asiassa ehdotin sitä välien paikkaamista (kisat on ikäviä, jos koko ajan pitää vältellä siellä tiettyä ihmistä...) ja kuten jossain viestissä sanoinkin, se on mulle ihan ok, että ovat tekemisissä, mutta se ei ole, että ei voi myöntää, että ovat tekemisissä myös harrastuksen ulkopuolella. En mä halua tietää heidän keskustelujensa sisältöä tms, vaan voisi ihan yleisellä tasolla sanoa, että ovat tekemisissä välillä muutenkin. Niin mies on tähän asti toiminut, samoin kuin itsekin.

Saa kai sitä nyt olla tekemisissä harrastuksen ulkopuolellakin, oli ex tai ei. Jos mies tietää sun negatiivisen asenteesi, eikä ole viittinyt sanoa, ettei tulis hälyä.

Mä itse asiassa ehdotin sitä välien paikkaamista (kisat on ikäviä, jos koko ajan pitää vältellä siellä tiettyä ihmistä...) ja kuten jossain viestissä sanoinkin, se on mulle ihan ok, että ovat tekemisissä, mutta se ei ole, että ei voi myöntää, että ovat tekemisissä myös harrastuksen ulkopuolella. En mä halua tietää heidän keskustelujensa sisältöä tms, vaan voisi ihan yleisellä tasolla sanoa, että ovat tekemisissä välillä muutenkin. Niin mies on tähän asti toiminut, samoin kuin itsekin.

Selvennykseksi vielä, ettei kyse ole siitä, että haluaisin tietää jokaisen tekstiviestin lähetyksen tai puhelun ajankohdan ja sisällön, vaan kyse on siitä, että mies on minulle päin naamaa väittänyt, etteivät ole muuten tekemisissä ja nyt sitten kuitenkin ovat.

sanotko sä miehelles keiden kaikkien kans oot ollu tekemisissä harrastusten/töiden ulkopuolella.. tai keneen oot törmänny kaupungilla tms?
Nyt taitaa mustasukkaisuus nostaa päätään ja mielikuvitus lähteä laukkaan turhaan

Siis sähän et ole kysynyt asiasta nyt?? Jos se onkin soittanut tälle naiselle, niin ehkä se ei tajua, että se on sulle moinen elämän ja kuoleman kysymys, ja on vain yksinkertaisesti unohtanut kertoa. Kysymällä se selviää - jos valehtelee, niin se on toki perseestä. Mutta nyt se mies ei kyllä ole tehnyt mitään väärää. Jutella saa kenen kanssa haluaa, eikä siitä todellakaan tarvitse kenellekään raportoida, vaikka kyseessä oiskin ex-akka vuodelta 1 ennen käpysotia...

Selvennykseksi vielä, ettei kyse ole siitä, että haluaisin tietää jokaisen tekstiviestin lähetyksen tai puhelun ajankohdan ja sisällön, vaan kyse on siitä, että mies on minulle päin naamaa väittänyt, etteivät ole muuten tekemisissä ja nyt sitten kuitenkin ovat.

siis väittäny sen jälkeen kun "jäi kiinni" vai sitä ennen.. ja tiedätkö miten ovat pitäneet yhteyttä??

Öh.. Jos he eivät ole aiemmin olleet, kun olet kysynyt, mutta nyt ovat? Kysy uudestaan, ei se sun ajatuksiasi lue, eikä tommosia normaalisti kyllä kukaan tajua toiselle raportoida, ellei ole keskusteltu mistään superolennaisesta, joka jonkun muun tulisi tietää.. :o

Alkuperäinen kirjoittaja ada:
sanotko sä miehelles keiden kaikkien kans oot ollu tekemisissä harrastusten/töiden ulkopuolella.. tai keneen oot törmänny kaupungilla tms?
Nyt taitaa mustasukkaisuus nostaa päätään ja mielikuvitus lähteä laukkaan turhaan

No itse asiassa kyllä me hölötetään kaikenlaista työpäivän jälkeen ja kyllä kumpikin kertoo, jos on esimerkiksi tavannut pitkästä aikaa vanhan kaverinsa. Se on meillä sellasta normaalia jutustelua päivällisen ohessa. Emme me tietysti itsellemme merkityksettömistä ihmisistä puhuta.

Alkuperäinen kirjoittaja kysy siltä suoraan:
siis väittäny sen jälkeen kun "jäi kiinni" vai sitä ennen.. ja tiedätkö miten ovat pitäneet yhteyttä??

Väittänyt sen "kiinni jäämisen" jälkeen. Tiedän, miten ovat pitäneet yhteyttä, asiasisältöjä en tietenkään tiedä (enkä edes halua tietää, ne eivät kuulu mulle).

Alkuperäinen kirjoittaja ada:

No itse asiassa kyllä me hölötetään kaikenlaista työpäivän jälkeen ja kyllä kumpikin kertoo, jos on esimerkiksi tavannut pitkästä aikaa vanhan kaverinsa. Se on meillä sellasta normaalia jutustelua päivällisen ohessa. Emme me tietysti itsellemme merkityksettömistä ihmisistä puhuta.

jos tämä on juuri sellainen asia, joka ei sun miehelles merkka mitään!! mut mikset vois kysyä rehellisesti..

Alkuperäinen kirjoittaja kysy siltä suoraan:

Väittänyt sen "kiinni jäämisen" jälkeen. Tiedän, miten ovat pitäneet yhteyttä, asiasisältöjä en tietenkään tiedä (enkä edes halua tietää, ne eivät kuulu mulle).

Mieti sitäkin et mitä kautta tiedät.. kuin luotettava se lähde on ja kuin merkityksellinen se "ovat pitäneet" yhteyttä on. Jos ovat esim. kertaalleen käyneet harkkojen jälkeen kahvilla ja samalla selvitelleet vanhoja sotkujaan ni musta se on/olis ainaki ok. Itekki haluaisin ex:n kans selvittää asiat jotka jäi sillon puhumatta (mä jätin ja toinen suuttu ku mä jätin).

Yhteistyössä