Mitä tekisin vuosilomien kanssa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomia pitämättä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomia pitämättä

Vieras
Eli jään hoitovapaalle kohta. Vuosilomaa on pitämättä 36 päivää. Työnantaja ilmoitti, että ne pitäis pitää kaikki äitiysloman jälkeen ennen hoitovapaan alkua. Selvitin asiaa, näin ei ole vaan "joudun" pitämään 24 ja loput voin säästää.
Nyt sitten mietin, että paljonko pitäisin...Auttakaa päättämään kun itse en osaa päättää (tätäkään...)
Jos pitäisin sen 24 niin säästöön jäisi 11+ muutama kertynyt päivä. Eli lomaa olisi säästössä mahdollista töihin paluuta varten, ei olisi silloin ihan lomaton.
MUTTA mulla on tavoitteena löytää uusi työpaikka hoitovapaan aikana, eikä ole aikomusta mennä takaisin tuonne vanhaan. Sitä puoltaisi sitten se, että pitäisin nyt kaikki lomat pois. Saisihan siitä kivan palkan+korvauksen ennenkuin jää kotihoidontuelle.
MUTTA jos käykin niin, että JOUDUN palaamaan vanhaan työpaikkaan, syystä tai toisesta...Silloin lomat olisi käytetty ja argh.

Joka tapauksessa aion esimiehelle jotenkin tehdä selväksi, että hän on väärässä noiden lomien suhteen. Esimies on täysi ***** ja kaikkea hänen toimintaansa voisi pitää jo melkein työpaikkakiusaamisena. Senkään takia en aio palata ko. työpaikkaan.

Mä pitäisin sen neljä viikkoa ja säästäisin loput. Saahan ne sitten rahana, jos vaihtaa työpaikkaa tai sitten pitää irtisanomisaikana. Itse olen juuri tehnyt vähän vastaavalla tavalla. Eli pidin 4 viikkoa lomaa ennen hoitovapaata ja hoitovapaan aikana etsin uuden työpaikan. Nyt odottelen vanhasta työstä lopputiliä.