[QUOTE="vvieras";29481516]Tuosta seurantapalvelusta. Varmasti käytät niitä lasten puhelimissa kun yksin alkavat liikkua. Tietysti kun ikää tulee tarpeeksi, siitä pitää luopua. Alakoululaiselta sen pitäisin. Ihan siltä varalta jos lapselle käy jotain ei siksi että kontroloisin.
Yläasteelaiselta en tiedä mites sitten. Voisin jatkaa seurantaa, mutta käyttäisin ainoastaan hätätapauksessa. Jos lapsi valehtelee olinpaikastaan, valehdelkoon, se kuuluy ikään. En edes kertoisi lapselleni että tiedän. Tärkeintä olisi että jos lapselle oikeasti sattuu jotain, tiedän missä lapsi on. Viimeistään kun peruskoulusta pääsee saa huolehtia itsestään. Ainoastaan lapsen tai siis teinin luvalla voisin pitää palvelun, mutta sen ikäisellä on jo sitä järkeäkin päässä. Sitten katkaistaan napanuora.
Jos jonkun mielestä olen kauhea ylihuilehtiva äiti niin ei haittaa. Niin monta lasta kadonnut suomessakin että jos jotain voin tehdä sen teen. Alle 18 vuotiaalta tämä on lainmukaistakin. Tosin siihen asti se olisi kyllä kohtuutonta kun kyseessä on lähes aikuinen ihminen.[/QUOTE]
Näin itsekkin meinasin, nyt pystyn seuraamaan missä menevät ja myöhemmin sitten vain hätätapauksia varten. Vielä ei vain ole minkäänlaista tarvetta sellaiselle yksityisyydelle, ettei mun tartte tietää missä menevät. Puhelimetkin varmaan vaihtuvat siinä välissä, mutta eiköhän tuo seurantapalvelu ole ihan tulevaisuutta ja löydy uusistakin luureista
Lapsilla myös palvelu, että näkee missä minä olen, en kyllä tiedä että onko ne ikinä tarvinnut sitä.