mitä tekisit asemassani??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jiki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jiki

Vieras
Minulla loppuu mammaloma joulukuussa, työpaikka on odottamassa, palkka on vain todella huono, käteen jäi ennen lomaa 1160e/kk työaika 6-14 arkisin.

Perheeseemme kuuluu minä ja mies, ja nyt 5kk ja 1-5-v lapset.

Jos palaan töihin ja lapset menee hoitoon, on hoitomaksu täydet, noin 450e/kk(?) ja lapset joutuisivat hoitoon jo noin 5.15 aamulla. ei kuulosta kovin mielekkäälle ajalle herätä... ja mihin edes pääsee nuin aikaisin?? Haalareita ja ulkovaatteita ja muita vaatteita tarvitaan enenpi kuin kotihoidossa olevalle, ainakin kuvitelen näin?!?

Kun kk tulostani vähennän hoitomaksun jää reilu 700e, josta pitää vielä maksaa bensat, työmatka noin 30km suuntaansa.

ei vissiin oikein kannata töihin mennä, rahallisesti.... ja nuo pojat on niin pieniäkin vielä... mutta olen ollut jo 2-v kotona, ja suoraansanottuna, haluan jo jotain muutakin kuin olla vaan kotona lasten kanssa, vaikka siitä nautinkin...

Jos jään hoitovapaalle saan kotihoidontuen ja sisarlisän yhteensä noin 400 miinus verot. sillä me ei oikein kyllä edes tultas toimeen...

mitäs te muut tekisitte? ja ajatuksia muutenkin...

Et miehen työstä tai palkasta sano mitään. Mitä mies tienaa ja pitääkö miehenkin mennä töihin kuudeksi? Jos et halua enää kotona olla niin kannattaa tietysti töihin mennä. Taloudellisesti se on kannattavampaa kuin kotona olo. Ruokakustannuksia kuitenkin säästyy, kun lapset syö hoidossa, työmatkat otetaan huomioon verotuksessa.

Mies on töissä 24-08, miehellä jää vajaa 2000e kuussa käteen.

jos menen töihin, on bensojen ja hoitomaksujen jälkeen käteen jäävä erotus noin 200e verrattuna että olisin itse kotona hoitamassa lapsia... siihen ei tarvita sitten kun joku hoidosta saatu korvatulehdus tai muu että tarvii lääkettä yms niin miinukselle menee... on se hienoo kun on matalapalkka aloja...

[QUOTE="vieras";24440991]Töistä kertyy eläkettä ja pysyt helpommin palkattavana. Mitä sitten, jos sinua ei muutaman vuoden päästä enää huolitakaan töihin?[/QUOTE]
Luin huonosti. Pienin onkin vielä noin pieni. Kahdellasadalla et paikkaa sitä kuilua, mitä kiireen lisääntyminen tekee esim. lisääntyneisiin ruokakustannuksiin ym. Jäisin kotiin vielä.

[QUOTE="vieras";24440991]Töistä kertyy eläkettä ja pysyt helpommin palkattavana. Mitä sitten, jos sinua ei muutaman vuoden päästä enää huolitakaan töihin?[/QUOTE]

no mutta jos olisin kotona vaikkka vuoden tai puoli vuotta, ei eläkkeessä paljon tunnu... ja tuskin se vielä palkattavuudessakaan näkyy?

[QUOTE="vieras";24440995]Luin huonosti. Pienin onkin vielä noin pieni. Kahdellasadalla et paikkaa sitä kuilua, mitä kiireen lisääntyminen tekee esim. lisääntyneisiin ruokakustannuksiin ym. Jäisin kotiin vielä.[/QUOTE]

ja lapset tosiaan jo viiden jälkeen, ennen puoli kuutta hoitoon.... ei kiva?

itse olen leikitellyt ajatuksella että löytäisin osaaikaisen, noin 20h viikossa paikan, joko 4h päivässä tai 2-3 täyttä päivää viikossa, mies varmastikin pystyisi hoitamaan lapset kotona mun ollessa töissä. mä saisin vähän tuulettaa päätäni, lapset sais olla kotihoidossa, ja talous olisi turvattu. kun eikos sen kotihoidontuen saa kun lapset vaan on kotona, vaikka mä töissä olisinkin? voisiko tämä toimia?

Yhteistyössä