[QUOTE="vieras";26723165]Hataroiden ikkunoiden vaihto uusiin auttaa, samoin tiivisteiden uusiminen vähäsen. Luulen, että vieraiden "stressaantuminen" on lähinnä myötätunnon osoittamista teille, kun tietävät, että kärsitte. Kyllä sitä paljon meluisemmissakin paikoissa asutaan ja tuo on vaan kesäaikaista. Lapset ovat koulussa syksyllä taas.[/QUOTE]
Kyllä mua ainakin pännis, että toisten kakarat roikkuu meidän talon edessä meluamassa. Ei sen takia mun tarvitse vaihtaa mitään ikkunatiivisteitä, vaan ne kakarat pitäis häätää pois! Eri asia olis tietenkin, jos pennut olisivat omalla pihallansa mölyämässä, ja sieltä kantautus ääntä. Siinä tapauksessa toi ikkunoiden tiivistys on tarpeen. Lisäksi mun mielestä on törkeää, että pentujen leikit pilaavat auton niillä lentelevillä pikkukivillä.
Sulla on muutama vaihtoehto:
a) Häädä itse pennut tiehensä. Tie on MYÖS teidän, joten tekin saatte päättää, kuinka sitä käytetään. Anna vaikka vesisuihku, kun olet "pesemässä autoa".
b) Mee juttelemaan niille vanhemmille, että lapsien leikkien seurauksena auton maalipinta on kärsinyt ja se pitää uusia. Aivan sama, onko heillä vakuutusta tahi ei, he tulevat sen maksamaan. Auton maalipinnan uusiminen mielestäni maksaa useamman tonnin. Jos ne pienet kolhut eivät haittaa, voit tehdä vanhempien kanssa kompromissin, että ette uusi maalipintaa, jos pennut pysyvät poissa sen lähettyviltä >

Muutoin lasku menee heille!
c) Pistä omat lapset mölyämään niiden talon eteen! Kyllä muuttuu ääni kellossa, jos heillä on pikkuisia päikkäreillä ja melu heidät herättää >

Saavat maistaa omaa lääkettään. Tiimarista saa niitä vappupillejä, joista lähtee ihan jumalaton ääni.
d) Soita poliisille, että lapset leikkivät vaarallisesti tiellä, roskaavat, meluavat ja turmelevat omaisuuttasi leikeillään (pallopeleissä pallot osuvat autoosi). Katsele ikkunasta hymyillen, kun poliisit häätävät lapset pois. Tee temppu tarpeeksi useasti, niin varmasti menee sossuille ilmoitus, kun vanhemmat eivät kaitse lapsiaan.
e) Pyydä lasten vanhemmat teille kahville - lapset mukaan. Olkaa ystävällisiä ja yrittäkää puhua järkeä ja saamaan heidät näkemään asia teidän kannaltanne. Järjestäkää ehkä yhdessä jotain kivaa tekemistä, jotta lähentyisitte ja pahan puhuminenkin loppuisi. Ehkä grillijuhlat voisivat olla kiva idea?