Mitä tekisit jos mies löisi yhteistä lastanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hm

Vieras
Mietityttää tilanne. Sisareni jätti juuri miehensä mm. siksi että mies kannatti fyysistä rangaistusta nelivuotiaalle lapselleen. Eli lapsi sai kovaa tukistusta/läimäisyjä rangaistukseksi "ilkitöistä".

Itsellä mies joka on sitä mieltä että tukistus on paikallaan, mutta mistäs sitä tietää jos tukistukseen jää? Pian on isä läimimässä lastaan sitten? Ei ole vielä lapsia. Itse olen sen kannalla että vaikka se lyöminen ja pelolla käsittely saattaisi olla nopeampi ja tehokas ratkaisu niin silti sitä ei käytetä.

Olenko minäkin sitten muutaman vuoden kuluttua yh. koska en jaksa katsoa miten mies pomottaa lasta?

Kysymys kuuluu siis,

onko sinun miehesi lyönyt/tukistanut lastanne? Hyväksytkö?

Kerron että meillä ukko kohtelee nuorinta huonosti, lyö ja potkii kun hermostuu sen itkuista, olen ilmoituksen tehnyt lastensuojeluun nyt asiaa puihdaa miten jatko... itse olen eron kannalla ihan lasten vuoksi

Ei ole tehnyt eikä tule tekemään. Meillä on sama linja tässä asiassa.

Mutta JOS olisi sellainen tilanne, että yhdenkin kerran olisi lasta kohdellut väkivaltaisesti, mies lentäis ulos kun leppäkeihäs, eikä olis ikinä takasin tulemista.
Eikä koskaan olis enää lasten kanssa yksin.

Nostaisin hirveän haloon ja olis kyllä entinen mies.. sama ketä lasta löisi. Vaikka vierasta, tai omaansa, joka ei ole mun biolapsi siis.. mutta en kyllä hänestä osaisi kuvitella. Totta kai nämä asiat on keskusteltu ja ei olisi puolisoni, jos hyväksyisi ruumiillisen kurituksen=väkivallan lasta kohtaan.

..eli suosittelisin, että vaihdat isäehdokasta ennen lapsentekoa, jos ette pääse asiasta yhteisymmärrykseen - eli että lasta ei kuriteta fyysisesti.
se kun a) ei ole mitenkään hyödyllistä laspen kasvatuksessa, se ei sillä mitään opi b) on moraalitonta ja kummallista - miten opetat lapsellesi, että ongelmia ei ratkasita väkivallalla, jos itse käytät sitä? ja c) laitonta!
Ja just muuten uutisoitiin hesarissa tutkimusta, jonka ukaan fyysisesti kuritettujen lasten älykkyysosamäärä oli alhaisempi..! (ja kylllä, väitettiin, että tutkimuksessa oli otetu huomioon vanhempien sosioekonominen tausta)

Yhteistyössä