Mitä tekisit jos saisit kymmenen euroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulumieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulumieli

Vieras
Kävin lapsen kanssa kaupassa. Pois lähtiessämme aulassa istui vanhus, nainen, joka ojensi lapselle 10 e (lapsi on kolme vuotias) ja sanoi siinä sinulle joululahjarahaa. Minä olin ihan huuli pyöreenä ja en keksinyt ensin mitään sanottavaa, sopertelin että ei me noin paljon. Sanoi ota vaan pojalle lahjarahaa. Kyseli sitten onko siskoja tai veljiä ja minkä ikäinen lapsi on. Hetken aikaa juteltii. En tuntenut häntä. Lapsi sai pitää rahan. Kotona laitoin rahan säästöö. Tuli sellainen olo, että voi laittaa hyvän kiertoon, lahjoittaa hyvään tarkoitukseen. Niinkuin siis kysymys kuukui, mitä tekisit jos ko. tilanteessa saisit kymmenen euroa

Antaisin lapsen varmaan valita itse, haluaako ostaa joululahjaksi jotain itselleen :)

Meillä esikoinen sai papaltaan kesällä 5 euroa, tiedättekö mitä poika teki sillä? Osti pikkuveljelleen pikkuauton :heart:

Kysyisin joltain että tunteeko ihmistä, että onko täysissä ruumiin ja sielun voimissa, ettei vähiään jakele pois päähänpistosta. Pieni kylä että täällä tuntisi kyllä ja itsekin kyllä tuntisin varmaan.

No jos mummo on antanut 10e joulurahaa lapselle omasta vapaasta tahdostaan, mie menisin ja ostaisin sillä jotain pientä muksun mielen mukaan. Siihenhän se sen antoi.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
No jos mummo on antanut 10e joulurahaa lapselle omasta vapaasta tahdostaan, mie menisin ja ostaisin sillä jotain pientä muksun mielen mukaan. Siihenhän se sen antoi.
Kyllä lapsi lahjan sillä saa, tai sai jo mieleisen lehden, poikkesimme ärrällä kauppareissunjälkeen. Omasta pussista voisin laittaa vähän kiertoon hyvään tarkoitukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Antaisin lapsen varmaan valita itse, haluaako ostaa joululahjaksi jotain itselleen :)

Meillä esikoinen sai papaltaan kesällä 5 euroa, tiedättekö mitä poika teki sillä? Osti pikkuveljelleen pikkuauton :heart:

Ihana :)

Yhteistyössä