Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Yhteenvetona vois sanoa että yksikään niistä äideistä jotka tässä ketjussa paasaavat miten tärkeää päiväuni on jokaiselle lapselle ei ole joutunut valvomaan puoleen yöhön tai yli lapsensa kanssa iltaisin johtuen päiväunista. He ovat juuri näitä joiden Ville-Veerat nukkuvat 2h päiväkodissa ja illalla nukahtavat nätisti klo 21.30 tai aikaisemmin mennessä.
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka nopeasti mieli muuttuisi jos lapsi yht'äkkiä alkaisikin vavoa sinne puoleen yöhön..
Tämä ongelma onneksi on meiltä jo jo ohi, ja nyt poikani onkin ryhmässä jossa päiväunia ei nuku kukaan (täyttää kohta 4v.) he toki levähtävät ja kuuntelevat sadun, mutta sen jälkeen saa leikkiä jotain rauhallista.
Tämä tilanne verrattuna viime talveen/kevääseen on jotain niin hyvää, menemme kaikki ajoissa nukkumaan iltaisin ja koko perhe on paljon pirteämpi.
Tsemppiä ap:lle, äläkä näistä "ammattilaisista" ja muista välitä, he eivät ongelman kokemattomana tiedä mistä puhuvat, ja neuvona että tuo ongelma esiin päiväkodissa uudelleen ja uudelleen.
Juuri näin. Meillä poika on jo koululainen,mutta vieläkin ihmettelen että hengissä selvisn,oli ihan kidutusta selvitä 3 vuotta 3-4 h yöunilla raskaasta työpäivästä...
No mulla lapset ovat nukkuneet päiväunet aina ja on saattanut nukahtaa vasta kello 23.00, mutta se ei ole ollut meille ikinä ongelma. Mulla on nimittäin kokemusta myös kiukuttelevasta lapsesta, joka ei ole nukkunut päiväkodissa.
Lisäksi minulle on illalla valtavan tärkeää viettää aikaa lasteni kanssa.
Meillä mies menee nukkumaan samaan aikaan kuin lapset, minä silloin kun olen itse väsynyt, muutoin valvon ja touhuan vielä hetken. Meillä vanhemmilla on äärimmäisen harvoin aikaa kaksin, mutta perheen kanssa sitäkin enemmän. Samoin kuin jokaisen lapsen kanssa erikseen.
No muuta sehän on hienoa, oen iloinen puolestasi.
Tosin minullekin on tärkeää viettää aikaani lapseni kanssa, mutta minä teen sen mieluiten päiväsaikaan/illalla, en alkuyöstä jolloin olen itsekin jo väsynyt.
Me tuleeme kotiin iltapäivällä usein jo klo 15 aikaan, joten meillä on hienosti aikaa viettää yhteistä aikaa lapsen kanssa vaikka en jaksa kovin myöhään valvoakaan.
Nykyään menen melkon pian lapsen jälkeen nukkumaan vaikka hän aiemmin nykyään nukahtaakin, ja olenkin sitten lapsen kanssa pirteä aamulla.
Tähän voi vielä lisätä sen että vaikka itse olisinkin jaksanut valvoa ne illat sinne puoleen yöhön, niin lapsen herätys aamulla oli todella tuskaista, aamut olivat yhtä itkua ja vääntöä. oliko teilläkin näin? Ja jos olisi ollut, olisitte varmaan halunnut tehdä asialle jotain?