Mitä tekisit, kysymys vauvan nimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen

Vieras
Olemme kutsuneet vauvaa alusta asti tietyllä nimellä. En tiedä mistä nimi tuli. Nyt meillä on ristiäiset tulossa ja vieläkään ei ole nimeä tiedossa jonka antaisimme. On tietysti tämä kutsumanimi jota myös meidän neljä vuotias esikoisemme on ruennut vauvasta käyttämään ja hänen mielestään vauvan nimi ei voi olla mikään muu. Itsekin olen tykästynyt ko. nimeen. Mutta kun olen täällä kysellyt nimestä mielipidettä niin lähen poikkeuksetta se on kaikkien mielestä ihan hirveä ja lasta tullaan kiusaamaan nimen takia. Eli mitä tekisit. Antaisitko kaikesta huolimatta sen nimen vai yrittäisitkö keksi jotain muuta. Tuntuu vaan, että se on jo lapsen nimi ja jos jonkun toisen antaa niin koko lapsi muuttuu, vaikea selittää.

Siis jokaisesta nimestähän ihan varmasti joku taulapää keksii jotain jos rupeaa miettimään tai jos ei se ole nimi, se on vaatteesta, ulkonäöstä tai ihan mistä vaan. Ja moni nimi tuntuu tyhmältä mutta voi olla juuri sille lapsella sopiva ilman että se tekee lapsen tyhmäksi.

Jos se teistä tuntuu lapsen nimeltä, niin antakaa. Nimistä voi olla montaa mieltä, eikä kaikkien tarvitse siitä pitää. Etenkin jos se on joku ihan normaalinimi, eikä joku tekemällä väännetty Nico-Petteri.

Laita tämä nimi vaikka toiseksi ja keksitte etunimen, jolla kutsutte sitten muualla. Toinen nimi voi olla sitten kotioloissa vaikka se "lempinimi"..ymmärsitkö? :whistle:

Muoks. Eli vaikka Veikko Einari. Veikko kutsumanimi, kotona "lempinimi" Einari?

tarkastele nimeä myös ihan "ulkopuolisin" silmin. eli miten lapsesi voi sitä nimeään kantaa läpi elämänsä. sopiiko nimi myös aikuiselle, vanhemmalle ihmiselle? ja onko nimi outo vai kuvitteletko vain niin? kun ihan rehellisesti asiaa mietit, niin saat kyllä siihen vastauksen. ja jos tuntuu, ettei nimi oikein kestä päivänvaloa, niin eikun uutta nimeä keksimään!

Einariko? SEHÄN ON IHANAN SULOISEN POJAN NIMI!!! *tähän kohtaan sydämiä paljon* :) minä voisin ainakin antaa vauvalleni tuon nimen! TODELLA IHANA NIMI. Onneksi ei mikään Tomi, Jani tms..

Voi antakaa ihmeessä se nimi, jota jo käytätte! Tämän takia ei tulisi koskaan mieleenikään kysellä täällä palstalla oman vauvan nimest mielipiteitä. En pidä kaksplussaa näissä asioissa auktoriteettinani...

kaikesta huolimatta olisi kiva kuulla se nimikin vielä. :)

Jos nimi sopii vauvalle ja olette jo Einariin tottuneet niin miksi muiden mielipiteiden antaisi vaikuttaa?

Ei kaikille tarvitse antaa nykyajan hienostonimiä. Einari on IHANA! Onnea pojasta!

ihana. varmasti kuulee siitä jossain vaiheessa, mutta niin kuulee kaikki jostakin asiasta, kuten joku jo sanoikin. eikä mikään kaikkia miellytä. hyvä nimi, laittakaa ihmeessä.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä teen:
On tietysti tämä kutsumanimi jota myös meidän neljä vuotias esikoisemme on ruennut vauvasta käyttämään ja hänen mielestään vauvan nimi ei voi olla mikään muu. Itsekin olen tykästynyt ko. nimeen. Mutta kun olen täällä kysellyt nimestä mielipidettä niin lähen poikkeuksetta se on kaikkien mielestä ihan hirveä ja lasta tullaan kiusaamaan nimen takia.

Kyllä ainakin meillä palstan mielipide menisi perheenjäsenten mielipiteiden edelle. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerro se nimi vielä, mä en ainakaan ole nähnyt mitään paljon haukuttua viimeaikoina. Mut jos se on ihan "oikea" nimi ni miksei voisi antaa.

Einari

enpä usko, että kukaan tuon takia ketään kiusaa... nykyään kun on niin monenlaisia, erikoisiakin nimiä. ja vanhat nimethän on suosiossa nykyään. :)

Kerro se nimi vielä, mä en ainakaan ole nähnyt mitään paljon haukuttua viimeaikoina. Mut jos se on ihan "oikea" nimi ni miksei voisi antaa.

Einari

Ihan oikea nimi se on, mut ei mun makuun. Ja saahan siitä monenmoista väännettyä. Mut ei aina voi tehdä muiden mieliksi. Entä jos annatte toiseksi nimeksi? Ekaksi joku kenties lyhyempi? Ja kotona kutsutte sitten Einariksi. Vai tuleeko liian sekavaa kun "julkinen" nimi eri kuin "kotinimi"...

Einari

Laita vaan, hyvä ja suomalainen nimi. Pojan kavereina on, Arvi, Martti, Eero, Ahti.... En oo edes aatellu, että poikia jotenkin voitais kiusata.

Einari

Ihan oikea nimi se on, mut ei mun makuun. Ja saahan siitä monenmoista väännettyä. Mut ei aina voi tehdä muiden mieliksi. Entä jos annatte toiseksi nimeksi? Ekaksi joku kenties lyhyempi? Ja kotona kutsutte sitten Einariksi. Vai tuleeko liian sekavaa kun "julkinen" nimi eri kuin "kotinimi"...

SIIS SIIS SIIS...MTÄ SIITÄ MUKA SAA MONENMOISTA VÄÄNNETTYÄ?? En tajua. Te ootte outoja ihmisiä joskus.... En käsitä..

No kieltämättä tästä tulee mieleen se perinteinen hokema, mitä nyt en tähän laita, mutta enpä mä nyt usko että kukaan on niin idiootti että esim. kastetilaisuudessa sitä alkaa hokemaan. Se että kiusaa nimestä, kertoo vain sen miten idiootti kiusaaja on.

Alkuperäinen kirjoittaja kopo:

Einari

SIIS SIIS SIIS...MTÄ SIITÄ MUKA SAA MONENMOISTA VÄÄNNETTYÄ?? En tajua. Te ootte outoja ihmisiä joskus.... En käsitä..

en käsitä minäkään. ja kai nyt ihan jokaikisestä nimestä jotakin saa väännettyä, jos vääntämään haluaa ruveta! hyvä nimi lapselle, paljon parempi kuin nämä uudet ihmeelliset väännökset...

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No kieltämättä tästä tulee mieleen se perinteinen hokema, mitä nyt en tähän laita, mutta enpä mä nyt usko että kukaan on niin idiootti että esim. kastetilaisuudessa sitä alkaa hokemaan. Se että kiusaa nimestä, kertoo vain sen miten idiootti kiusaaja on.

tiedän sen hokeman mitä tarkoitat... Esikoisen nimestäkin on eräänlainen hokema, loru ja lähikaupan kassa täti muistaa sen melkein joka kerta kun käymme kaupassa!!!