Mitä tekisit (lasten huono ruokahalu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsy"

Vieras
2 koululaista. eivät tykkää mistään ruoista
Isompi kiukuttelee, ttä pitäisi tehdä sellaisia ruokia mistä hän pitää. Mutta kun ei oikein tykkää mistään. No joo, kanasta ja pastasta , mutta ei syö esim. kunnollisia pastakastikkeita, vaan haluaisi siihen tonnikalaa ja se pitää oll apalana, ei saa olla hiutaleita. kanakaan ei kelpaa aina, pitää olla just tietynlaista.

Olen hieman väsynyt. Eilen olin tehnyt tonnikalapitsan. Lapsi tuli koulusta ja alkoi kiukuttelu että ei ole koko viikolla saanut ruokaa, kun teen vain sellaisia ruokia, mistä hän ei pidä.

sanoin, että kana/broileri on epäekologisimpia ruokia, mitä on. en halua sitä tarjota kovin usein.

Meillä on ollut aurajuustoperunoita tällä viikolla, on ollut munakas (ei syö), eilen oli tonnikalaoliivipitsaa. ei kelvannut.
Esikoiselle kelpaisi pitseriasta haettu pitsa ja heseltä haetut hampurilaiset.

Itse olin samanlainen esimurrosiässä, kaikki ruoka yökötti. Pienenä hän söi kaikkea, aivan kaikkea. Tuolloin oli vielä rahaa käydä jopa aika usein hyvissä ravintoloissa, kun asuimme vielä vuokralla.

Sitten valittaa siitä, että meillä on melkein aina vain yhtä leipää. Mutta silti leivän pitäisi olla tuoretta. Jos ostaa monenlaisat leipää, ja pieni perhe, nin eihän leipä silloin voi olla tuoretta. Kun se kuluu hitaasti.

Itse pidän vain tuoreesta leivästä, joten meillä on usei vain yksi paketti, joka syödään samana päivänä, ja sitten taas uutta.

Minä olen aika uupunut tähän muonittajan rooliin. Voi kun pääsisi jonnekin vikoksi, että saisi valmista lämmintä rukaa 5 kertaa päivässä, pistämättä tikkua ristiin sen eteen.

Eilen sen olisi pitänyt olla jauhelihapitsaa. sanoin että neiti on hyvä ja menee kauppaan, ostaa jauhelihaa ja tekee pitsaa. Että meillä ei ole sisäkköä, jolla olisi koko päivä aikaa käyttää kauppoihin ja kaikille mieluisan ruoan valmistamiseen.

Olenko kauhea äiti?

Miten muut jaksatte perheen äidin roolin?

Ihan oikein toimit, ei koulussakaan kuunnella tuollaisia marinoita vaan kaikkea ruokaa opetellaan syömään. Liian valikoituneet ruokailutottumukset aiheuttavat muissakin lapsissa ihmetystä. Ja jotkut lapset eivät ole kouluun tulessaan syöneet (purreet) mitään kiinteää vaan perunankin syönti pitää opetella. Ei voi muuta kuin ihmetellä, mitä nämä lapsoset ovat syöneet elämänsä ensimmäiset vuodet:O

meillä oli kotona aikonaan tyyli että jos ei se mitä äiti teki kelvannut sitten sai ihan ite alkaa kokkaamaan.... ja yllättäen ne äidit eväät alko kelpaamaan parin nälkäpäivän jälkeen.
nyt olen pienestä asti opettanu omilleni että jos ei tarjottu ruoka kelpaa niin sitten ollaan syömättä seuraavaan tarjotttuun ruokaan asti.

ei missään nimessä pidä ruveta passaamaan ja hyppimään lasten mielenmukaan.

meillä oli kotona aikonaan tyyli että jos ei se mitä äiti teki kelvannut sitten sai ihan ite alkaa kokkaamaan.... ja yllättäen ne äidit eväät alko kelpaamaan parin nälkäpäivän jälkeen.
nyt olen pienestä asti opettanu omilleni että jos ei tarjottu ruoka kelpaa niin sitten ollaan syömättä seuraavaan tarjotttuun ruokaan asti.

ei missään nimessä pidä ruveta passaamaan ja hyppimään lasten mielenmukaan.

Just näin. Ja meillä syödään kaikkea ja monipuolisesti. Salaattiakin on oltava.

Yhteistyössä