Mitä tekisit/ olisit mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mööh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mööh

Jäsen
28.04.2008
303
2
18
Elikkäs, tilanne on tämä: olemme mieheni kanssa olleet yhdessä reilut kymmenen vuotta, joista yksi erossa (noin 1,5v sitten palasimme taas yhteen). Suhde karitui silloin siihen, kun mieheni jäi kiinni pettämisestä (olimme kuitenkin yhdessä vuosia vielä sen jälkeen, luottaa en enää osannut silloin kun hän oli viihteellä), en päässyt siitä vain ylitse, eikä hän ikinä tehnyt kotimme/ lapsenhoidon yms. eteen yhtään mitään.

Nyt odotan toista lastamme. Olimme käymässä ravintola kierroksella muutama viikko sitten. Istuin pöydässä ystäväni kanssa ja mieheni ei kertaakaan käynyt kysymässä/juttelemassa kanssani illan aikana. Huomasin naisen joka yritti miestäni iskeä ja he viihtyivätkin jutellen pitkään yhdessä. Olenko nyt ihan ylitsepääsemättömän mustasukkainen turhasta, kun mietin vain, mitä olisi mahdollisesti tapahtunut, jos en olisi itse mennyt mieheni luokse ja lähtenyt hänen kanssaan kotiin. Ja kyllä, hän oli ihan päissään (vaikkei sillä voikkaan mitään puolustella). Ravintolassa muuten siis paljon tuttuja, joten sinällään ei koko ajan tarvitsekkaan viettää aikaa minun kanssani. Jäi vain sellainen olo, että mitähän olisi käynyt jos en olisi ollut paikalla. Ja miksi hän unohtaa olemassa oloni täysin, kun on humalassa (siis ei tule kysymään haluanko juotavaa, tai miten ilta menee tms.)

Olenko syystä mustis, vai kummitteleeko vain tuo menneen elämän pettäminen mielessä? Olisitko sinä mustis/ vihainen?

Mies ei ikinä tehnyt mitään lastenhoidon ja kodin eteen ja odotat toista lasta tälläiselle miehelle?! Kuulostaa kauhealta minusta. Mutta asiaan: kuulostaa ihan aiheelliselta mustasukkaisuudelta tuossa tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja mööh;27905529:
Elikkäs, tilanne on tämä: olemme mieheni kanssa olleet yhdessä reilut kymmenen vuotta, joista yksi erossa (noin 1,5v sitten palasimme taas yhteen). Suhde karitui silloin siihen, kun mieheni jäi kiinni pettämisestä (olimme kuitenkin yhdessä vuosia vielä sen jälkeen, luottaa en enää osannut silloin kun hän oli viihteellä), en päässyt siitä vain ylitse, eikä hän ikinä tehnyt kotimme/ lapsenhoidon yms. eteen yhtään mitään.

Nyt odotan toista lastamme. Olimme käymässä ravintola kierroksella muutama viikko sitten. Istuin pöydässä ystäväni kanssa ja mieheni ei kertaakaan käynyt kysymässä/juttelemassa kanssani illan aikana. Huomasin naisen joka yritti miestäni iskeä ja he viihtyivätkin jutellen pitkään yhdessä. Olenko nyt ihan ylitsepääsemättömän mustasukkainen turhasta, kun mietin vain, mitä olisi mahdollisesti tapahtunut, jos en olisi itse mennyt mieheni luokse ja lähtenyt hänen kanssaan kotiin. Ja kyllä, hän oli ihan päissään (vaikkei sillä voikkaan mitään puolustella). Ravintolassa muuten siis paljon tuttuja, joten sinällään ei koko ajan tarvitsekkaan viettää aikaa minun kanssani. Jäi vain sellainen olo, että mitähän olisi käynyt jos en olisi ollut paikalla. Ja miksi hän unohtaa olemassa oloni täysin, kun on humalassa (siis ei tule kysymään haluanko juotavaa, tai miten ilta menee tms.)

Olenko syystä mustis, vai kummitteleeko vain tuo menneen elämän pettäminen mielessä? Olisitko sinä mustis/ vihainen?

No en syyllistäisi sinua turhasta mustasukkaisuudesta, pettäminen on sellainen asia josta ei luultavasti ikinä pääse yli täysin.

Ja en ymmärrä miten olette päätyneet yhteen, jos miehesi ei ole osallistunut yhteiseen arkeen millään muotoa?

Ja kyllä, olisin mustasukkainen ja vihainenkin hänen välinpitämättömyytensä takia.

Siis se oli syy miksi erottiin, mut yhteen palattuamme on kyllä ollut mukana arjen hommissa ja ollut muutenkin todella esimerkillinen isä. :) Nyt ei siihen asiaan ole valittamista, vaan tuota juurikin mietin, että onko miehen käyttäytyminen alkon kanssa "normia" vai syytä olla mustasukkainen. Ja voiko olla mahdollista että pelkoni toteutuu. (ja kyllä olen puhunut miehilleni tästä, mutta ei jotenkin ihan täysin tunnu sisäistävän asiaani)

Alkuperäinen kirjoittaja mööh;27905752:
Siis se oli syy miksi erottiin, mut yhteen palattuamme on kyllä ollut mukana arjen hommissa ja ollut muutenkin todella esimerkillinen isä. :) Nyt ei siihen asiaan ole valittamista, vaan tuota juurikin mietin, että onko miehen käyttäytyminen alkon kanssa "normia" vai syytä olla mustasukkainen. Ja voiko olla mahdollista että pelkoni toteutuu. (ja kyllä olen puhunut miehilleni tästä, mutta ei jotenkin ihan täysin tunnu sisäistävän asiaani)

Tuo, että hän vetää samassa baarissa ilomielin "perseet olalle", muttei edes liity sinun seuraasi (itse tosin tuskin edes haluaisin viinalta löyhkäävää miestä samaan pöytään), vaan tekee mielummin tuttavuutta muiden ihmisten kanssa, se on jokseenkin outoa. Jos kuitenkin yhdessä ulos lähditte, miksei hän viettänyt kanssasi aikaa?

Silloin kun sinua petti, oliko ns. kännisekoilu? Ei se humalatila tietenkään ole mikään tekosyy millekään toiminnalle, pitää sitten osata ottaa sitä tahtia kun oma pää pysyy hommassa mukana.

Oli kännisekoilu/ sekoilut silloin muinoin. Tietää että on jonkin sortin ongelma pysyä kohtuudessa, jos kirkkaisiin viinoihin koskee. Silloin ei mitään ongelmia, jos vain oluita/ lonkeroita juo. Usein vain ne mies puolisten ystävien kantamat viinapaukut tulee hänellä juotua, kun eihän niitä juomatta kehtaa jättää. Ja siinä sitten taas ollaan.

Ja on kyllä tietoinen, jos yhtään mitään sählää enää päissään, niin siinä vaiheessa lähden lopullisesti, ilman että edes keskustelen asiasta. Eihän tuo onneksi hirveän usein missään käy (ehkä kerran kk-kerran 2kk), mutta eihän se kuin kerran tarvitse, että jotain typerää tekee. Tiedän, että on tyhmää maalata piruja seinille, mutta kyllä ne asiat vaan kalvavat mieltä.

No ei se mun mielestä mulkku ole. Ongelma tässä nyt vain oli tuo alkoholin käyttö baarireissuilla. Jos sekään? Kun en nyt selvyyttä omista ajatuksistani saa.
Kotona on suureksi avuksi ja päivittäin touhuaa esikoisemme kanssa, niin kuin normaalit isät tekevät.

Olet oikeassa, että ne asiat varmasti kalvavat mieltä ja niistä on melkeinpä mahdotonta päästä eroon ellei sitten tapahtuisi jonkin sortin muistinmenetys. Noin muuten, ihmismieli vain toimii niin että kun jotain negatiivista tapahtuu se jää alitajuntaan.

Enkä itse menisi soimaamaan sinua siitä, että maalaat piruja seinille. Miehesi töppäsi ja hänen on myös käsitettävä se että vaikka oletkin anteeksi antanut, pelko siitä että tämä voisi tapahtua uudelleen on mielessäsi ja luultavasti vielä todella, todella kauan.

Sinuna pitäisin silmällä miehesi alkoholinkäyttöä, en nyt tarkoita että kyttäät kuin haukka jokaista liikettä, mutta kyllä asiasta voi huomauttaa ja pitääkin! Kenenkään ei tarvitse, varsinkaan kun lapsia on myös perheessä, elää siinä pelossa että meneekö se sen rajan yli vai ei.

Hyvä kuitenkin että olet tehnyt selväksi miehellesi, että jos uusia töppäyksiä tulee niin se oli ehdottoman varmasti siinä. Jos miehesi arvostaa sinua ja teidän perhettä, hän kyllä oppii yhdestä virheestä eikä toista sitä. Ja jos se vaara piilee alkoholissa, hän tajuaa omatoimisesti vähentää sen käyttöä.

Ja sinä ilmeisesti tyhmä. Viina on viisasten juomaa ja jos sen alaisena ei osaa olla niin saa syyttää ihan vaan itseään. Kyllä se sua taas kohta pettää, viimeistään kun kyllästyy.. Ei tiikeri raidoistaan pääse.

Niin olenkin seuraillut alkoholin käyttöä ja tulen seuraamaankin. Kyllä sille puhuin tuon viime ravintola käynnin jälkeen ja ymmärsi asian. En nyt suhteen kuitenkaan halua kaatuvan yhteen tyhmään juttuun, kun kaikki muu kuitenkin hyvin. Puhumme asioista, molemmilla tarvittaessa omaa aikaa, lapsen kasvatukseen osallistuu kummatkin suhteellisen samoilla linjoilla. Kotia hoidetaan yhdessä. Sanoisinkin, että normi arjessa minä olen se hankalampi puoli. :)
Pähkäilen tässä vaan sitä, että onko se aina jatkossa jännitettävä miehen reissuja, vai voiko siitä päästä jotenkin yli? Enkä todellakaan usko että olisi menossa tieten tahtoen pettämään, on niin innoissaan kuitenkin uudesta vauvasta ja uudesta elämästämme.

Kiitos ~fruity~ kommenteista. :) Eiköhän se tästä vielä suttaannu, kunhan vähän vielä selitän kantaani lisää.
Iloista lauantaita kaikille! Luen kyllä mielelläni vielä jos jollain jotain kommentoitavaa.