Mitä tekisit tässä tilanteessa (eskariasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syksy pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ilmeisesti täällä on hankala eläytyä siihen tilanteeseen, että kavereita ei tosiaankaan ole paljon. Viisi kilsaa on pitkä matka pikkutytöille. Mun elämää olis helpottanut, jos tytöistä olis saatu bestikset. Tän naapurin tytön muut kaverit asuu kylällä, joten enpä tiedä, jaksaako pitää yhteyttä, kun meidän likka on kätevästi naapurissa. Sitäpaitsi omasta päikästä ei ole oikein löytänyt kavereita, koska on johtajatyyppiä, ja sitähän ei kaikki sulata.

Oikeastiko lapsesi on sellainen, ettei osaa olla kaveri toiselle jos toisella on muitakin ystäviä?

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Mun tyttö on leikkinyt tän tytön kanssa, ei ne mitään vieraita ole. Mutta nyt synttäreillä ei mun tyttöni viitsinyt leikkiä niiden muiden kanssa, koska tää tyttö ei tehnyt selväksi, että he ovat bestiksiä. Sanoin tytölleni, että syksyllä täytyy mennä aktiivisesti mukaan ja näyttää tytöille, että ketkä ovat parhaat kaverit.
Voi hyvänen aika, laskethan sinä leikkiä nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
ilmeisesti täällä on hankala eläytyä siihen tilanteeseen, että kavereita ei tosiaankaan ole paljon. Viisi kilsaa on pitkä matka pikkutytöille. Mun elämää olis helpottanut, jos tytöistä olis saatu bestikset. Tän naapurin tytön muut kaverit asuu kylällä, joten enpä tiedä, jaksaako pitää yhteyttä, kun meidän likka on kätevästi naapurissa. Sitäpaitsi omasta päikästä ei ole oikein löytänyt kavereita, koska on johtajatyyppiä, ja sitähän ei kaikki sulata.

Oikeastiko lapsesi on sellainen, ettei osaa olla kaveri toiselle jos toisella on muitakin ystäviä?

No, tiedäthän sinä, mitä tapahtuu jos tyttöjä on enemmän kuin kaksi. Naapurin tytöllä on pikkusisko, mutta ei niiden leikeistä tullut mitään kolmestaan ja sanoinkin äidilleen, että voisi jättää pikkusiskon pois, kun tulee meille. Muistan itsekin, miten ihanaa oli, kun oli se oma bestis, eikä siihen muita tarvittu.

Voi ei! Jos lapsi on johtajatyyppiä niin ethän sinä äitinä voi enää ainakaan kannustaa lisäämään lasta omaa valtaansa! Tossa tilanteessa perun sanojani. Täytyisi ennemmin opetella leikkimään kaikkien kanssa, näki heitä usein tai ei. Ihan ekana kerrot tytollesi, että naapurin tytöllä ja myös hänellä on oikeus leikkiä muidenkin kanssa eikä vain kahden. Eikä kukaan voi yksipuolisesti määräillä kenen kanssa leikitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eiköhän niistä tytöistä olis jo tullu bestikset, jos olis tullakseen, kun kerran naapureina asutte

Kyllähän ne periaatteessa on, mutta naapurin tyttö on löytänyt kavereita sieltä päikkäryhmästä, josta tulee eskariryhmä, ja minua huolettaa se, että en tiedä, miten saada hänet ja äitinsä sitoutumaan olemaan meidän tytön bestis. Koska vaihdoin päikkää hänen takiaan.

Meillä menee kaverit uusiksi kun lapsi siirtyy eskariin, mutta ei tulisi mieleenkään viedä muualle kun lähimpään.

Siitä se kaveripiiri alkaa muodostumaan ja muihin voi pitä yhteyttä eskarin ulkopuolella.

Mitä jos toinen tyttö vaikka muuttaisi muualle? Ihan älytöntä tehdä valintoja yhden kaverin perässä.

No, tiedäthän sinä, mitä tapahtuu jos tyttöjä on enemmän kuin kaksi. Naapurin tytöllä on pikkusisko, mutta ei niiden leikeistä tullut mitään kolmestaan ja sanoinkin äidilleen, että voisi jättää pikkusiskon pois, kun tulee meille. Muistan itsekin, miten ihanaa oli, kun oli se oma bestis, eikä siihen muita tarvittu.

Sinä et varmaan ole tosissasi oikeasti. Jos olet niin olet kyllä hyvin heikko sosiaalisilta taidoiltasi ja melkein veikkaisin, ettet ole kovin paljon opiskellutkaan. Onko sulla vielä hyvät välit bestiksesi kanssa? Pitävätkö naapurit sinua mukavana ihmisenä? Entä sukulaiset, ystävät? Et voi elää omaa elämääsi lapsesi kautta! Anna hänen tehdä itse omat valintasi, vaikka sinulta olisi jäänyt jotain tekemättä/kokematta. Heijastat lapseesikin omia pelkojasi siitä, että jää yksin... Suhtaudu rohkeasti tulevaisuuteen. Älä opeta lapsellesi, että jonkun ihmisen voisi omistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eiköhän niistä tytöistä olis jo tullu bestikset, jos olis tullakseen, kun kerran naapureina asutte

Kyllähän ne periaatteessa on, mutta naapurin tyttö on löytänyt kavereita sieltä päikkäryhmästä, josta tulee eskariryhmä, ja minua huolettaa se, että en tiedä, miten saada hänet ja äitinsä sitoutumaan olemaan meidän tytön bestis. Koska vaihdoin päikkää hänen takiaan.

:p te ootte varmaan sit ja bestiksiä tytön äitin kaa kun asutte oikeen naapureina?

Ei mut oikeasti: Miusta on paljon parempi neuvo se,että ihan kaikki täytyy ottaa leikkiin mukaan :heart: Eikä mikään bestikseksi pakotus-ssyteemi,ja just komenteleva johtajatyyppi huomaa kyllä pian jäävänsä aika yksin,valitettavasti.

Yhteistyössä