mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap...

Vieras
Olen aloittanut opiskelut alkuvuodesta, nyt olen 30 ja 8 vuota kotiäitinä, lapsia 4. Opiskelen niin tiiviissä tahdissa, ettei poissaoloihin olisi varaa.

Pienet aloittivat päiväkodin sit myös alkuvuodesta. Ja sovittiin miehen kanssa, että hän jää kipeiden lasten kanssa kotiin.
Kuume nousi ti iltana lapselle, joten oli ke ja to pois töistä, haki lapun töihin ja ilmoitti heti pomolleen.

Tänään tuli sit viestiä pomolta, et antaako hän paikan jollekin, jolla olis motivaatiota ja aikaa tehdä töitä? Ja vittuilua et et onko hän ainoa huoltaja, ja eikö lapsia saa hoitoon. No ei saa, tarhaan ei kuumeista lasta voi viedä, ja yks kuumeeton päivä olis suotavaa. Sekä kaikki isovanhemmat ovat työelämässä.

Mies laittoi viestiä ettei hän piruuttaan pois ole, vaan kipeiden lsten kanssa.

WTF, kun mä olen käsittäny, et kotiin voi jäädä 3-4 päivää alle 10 vuotiaan hoidon järjestämiseksi?

Joskus oli semmoinen sääntö, että voi jäädä hoitamaan sairaita lapsia, jos puoliso on ANSIOTYÖSSÄ kodin ulkopuolella sillä aikaa. en tiedä koskeeko kaikkia aloja.

kyllä voi jäädä. Pomolle voi ystävällisesti sanoa, että jos potkut antaa niin liiton asianajajat ottaa yhteyttä. Ois täysin LAITON irtisanominen. Ja turha edes uhkailla moisella. 3 päivää saa olla pois. :)

[QUOTE="vieras";25583859]Joskus oli semmoinen sääntö, että voi jäädä hoitamaan sairaita lapsia, jos puoliso on ANSIOTYÖSSÄ kodin ulkopuolella sillä aikaa. en tiedä koskeeko kaikkia aloja.[/QUOTE]

Mun miehen alan tessissä sanotaan näin.

Työpaikasta (vaiko työehtosopimuksesta?) riippuu käsittääkseni se, koskeeko tuo 3 päivän palkallinen poissaolo-oikeus sairaan lapsen hoitoa (tai sen järjestämistä) varten ihan kaikkia, vaiko vain niitä joilla on puoliso ansiotyössä.

Itse opiskelevana äitinä olen joutunut joskus jäämään kotiin siksi, ettei mieheni olisi palkallista lapsenhoitovapaata saanut.

Aika mulkku pomo.

Me ollaan pari kertaa jouduttu ottamaan hoitaja lapselle kotiin samssa tilanteessa, vaikka mun miehellä ihan ymmärtäväinen pomo onkin. On vaan ollut liikaa sairasteluja ja opiskellessa kun ei tosiaan aina vaan voi olla pois. Eipä ole sekään ihan helppoa (saada joku kipeää lasta hoitamaan), mutta onneksi asutaan pk-seudulla eli tarjonta on laajaa.

No jatkossa ainakin yrittäisin vuorotella niiden poissaolojen kanssa, siis että myös se opiskelija olis välillä niiden sairaiden lasten kanssa. Tietysti laitonta tuollainen uhkailu ja epäasiallista käytöstä työnantajalta. Ymmärrän että varmasti on opiskelijalla tilanteita ettei voi olla pois mutta luulisin että kuitenkin myös se opiskelija voisi olla pois jossain tilanteessa kuitenkin helpommin pois kuin se joka ansiotyössä. Eli itse olisin varmaan ap:n tilanteessa silloin ku se vain suinkin mahdollista sairaiden lasten kaa kotona ja sit kun ei mitenkään oo mahdollista olla pois niin mies jäisi kotiin.

Työpaikasta (vaiko työehtosopimuksesta?) riippuu käsittääkseni se, koskeeko tuo 3 päivän palkallinen poissaolo-oikeus sairaan lapsen hoitoa (tai sen järjestämistä) varten ihan kaikkia, vaiko vain niitä joilla on puoliso ansiotyössä.

Itse opiskelevana äitinä olen joutunut joskus jäämään kotiin siksi, ettei mieheni olisi palkallista lapsenhoitovapaata saanut.

Ymmärsin kyllä, että ap:n mies oli palkalliset päivät omalla ilmoituksella jo käyttänyt. Sen jälkeen lääkärin sairasilmoituksella on oikeus jäädä hoitamaan sairasta lasta, ihan kuten itselläkin tulee olla sairaspoissaolosta ilmoitus.

Ja kun monet korostaa, että pitää olla ansiotyössä... Melko kyseenalainen sopimus. Mites sit kun minäkin olen koulutuksessa, työvoimapoliittisessa sellaisessa ja meillä pätee tuo ihan sama sääntö, 2 päivää pois omalla ilmolla, sen jälkeen on oltava lääkärin todistus oli sit kipeenä itse tai lapsi. Muuten loppuu työttömyyskorvaus ja muuten loppuu koulutuskin siihen! JOs ap:lla on sama sääntö?

Olen aloittanut opiskelut alkuvuodesta, nyt olen 30 ja 8 vuota kotiäitinä, lapsia 4. Opiskelen niin tiiviissä tahdissa, ettei poissaoloihin olisi varaa.

Pienet aloittivat päiväkodin sit myös alkuvuodesta. Ja sovittiin miehen kanssa, että hän jää kipeiden lasten kanssa kotiin.
Kuume nousi ti iltana lapselle, joten oli ke ja to pois töistä, haki lapun töihin ja ilmoitti heti pomolleen.

Tänään tuli sit viestiä pomolta, et antaako hän paikan jollekin, jolla olis motivaatiota ja aikaa tehdä töitä? Ja vittuilua et et onko hän ainoa huoltaja, ja eikö lapsia saa hoitoon. No ei saa, tarhaan ei kuumeista lasta voi viedä, ja yks kuumeeton päivä olis suotavaa. Sekä kaikki isovanhemmat ovat työelämässä.

Mies laittoi viestiä ettei hän piruuttaan pois ole, vaan kipeiden lsten kanssa.

WTF, kun mä olen käsittäny, et kotiin voi jäädä 3-4 päivää alle 10 vuotiaan hoidon järjestämiseksi?

työn antaja! mutta ei mitään lue lakia ja kerro pomolles, jos noin iii niin sano että työ kokemusta saan kyllä muualtakin töitä ei tarvitse sinun käskyjäs kuunnella!

Yhteistyössä