Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuleva äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuleva äiti"

Vieras
Eli minulla on murtunut selkäranka noin kolme vuotta sitten. Murtumisen johdosta selkäranka on taipunut sisällepäin ja joskus kun tulen raskaaksi se tulee painamaan kohtua/emätintä. Lääkäri sanoi että jos aijon synnyttää alakautta joko häntäluuni joudutaan murtamaan pois lapsen tieltä, koska luu voi ponnistusvaiheessa murtaa lapselta luita. Keisarinleikkaus on myös vaihtoehto, mutta pelkään että jotain tapahtuu ja en pysty ikinä saamaan toista lasta. Raskauden suunnittelu olisi nyt ajankohtainen niin haluaisin hyviä neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä.

No jos haluat lapsia niin eikö se yksi ole parempi kuin ei mitään? Ja tarkoitatko, että sektiossa kävisi jotain jonka vuoksi et voisi saada toista lasta, vai että selkäongelmasi takia yksi kuormittaisi elimistösi loppuiäksi?

Yritä, jos koet että selviät raskaudesta itse hengissä.

Pelkään, että kohtu vaurioituu niin pahasti etten voi saada toista lasta. Tietenkin olen kiitollinen yhdestäkin mutta kun pienestä asti ollut se kuvitelma että saan vähintään kaksi lasta niin siitä on vaikea päästää irti

Mun äidillä on häntäluu murtunut jotenkin kummallisesti ja se todettiin vasta synnytyksen jälkeen. Olisi kuulemma ollut ehdottomasti sektion paikka, jos olisivat sen etukäteen tienneet. Pahimmillaan olisi voinut aiheuttaa lapselle aivovamman.
Mulla itselläni murtui häntäluu toisessa synnytyksessä. Oli aika kipeä (ei siis koko ajan, vaan esim. kovalla istuessa ja välillä kun nousi vaikka sohvalta, useimmiten just ylös noustessa) yli puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Seuraava lapsi on suunnitteilla ja lääkäri sanoi, että häntäluun tilannetta katsotaan sitten ennen synnytystä miten se on luutunut ja mitä tehdään, sektiota en halua. Lantio on mulla muutenkin kapea ja häntäluu vähän niin kuin väärinpäin, tulee osittain eteenpäin jo ennestään. Se murtaminen ei ole kuulemma niin kamalaa miltä kuulostaa, mutta voi olla todella kivulias pitkänkin aikaa.

[QUOTE="tuleva äiti";25951914]Pelkään, että kohtu vaurioituu niin pahasti etten voi saada toista lasta. Tietenkin olen kiitollinen yhdestäkin mutta kun pienestä asti ollut se kuvitelma että saan vähintään kaksi lasta niin siitä on vaikea päästää irti[/QUOTE]

Elämähän ei mene niinkuin on suunnitellut, tiedät sen itsekin :) Jos käy ikävästi ja lapsiluku jää yhteen, niin ainakin hän on enemmän kuin toivottu. Uskon että silloin osaat olla enemmän kuin kiitollinen, että saat edes sen yhden. Sitten toki on adoptiot ja nämä, jos lapsilukua haluaa kasvattaa ja ei-biologisetkin kelpaa.

No tuossa tilanteessa en edes harkitsisi asiaa vaan ehdottomasti sektio. Sektioita tehdään paljon ja harvemmin siinä niin käy ettei enää voisi lapsia saada. Kuitenkin voit olla onnellinen jos sinulle yksikin lapsi suodaan :)

Uusimmat

Yhteistyössä