Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venlah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venlah

Vieras
Asumme vuokralla kerrostalossa 6. kerroksessa. Kyse on naapureista jotka asuvat 3. kerroksessa.
Juhannuksena ryyppäsivät viikon ja mölysivät joka yö parvekkeellaan ja joivat aamuun asti. Nyt oli taukoa siitä lähtien mutta juuri äsken alkoi taas samoilta ihmisiltä sama homma.
Aikuiset ihmiset juovat ja pitävät kamalaa meteliä parvekkeellaan, ihan ihmeellistä mölyämistä. Äskenkin joku nainen huusi suoraa huutoa ja nauroi päälle. Koko asuinalue kaikuu ja raikuu. En ymmärrä miksi heidän seinänaapurinsa kestävät tuota.
Pidän parvekkeen ovea auki joten möly kuuluu meillekin tänne kuudenteen kerrokseen vaikka mölyävät siis kolmosessa. Ikkunat auki joutuu helteellä nukkumaan niin möly kuuluu yöllä makkariinkin, kuten juhannuksena. Koirat häiriintyvät ja ovat koko ajan varuillaan. Ottaa mielettömästi päähän.
Kysymys kuuluukin et mitä tekisit tässä tilanteessa vai tekisitkö mitään?
En millään haluaisi poliiseja soittaa kun tuntuu jotenkin ehkä väärältäkin mut eivät tosiaankaan huomioi kerrostalon tai lähitienoon muita asukkaita koska tuo todellakin kuuluu ympäri tätä asuinaluetta.
En tiedä tarkkaa asuntoa mistä tuo meteli kuuluu mutta tiedän et tulee 3. kerroksesta kun heiluvat partsilla.
Jos joutuisin poliisit soittamaan myöhemmin niin täytyykö mulla olla tarkka asunnon numero ja sukunimi tiedossa vai riittääkö et sanon et tulevat kuuntelemaan tuohon pihaan?
Sitä en tajua miten jotkut ihmiset kehtaa. Itse en voisi koskaan häiriköidä naapureita tuolla tavalla. Mikseivät ryyppää asunnossa sisällä vaan tulevat kovaäänisesti tuohon parvekkeelle huutamaan :(

Ja jatkan vielä. Tuohan on muiden liiallista häiritsemistä joka on kielletty ihan järjestyssäännöissä muulloinkin kuin hiljaisuusaikana joka alkaa muuten 29min. päästä :/

[QUOTE="argh";30066167]22 jälkeen voit soittaa hyvin poliiseille..
Ja soita, koska muutenhan tuo on hyväksyttävää käytöstä heidän mielestä kun ei kukaan valita. ;)[/QUOTE]

Näin taidan tehdä. Mutta ihmettelen et miksei kukaan muu ole soittanut virkavaltaa paikalle jo aiemmin? Varmasti kuuluu joka puolella tätä taloa, varsinkin seinänaapureille.
Tiedän siitä ettei kukaan ole soittanut aiemmin poliiseja koska remuavat aina tuossa parvekkeella aamuun asti ja pullot kolisee..

Kyllä minä ennemmin laittaisin parvekkeen oven ja ikkunat kiinni, kuin vaivaisin poliisia tuollaisella asialla. Jos siis sillä melutason saa sen verran matalammalle, että pystyy nukkumaan. Maanantaina valittaisin sitten isännöitsijälle/taloyhtiön hallitukselle. Eihän ne poliisit kuitenkaan häätöä häiriköille hommaa, hoitaa vaan akuutin tilanteen.

Näin taidan tehdä. Mutta ihmettelen et miksei kukaan muu ole soittanut virkavaltaa paikalle jo aiemmin? Varmasti kuuluu joka puolella tätä taloa, varsinkin seinänaapureille.
Tiedän siitä ettei kukaan ole soittanut aiemmin poliiseja koska remuavat aina tuossa parvekkeella aamuun asti ja pullot kolisee..

Ihmisillä on korkea kynnys soitella sinne hätänumeroon. Juhannuksena on voinut hyvinkin olla seinänaapurit muualla juhannuksen vietossa.

Tee nyt ainakin kirjallinen valitus isännöitsijälle. Anoppi tuossa on valitellut naapureidensa juhlimista ja samaa kuulema tekeävt naapuritkin, mutta eipä heistäkään kukaan ole saanut poliisille soitetuksi.

Voi myös isännöitsijälle jättäöä valituksen. Siihen tarttet kyllä tarkat tiedot milloim, missä asunnossa ja mieluiten vielä toisen naapureiden todistuksen. Saavat sit valituksen. Riippuu onko vuokra vai oma, onko valituksesta hyötyä.

Vuokra-asunto on. En viittis lähteä keräämään mitään allekirjoituksia kun ei tiedä ovatko tuttuja muiden naapurien kanssa. voiko isännöitsijälle laittaa valitusta vain minulta..

Mä alottaisin siitä, että menisin käymään oventakana. Ja olen näin siis aina tehnytkin, kun olen pitänyt naapureita häiriönä.

Joko he ottavat sen hyvällä vastaan ja rauhoittuvat, tai sitten eivät. Tätäkin olen kohdannut. Mutta siinä tapauksessa sitten vain poliisiin yhteyttä. Tosin heillä on kyllä kiireellisempääkin tekemistä monasti, joten saattaapi olla, että joudut sen pari tuntia silti odottamaan.

Mä alottaisin siitä, että menisin käymään oventakana. Ja olen näin siis aina tehnytkin, kun olen pitänyt naapureita häiriönä.

Joko he ottavat sen hyvällä vastaan ja rauhoittuvat, tai sitten eivät. Tätäkin olen kohdannut. Mutta siinä tapauksessa sitten vain poliisiin yhteyttä. Tosin heillä on kyllä kiireellisempääkin tekemistä monasti, joten saattaapi olla, että joudut sen pari tuntia silti odottamaan.

Mietin tätäkin mutta sit myös sitä et ottaako ne sit silmätikuks niin kauan kuin samassa talossa asutaan..en usko et ottavat hyvällä ovelle menoa, semmosta tuo meno tuolla taas on.

Edelleen ihmettelen sitä miten joku/jotkut voi olla niin itsekkäitä et mesovat miten tahtovat muista välittämättä..

Ei tartte lähteä hiipimään. Sanot vain että passaa tulla kuuntelemaan, kyllä poliisit asunnon löytävät. Jos teillä on alaovi lukossa menet avaamaan sen poliiseille tietty. Jokaisella on oikeus kotirauhaan.

1 tai 2 kertaa menis vielä mutta kyllä sitten alkais kiehumaan. Meillekin kuuluu mölinää öisin ton hiton jalkapallon takia, onneks se loppuu koht.

Mut kirjoittaisin niille lapun ystävällisesti eka että hei, metelinne häiritsee. Jos ei auta niin menisin oven taakse kun bileet käynnissä jonka jälk tarvittaessa soittaisin poliisin, ja ihan joka kerralla.

Saat kyllä tietää helposti, mistä asunnosta meteli kuuluu kun paikallistat parvekkeen ja yleeensä kerrostaloissa kerrokset on samanlaisia ja vertaat vain oman parvekkeen sijaintiinsi missä parveke ja asunto on. Itse ottaisin ensin yhteyttä isännöitsijään ja pakkohan tuollaisen on myös muita asukkaita häiritä, jos eivät umpikuuroja ole. Liian helposti ihmiset vaan kärsivät eivätkä viitsi tehdä asialle mitään. Itse en tuollaista kuuntelisi.

Siis pidät ikkunoita ja parvekkeen ovea auki kuumimpaan aikaan päivästä? Eihän tuossa ole mitään järkeä, jos haluat asunnon pysyvän hiukan viileämpänä esim. öisin. Ilmastointilaiteostoksille, niin helpottaa eikä ärsytä niin kauheasti naapureiden tekemisetkään. Et voi valitusta tehdä jos lopettavat sen 22 mennessä. Mitä muihin talon asukkeihin tulee, niin ehkäpä eivät loju sisätiloissa kyyläämässä vaan nauttivat kesästä ulkosalla.

Aiempiin vastauksiin viitaten, niin isännöitsijä ei oikeastaan voi mitään yhden yksittäisen asukkaan valitukselle naapureista.Näyttöä pitäisi olla ja se yleensä on sitten sitä, että valitat kimpassa muiden naapureiden kanssa tai koetat saada poliisin tulemaan paikalle- ja ilman muuta joudut antamaan tarkan osoitteen. Ei poliisi lähde tuosta vain ilmoituksesta" luulisin, että ne ehkä ja kenties huutaa tossa pari partsia alempana, mut ihan varma en oo".

Tosin tapajuopoille et voi mitään. Meillä se möykkä loppui vasta sitten, kun toinen kuoli ja toinen tuli uskoon.

[QUOTE="pph";30070365Meillä se möykkä loppui vasta sitten, kun toinen kuoli ja toinen tuli uskoon.[/QUOTE]

Nonii, eli meet joko myrkkypullon tai raamatun kans oven taakse :D

Yhteistyössä