Mitä tekisit tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsymys

Vieras
Minulla lapset 1kk, 1,5v. ja 3v. Kaikki heräilee öisin, olen ihan väsynyt, puhki, poikki.
Mieheni on sairastunut tässä n. 1v. sitten ja on nyt kotona, suunta huononemaan päin, lähinnä sänkypotilaana. Jää ilmeisesti sairaseläkkeelle, epäillään tautia joka on vakava eikä koskaan parane.

Minä siis vastaan yksin koko perheestä, teen kaiken ja nyt jäin vielä taloudelliseen vastuuseen, pitäisi mennä töihin heti kun mahdollista.
Tuntuu niin kamalalle tämä kuorma, itken joka päivä kun tuntuu vaan etten jaksa enää sekuntiakaan.
En edes muista millaista on nukkua täysi yö tai käydä kaupassa yksin. Saati olla vapaa, vastuuton, vailla murheita. Miten ihmeessä pystyn tsemppaamaan itseäni yhtään mihinkään enää...
Tukiverkkoa ei meillä ole, ei ystäviä, läheisiä sukulaisia tms.
Laitoin kahdemmalle isommalle päiväkotihakemukset vetämään, ne kuulemma käsitellään vasta lokakuussa sillä ne on kuulemma virikepaikkoja sillä olemme kumpikin kotona. En ymmärrä miten jaksan sinne saakka hoitaa lapsia.
Tällaistako elämä onkin, kärsimystä joka päivä.

Hei, sinä tarvisit mun mielestä teille kotia hoitajan niille penikoille. Monet isot perheet ottaa hoitajan (kodinhoitaja/lastenhoitaja) kotia, kun on ´niin paljon homaa. Vaikka ovat töissä tai ei, niin hoitaja on kaverina. Tarvit hengähdystaukoa. :hug:

Puhu nyt herran jastas asiasta neuvolassa, hän tietää keinot millä saa nopeutettua tuota lasten hoitoa, sillä sitä tarvitset. Jos asut isommalla paikkakunnalla, missä on ympärivuorokautinen päiväkoti, voit saada lapset sinne yöksi, että saat nukkua. Mutta kerro siis avoimesti tilanne, sano, että jakset ihan hyvin kunhan saisit hieman nukkua. Ihminen se neuvolan tätikin on ja kyllä ymmärrät, kun rakentavassa hengessä asiasta keskustelet.

Alkuperäinen kirjoittaja väsymys:
Minulla lapset 1kk, 1,5v. ja 3v. Kaikki heräilee öisin, olen ihan väsynyt, puhki, poikki.
Mieheni on sairastunut tässä n. 1v. sitten ja on nyt kotona, suunta huononemaan päin, lähinnä sänkypotilaana. Jää ilmeisesti sairaseläkkeelle, epäillään tautia joka on vakava eikä koskaan parane.

Minä siis vastaan yksin koko perheestä, teen kaiken ja nyt jäin vielä taloudelliseen vastuuseen, pitäisi mennä töihin heti kun mahdollista.
Tuntuu niin kamalalle tämä kuorma, itken joka päivä kun tuntuu vaan etten jaksa enää sekuntiakaan.
En edes muista millaista on nukkua täysi yö tai käydä kaupassa yksin. Saati olla vapaa, vastuuton, vailla murheita. Miten ihmeessä pystyn tsemppaamaan itseäni yhtään mihinkään enää...
Tukiverkkoa ei meillä ole, ei ystäviä, läheisiä sukulaisia tms.
Laitoin kahdemmalle isommalle päiväkotihakemukset vetämään, ne kuulemma käsitellään vasta lokakuussa sillä ne on kuulemma virikepaikkoja sillä olemme kumpikin kotona. En ymmärrä miten jaksan sinne saakka hoitaa lapsia.
Tällaistako elämä onkin, kärsimystä joka päivä.

Missä asut? Tarvitse selkeästi apua ja mielestäni teillä pitäisi käydä hoitaja kotona hoitamassa miestä! Voisin auttaa jos asut lähellä!

Yritä vaan jaksaa hakea apua. Kodinhoitaja? Neuvolasta?
Eikö sun tai miehen äiti tai isä voi auttaa? Eikö ole ketään? Jos selität tilanteen, voisi joku oudompikin sukulainen auttaa?

Itse menin ilmaiseksi joskus hoitamaan ihan miehen ystävienkin lapsia, kun omia ei ollut ja olin opiskelija. Jos jotai menoa on, esim. kauppareissu tai muuta, missä lapseton ja sellainen jolla ei kokemusta, hetken pärjää. Tunti pari. Siitä sai itsekin jotain. Tosin sulla on tosi monta pientä... en ole varma pärjäisinkö itsekään. (mulla 2 lasta)

Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
Hei, sinä tarvisit mun mielestä teille kotia hoitajan niille penikoille. Monet isot perheet ottaa hoitajan (kodinhoitaja/lastenhoitaja) kotia, kun on ´niin paljon homaa. Vaikka ovat töissä tai ei, niin hoitaja on kaverina. Tarvit hengähdystaukoa. :hug:

tämä ei kolmelle maksa varmaan sen enempää kuin päiväkotipaikat, ehkä vähemmän. On sen verran yleistä.

Etkö sä kaiken lisäksi ole miehesi omaishoitaja? Sulle kuuluu lakisääteiset lomapäivät ja kodinhoitajan apu kunnalta, sekä apua lastenhoitoon! Mene heti sossuun ja tee asiat selviksi. Miehen lääkärinlausunto tai epikriisit mukaan!

Jos olisin sinä, ottaisin yhteyttä kaupungin perhetyöhön, sanoisin etten yksin jaksa ja pyytäisin perhetyöntekijää kotiin auttelemaan vähintään muutamana päivänä viikossa. Sitä kautta varmasti hoitopaikatkin järjestyisi nopeammin lapsille, koska päivähoito on perhetyötä halvempaa kaupungille.

Nyt soitat heti jonnekkin neuvolaan, sossuun ihan mihin vaan että saat apua !!
Kodinhoitaja on mahdollista saada ja lapsille tukiperhe/ viikonloppuperhe että saat itsekkin levätä !
Missä kunnassa asut?

Mietinkin tässä joku päivä sitten että miten haetaan omaishoitajaksi? Ja jos on omaishoitaja, menettääkö äitiyspäivärahan?
Voi että kun saisi jotakin apua, jaksan juuri ja juuri käydä kaupassa, tuntuu kuin pää olisi sumussa. Meidän neuvolan täti on muuten lomautettuna, eipä kyllä haittaa kun on yhtä myötätuntoinen kuin jääpala.

Yhteistyössä