mitä tekisit tilanteessani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mettiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mettiäinen

Aktiivinen jäsen
10.10.2005
1 491
0
36
ostin tytölle n.kuukausi takaperin prismasta ciraf-merkkisen 2-osasen välikausiasun.

No tänään sitten meni siitä takista vetoketju rikki.

Eli vaihtoehdot on nyt sit et vien sen takasin tai ostan uuden,mun mielestä vetskarin pitäs kyllä kestää pikkasen kauemmin :/

mulla on nyt ongelma..auttakaahan

muoks.eikä kuittia tietenkään ole enää tallessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menet kuitin kanssa neuvontaan ja vaadit rahat takaisin tai uuden puvun tilalle. Kerrot, että tämä hajosi normaalissa käytössä ja aivan liian pian.

no kun mulla ei oo enää sitä kuittia :(

Ottaisin kuitenkin yhteyttä liikkeeseen... vetoketjun on kestettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:
Menet kuitin kanssa neuvontaan ja vaadit rahat takaisin tai uuden puvun tilalle. Kerrot, että tämä hajosi normaalissa käytössä ja aivan liian pian.

no kun mulla ei oo enää sitä kuittia :(

Käy silti kysymässä asiaa. Se on hyvä valmistajanki tietää, että huonoja oli joukossa. Jos et saa hyvitystä, menet ompelijalle ja vaihdatat vetskarin.

En kehtaisi mennä ilman kuittia selittämään mitään. varsinkin kun nyt on jo melkein kesä ja ostoksesta siis jo kuukausi aikaa. Tapana mulla säästää kuitit pari kuukautta. jos olisin mokannut ja heittänyt kuitin pois, en menisi selittämään mitään.

Palautusoikeus on siis kaksi viikkoa, jonka jälkeen kuittia ei tarvitse säilyttää. Kyllä mun mielestä vetoketjun tarttee toimia kauemmin kun ton kaksi viikkoa, eli ilman kuittia täytyy saada uusi tilalle!

Taatusti sama asu kun mun pojalla! Kuukausi käytössä ja vetoketju pamahti, muuten tosi hyvä haalari. Mullakaan ei ollu kuittia ja soitin ko. Prismaan asiasta, niin ystävällinen myyjä sano et ei haittaa kun Ciraf on heidän ketjun oma merkki. Homma hoitu sillä ja sain uuden haalarin. Näin hyvin kävi mulle..

Taatusti sama asu kun mun pojalla! Kuukausi käytössä ja vetoketju pamahti, muuten tosi hyvä haalari. Mullakaan ei ollu kuittia ja soitin ko. Prismaan asiasta, niin ystävällinen myyjä sano et ei haittaa kun Ciraf on heidän ketjun oma merkki. Homma hoitu sillä ja sain uuden haalarin. Näin hyvin kävi mulle..

meillä se sellanen missä on linnun kuva, ciraf baby

Ciraf on Prisman oma merkki, joten varmastikin korjauttava takin ilman kuittiakin. Ja ehdottomasti siis viet takin takaisin. Meillä on ollut useampiakin Cirafin ulkovaatteita, eikä ykskään oo vielä hajonnu.

Meillä hajosi kanssa vetoketju girafin haalarista. Kuittia ei ollu tallella ja aikaa haalarin ostosta oli yli 2kk. Näkivät koneelta sen oston ku oli käytetty s-etukorttia

Veisin takin Prismaan ja toteaisin että vetskari hajosi vaikka pukua on käytetty vasta vähän aikaa.
Pitäähän niiden kauemmin kestää.

En oo tarvinnut kuittia vastaavanlaisissa tilanteissa (esim. lenkkarista irronnut tarra 1,5 kk käytön jälkeen, haalarista mennyt vetskari rikki muutaman käyttökerran jälkeen).

Meillä on Cirafin välikausihaalari, se vedenpitävä, ja siitä on jo hajalla taskujen vetoketjut. Ostin puvun siis joskus maaliskuussa... Mutta en sitten lähtenyt viemään asiaa eteenpäin, kun ajattelin, että ne on vaan taskut. Vois kyllä vielä käydä kysymässä...

ihan vaan tiedoksi ettei kuulemma kuittia tarvi olla,kaupan pitäisi kuulemma uskoa pelkästään kuluttajan sanaa..sain itseki tietää tämän vasta äskettäin,tätähän ei siis mainosteta missään..mutta jonkun kuluttajasuojalain mukaan näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja sisäpiiriläinen:
ihan vaan tiedoksi ettei kuulemma kuittia tarvi olla,kaupan pitäisi kuulemma uskoa pelkästään kuluttajan sanaa..sain itseki tietää tämän vasta äskettäin,tätähän ei siis mainosteta missään..mutta jonkun kuluttajasuojalain mukaan näin on.

soitin prismaan ja sanovat sielläkin ettei tarvii olla kuittia,puku mukaan ja sinne ni saan rahat takas tai uuden puvun =)

Ihan vinkkinä vaan, että lukekaapas joskus www.kuluttajavirasto.fi -sivuilta ohjeita :)
Kuittia ei tarvitse olla, jos pystyy muuten "todistamaan", että on ostanut tuotteen ko. liikkeestä. Eikä mun ainakaan ole koskaan tarvinnut sitä erikseen todistella...

Yhteistyössä